Voimatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Ensimmäistä kertaa kunnolla oisi tarkoitus aloittaa ns.voimajakso.
Nyt olen kuitenkin hiukan hukassa...
alla on 6 viikon "perusohjelma"..olen miettinyt että pitäisikö rakentaa voima sen ympärille. Kysymyksessä on ohjelma,jossa on 2-3 liikettä per lihas ja melkein joka treenipäivässä käydään vain yksi lihasryhmä läpi. Olen miettinyt että kun voimaa alkaa hakea,niin onhan se hyvä että jokainen ryhmä tehdään omana itsenään koska sitten jää aikaa palautumiseen.

Kertokaa kokemuksia PIAN omasta voimajaksosta,treeneistä,miten teitte ohjelman... yms...
:eek:

Miten ajattelit jakaa ohjelmasi?

En ole itse erikseen voimaa yrittänyt treenata, mutta bodauslehdessä oli just artikkeli aiheesta. Ei vaikuttanut ihan hölmöltä.

Laitapa tänne töllisteltäväksi mahdollinen ohjelmasi niin on vähän helpompi kommentoida. Itselläni voima tarttui parhaiten siten, että treenasin vain kolme kertaa viikossa, joten lihasryhmiä tuli väkisinkin useampia päivää kohden. Tietysti voimaohjelmia ja niitä "ainoita oikeita" menetelmiä on monia, mutta ihminen on kuitenkin kokonaisuus ja on mahdotonta aiheuttaa kuormitusta pelkästään esim. rintalihakselle vaikuttamatta samalla koko kehon aineenvaihdunnalliseen toimintaan. (lue: palautumiseen)

Originally posted by Maaru
Ensimmäistä kertaa kunnolla oisi tarkoitus aloittaa ns.voimajakso.
Nyt olen kuitenkin hiukan hukassa...
alla on 6 viikon "perusohjelma"..olen miettinyt että pitäisikö rakentaa voima sen ympärille. Kysymyksessä on ohjelma,jossa on 2-3 liikettä per lihas ja melkein joka treenipäivässä käydään vain yksi lihasryhmä läpi.
Kuinka monelle päivälle jaettu ohjelmasi on?

Olen miettinyt että kun voimaa alkaa hakea,niin onhan se hyvä että jokainen ryhmä tehdään omana itsenään koska sitten jää aikaa palautumiseen.
Aivan. Palautuminenhan on tosi yksilöllistä; joku voi ottaa penkin täysillä kaksi kertaa viikossa ja toinen kymmenen päivän välein. Kun haetaan voimaa, täytyy liikkeet tehdä täydellä teholla. Silloin ei voi yhdessä treenissä käydä läpi enempää kuin yhden ison lihasryhmän apuliikkeineen (esim. rinta ja hauis).

Kertokaa kokemuksia PIAN omasta voimajaksosta,treeneistä,miten teitte ohjelman... yms...
:eek:
Viidelle päivälle jaettu ohjelma: kyykky ja vatsat, kova penkki ja hauis, olkapäät ja ojentajat, maastaveto ja vatsa, kevyt kyykky+kevyt penkki+yläselkä ja vatsa. Ja toimii!

Treeni on jaettu tällä hetkellä 4 päivään,treeni-lepo-treeni rytmillä,eli joka toinen pvä on lepo.
Olen tehnyt viimeiset 8 vko hiukan erinlaista ohjelmaa,tarkoituksena vahvistaa "lihasten rajoja" Galaxya silmällä pitäen,kaikki mahdollinen treeni on tehty käsipainoilla..liikkeitä on ollut 2-4 per lihas,sarjat on ollut 15-12-12,joka liikkeessä ja joka viikko treenissä on ollut liikkeiltään erinlainen,joka on mun mielestä ollut erittäin piristävää..ja huom! tarkoituksella on treenattu jalkoja vain kerran kolmessa viikossa!
Sen olen huomannut että tämä hetkisen treenin jako on sopinut mulle erittäin hyvin,joten sen ympärille olen seuraavan treenin rakentaa.
Hiukan valaistusta,joten tässä on esimvko1 ohjelma
rinta
lepo
selkä
lepo
olkapäät
lepo
kädet
ja niin edespäin.........
olen saanut tämän ohjelman hyvältä tasolta ja se on mua varten tehty ja toiminut.
Kertokaa ihmeessä että minkälaisia sarjoja olette voiman aikana tehneet???????
Thanks taas

:)

Suositut

Back
Ylös Bottom