Voimapyörä ja mimmien voimat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinkas moni meistä treenailee vatsoja voimapyörällä? Aiheesta löytyy näemmä palstalta paljon juttua (söörtsillä tietysti etsin...), mutta silti tekee mieleni ottaa tämä vielä naisten puolella puheeksi. Sain tänään (yli 20 vuotta vanhan) voimapyörän käyttööni ja kyllä oli vähän lannistavaa huomata, että en oikeastaan yhtään sellaista oikeana pitämääni toistoa pystynyt tekemään. Mielikuva minulla siis oli liikkeestä sellainen, että napa viistää lähes lattiaa alhaallaolovaiheessa eli kroppa on lähes vaaka-asennossa... menin ekalla kerralla sellaiseen ala-asentoon, lysähdin lattialle ja siihen jäin :rolleyes: Ja minä kun kuvittelin että keskikroppani olisi edes jonkinlaisessa kunnossa... Kyllä se sitten alkoi pienen harjoittelun jälkeen sujua ja keksin tehdä liikettä seinää vastapäätä niin, että minulle sopivassa vaiheessa seinä otti "varmistajana" vastaan ja esti sen alas lysähtämisen. Varmaankin tällaisia "osatoistoja" tekemällä pääsee nopeasti parempiin tuloksiin, vai mitä luulette?

Mites teidän muiden mimmien voimat riittävät voimapyörällä (tai levytangolla) treenaamiseen? Tekeekö joku sitä suorin jaloin versiota? Sitä en tosiaankaan kokeillut, tuskin taipuisin edes siihen aloitusasentoon...

Mullakin on perintökalleus-voimapyörä jostain 60-luvulta :D Treenailen sillä kerran pari viikossa. En oo koskaan aiemmin laskenut toistojen määrää, mutta nyt piti ihan mielenkiinnosta testata. Yleensä teen 3 sarjaa niin monta toistoa kun menee, nyt meni 29 toistoa (eka sarja). En oo muuten liikkunut mitenkään yli viikkoon, mutta nyt sitkeä flunssa alkaa vihdoin hellittää, ja en sitten tiedä miten viikon sairastaminen vaikuttaa noihin toistomääriin kun en tosiaan aiemmin ole niitä laskenut. Yleensä vaan veivailen sen verran kun jaksaa ja yleensä saa veivata aika pitkään siihen ettei enää pääse ylös.

Kropan muuten tosiaan kuuluu olla vaakatasossa siellä ala-asennossa. Suorin jaloin versiota en oo (vielä) uskaltanut kokeilla... Pelottaa liikaa että lentää turvalleen jos voimat ei riittäiskään :D

Tsemppiä Tiukkis, kyllä se rullailu pian sujuu ja toistomäärät kasvaa joka kerralla... :)

Salillani ei ole voimapyörää, mutta teen vastaavaa liikettä tangolla. Polvet pysyvät vielä maassa. Tosin se alkaa siten tehtynä tuntua sen verran "helpolta", että olen harkinnut suorin jaloin yrittämistä. Kerran hierojani näki miun pumppaavan tätä liikettä ja sanoi:"Jalat suorina." Sillä kerralla kokeilin sitä yhden toiston verran. ÄÄÄNNGGHH!! Justjajust sain sen tehdyksi, alla oli tosin jo täysi setti vatsatreeniä. En nyt vähään aikaan ole treenannut tällä liikkeellä. Mutta ehkä jo huomenna, kokeilisikohan jo suorin jaloin?

Samaa mieltä siitä, että jos tuolla ei tule keskikroppaan voimaa, niin ei sitten millään.

:mad2: :whip:

Minäkin joudun tekemään tangolla, ja siksi teenkin suht harvoin, kun se edellyttää aina jonkinmoisen shown järjestämisen, kun pitää siirtää penkkejä, dippitelineitä ja hämmästyneitä nuoriamiehiä pois edestä. Tanko kun vaatii tilaa ;) Jaksan vänkyttää kolmisen sarjaa 15-20 toistoa, polvet maassa. Täysin vaakatasoon en rullaa, yleensä kun teen vatsat muun treenin lopuksi, niin esim. loppuunajetuilla latseilla tai olkapäillä on vaikea pitää tuota asentoa kasassa. Mutta kuningasliike, ei voi muuta sanoa!

Joskushan voisin kokeilla sitä suorin jaloinkin... Tai ehkä ensin pitää venytellä niin kauan, että pääsisi siihen aloitusasentoon vaivatta :D

Höh, odotin kannustavia kommentteja siitä, että liike on raskas eikä muutkaan sitä oikein jaksa tehdä... :( No, ei muuta kuin sisulla treenaamaan niin eiköhän se kohta kevyeltä tunnu täälläkin ;) Eilisen perusteella tiedän ainakin sen, että on todellakin kuningasliike ja ottaa JUURI niihin paikkoihin, mihin sen haluankin ottavan. Syvät vatsalihakset saivat totisesti kyytiä tuossa liikkeessä, saavat kyllä minulla nykyisin melkein kaikissa mahdollisissa liikkeissä kyytiä, niitä kun olen nyt oppinut mielestäni hyvin kontrolloimaan...

Olen tehnyt tuota suorin jaloin muutamia toistoja. Siinä on kyllä selkä lähes yhtä kovalla koetukselle kuin vatsa. (mutta pömppömaha on ja pysyy)

Muuten teen kotona silloin, kun en jaksa salille mennä esim 3 x 20 ja sitten teen vielä semmoisia "vinoja voimapyöriä" eli polvet maassa ja siitä viistoon oikealle ja vasemmalle. Se on kyllä tosi raskasta.

luin noita teidän juttuja suurella mielenkiinnolla... voimapyörästä en ole koskaan kuullukkaan. voisko joku vähä selventää että mikä se on ja miten te teette niitä liikkeitä voimapyörällä/ levytangolla? ainakin se kuulostaa olevan tehokas liike!

Keskikropan voimat riittävät mukavasti polvet maassa treenattaessa. Sattuneesta syystä tällä hetkellä olkapäät ja kädet ovat saaneet hitusen liikaa treeniä osakseen, joten taukoilen myös voimapyörästä. Loistava keksintöhän tuo on kaiken kaikkiaan.

Vieläkin on ALAvatsa kipeä sunnuntain kokeiluista... Varmaankin huomenna kokeilen uudestaan, saa nähdä miten sujuu. Into on kova ja olisin mieluusti harjoitellut koko ajan, mutta pitänee odottaa palautumista ensin... Tajuton liike, ei voi muuta sanoa!

todellakin aivan ihmeellinen! mä tein toissa päivänä pari "sarjaa" n. 10 EPÄPUHDASTA toistoa ja vieläki sattuu niin pirusti! lepo asennosta ei meinaa enää ylös päästä! :mad2: mutta malttamattomana odotan että pääsis uudestaa kokeilemaan! :D

Öh...krhm..kokeilin maanantaina voimapyörää..ja Tiukkis,tässä tulee haluamasi kommentti:
Perhana rysähdin heti mahalleni lattialle..taitaa olla vatsat aika heikossa kunnossa vaikka olen luullut että hyvässä kunnossa olen..juupatijuu.. :D

Kiitos XairaX :D Minä olen tuosta voimapyöräkokeilusta sisuuntuneena treenannut vatsoja voimahakuisesti salilla. Yllätyksekseni olenkin voinut lisätä painoa esim. "ylätaljassa kumarteluihin" jonka uskoisin hyvin tukevan voimapyöräkoitosta... Toivotaan, että kohta menee voimapyörässä edes yksi puhdas toisto :whip:

Täältä tulee kans Tiukkikselle kannustava kommentti :) Kokeilin voimapyörää perjantaina, väänsin kymmenen vajaata toistoa (ihan alhaalta asti en olisi koskaan ylös päässyt :) ) ja maanantaina salilla tehdessäni ylätaljaa eteen ja ojentajia, tuntui enemmän vatsalihaksissa :) Mutta kai se tästä, kun jaksaa vaan vääntää... Vai miten on voimapyörä-projekti edistynyt? :)

Kiitos ;) Joo, kyllä se siitä... En ole ihan oikeaa voimapyörää nyt usein tehnytkään, vaan olen salilla treenannut tosiaan voimahakuisesti laitteissa ja taljassa ja kaikkien muiden vatsasasrjojen päätteeksi olen tehnyt "voimapyörää" jumppapallolla. Tuo jumppapalloversio tuntuu ihan tehokkaalta versiolta kun sen tekee viimeisenä liikkeenä ja nyt kun olen silloin tällöin kokeillut kotona voimapyörää, olen kyllä päässyt reilusti alemmas kuin alussa! Ihan ala-asennosta en kyllä ylös pääse, mutta ehkä sekin päivä koittaa vielä... Piruuttani kokeilin yksi päivä sitä suorin jaloin versiota (juuri ja juuri pääsin aloitusasentoon) ja olisinkohan korkeintaan puoli metriä rullannut pyörää eteenpäin ja siitä sitten hurjan irvistyksen kanssa pääsin takaisin aloitusasentoon. Heh, siitä sekin lähtee :rolleyes:

"Kuva olis kiva" myös tällasella amatöörille joka ei ole voimapyörästä kuullutkaan ennekun pakkis-palstalla..

Eli mennäänkö suorin jaloin -versiossa alotusasentoon kuten punnerruksessa, ja sitten rullataan kädet suoraan eteen ja body levyksi lattialle?

aikas rankalta kuulostaa.. tarvii koetella tänään josko menee yhtäkään puhdasta toistoa...

Löysin tämmöttisen kuvan. Eli vaikka jossain joskus joku väittää, että mennään tosiaan "levyksi" lattiaa vasten, niin eiköhän se ole parempi olkapäille jättää ne kädet vartalon alle kuten tuossa kuvasarjassa. Jos taas polvilteen tekee, niin rasitus esim. olkapäille ei oo niin kamalan kova, IMO voi vähän viedä käsiä pään etupuolellekin.

Mäkin oon tässä jonkiverran lueskellu tosta voimapyörästä ja kovasti tekisi mieli kokeilla. Tosin epäilen vahvasti että en pystyisi sitä tekemään nykyisillä vatsavoimillani :curs:
mutta ehkä joku päivä sinuunnun ja menen jonnekin nurkkaan kokeilemaan pois toisten ihmettelivilta katseilta...

tarttee varmaan ekaks reenailla muuten noita vatsoja ja sitten kokeilamaan

kokeilin eilen eka kertaa tota voimapyörää ja täytyy myöntää että tehokas oli,, niiiiiiiitä toistoja ei nyt mitään kymmeniä tullu, sen verta pskat pytty lihakset omistan :itku: ehkä menee ens kerralla enemmän. suosittelen lämpimästi niille jotka ei oo kokeillu :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom