POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Oikeinko nikamissa tunnet rasituksen, vai vaan alaselän lihaksistossa? Jos näin niin koita erotella onko kipu ns. tervettä vai huutaako nikamat oikeasti hoosiannaa.

Molemmissa tuntuu rasitus, mutta terveeltä vaikuttaisi kuitenkin. Alaselkä on nyt aika rasituksella, kun tekee kyykkyy ja vetää kovaa kerran viikkoon.

Oisko takareidet vähän kireet? Ei se nyt pahalta näytä, mutta kyllä se alaselkä pyöristyy. Takareidet jos on kireet niin vetää alaselkää kasaan kun menee kyykkyyn/alas.

Ei nyt erityisen kireet, mutta ei nyt notkeatkaan...

monesti siis kyykky viikossa? kerran viikkoon kyykky ja veto ei alaselkää kummoisella rasituksella pidä...

Huom. hän puhui kovasta vedosta.

Kyllä ainakin mun alaselälle moinen oli vähän enemmänkin kuin tarpeeksi.

Nummiston Ilkka sanoi kans aikanaan, et yks kova veto / 15 vrk on hänelle tarpeeksi, muuten ei alaselkä palaudu.

jos itellä tiistaina tulee kyykättyä oikeasti kovaa niin ei mitään jakoja tehdä vetoa esim. perjantaina. Nyt olenkin tästä syystä siirtynyt hieman keventämään alakroppatreeniä, niin on palautunut joka treeniin kunnolla. Vähänaikaa vasta kokemusta mutta melko lupaavalta vaikuttaa.
Eli kyllä se vaan joillain voi olla enemmän kuin tarpeeksi jos kyykkää ja vetää lähekkäisinä päivinä...

Kyykkää ja vetää kovaa samassa treenissä sopivalla variaatio kombolla niin ei ongelmia treenin jälkeisessä palautumisessa kunhan ei ihan sata lasissa vedä :puntti:

4 markan vetäjillä palautumispuoli pitää varmasti miettiä pidemmällä kaavalla, mutta ikävä kyllä tuota ongelmaa ei ole itsellä.

Huom. hän puhui kovasta vedosta.

Kyllä ainakin mun alaselälle moinen oli vähän enemmänkin kuin tarpeeksi.

Nummiston Ilkka sanoi kans aikanaan, et yks kova veto / 15 vrk on hänelle tarpeeksi, muuten ei alaselkä palaudu.
Nummistonkin olisi kannattanut kysyä neuvoa Pakkiksen naturaaleilta. Parivuotta sitten täällä oli mielenkiintoinen kyykkykeskustelu jossa monet kertoivat kirkkain silmin kuinka natuna voi tehdä vaikka viisi kovaa kyykkytreeniä viikossa palautumisen kärsimättä!

Eikös se oo aikalailla kyse siitä, mihin ja miten itsensä totuttaa. Toki 5 kuulostaa aika paljolta. Ainakin ite oon pystyny ottaa hyvinkin 3 kovaa kyykkyä viikossa. Ei toki yhtään sarjaa loppuun asti, mutta isolla volyymillä. Tosin maksimikin oli vain vähän yli 200 tuolloin.

Nummistonkin olisi kannattanut kysyä neuvoa Pakkiksen naturaaleilta. Parivuotta sitten täällä oli mielenkiintoinen kyykkykeskustelu jossa monet kertoivat kirkkain silmin kuinka natuna voi tehdä vaikka viisi kovaa kyykkytreeniä viikossa palautumisen kärsimättä!
5 kyykkyreeniä pystyy kyllä tekemään, kovuudesta sitten voidaan olla montaa eri mieltä. kyllä miekin ihan paskalla palautumiskyvyllä vasta viime viikolla vaihdoin ohjelmasta, joka oli:

ma: kyykky, penkki
ti: veto, ohp
ke: vapaa
to: kyykky, penkki
pe: veto, ohp
la: nopeuskyykky tai ssb

Mikä on kova kyykkytreeni? Mitä tarkoittaa "palautumisen kärsimättä"? Kuinka monta viikkoa tehdään viisi kovaa kyykkytreeniä viikossa?

Itse olen tehnyt onnistuneesti jakson, missä oli 5 viisi omasta mielestä kovaa kyykkytreeniä viikossa.

Mun kokemuksen mukaan nämä "kyykky kerran viikossa/veto kerran kahdessa viikossa"-miehet harvemmin ovat kokeilleet isommalla frekvenssillä treenaamista ja nuo jumittuneet asenteet on yleensä jääneet varustenostamisesta, joka on hermostollisesti rankempaa. On saatettu kokeilla vähän aikaa, ei ole aloitettu kevyesti ja sitten paasataan miten tuollaista ei voi tehdä ilman ylirasitustiloja tai ei ainakaan natuna. Mun mielestä 3-4 kyykkyä ja 2-3 vetoa viikossa ei ole mitenkään ihmeellinen määrä, mutta alussa kroppa pitää rauhallisesti totuttaa isompaan treenimäärään. Itse olen esimerkiksi koko tämän vuoden vetänyt kolme kertaa viikossa maasta ja ei todellakaan mitään kevyitä treenejä eikä ole mitään ongelmia palautua. Lisätään vielä sekin, että johtuen viime vuosien treenityylistä mulla on nyt 38-vuotiaana 2-3 kertaa parempi palautumiskyky kuin alle parikymppisenä. Palautumiskykyä voi kehittää.

Nummistonkin olisi kannattanut kysyä neuvoa Pakkiksen naturaaleilta.

Noin sivuhuomautuksena "pakkikset naturaalit" sisältää muuten aikamoisen määrän kovia SM- ja MM-tason nostajia. Testattu raakanostaminen on nyt kovemmalla tasolla kuin koskaan ja se nykyinen trendi on nimenomaan treenata paljon.

Mikä on kova kyykkytreeni? Mitä tarkoittaa "palautumisen kärsimättä"? Kuinka monta viikkoa tehdään viisi kovaa kyykkytreeniä viikossa?

Itse olen tehnyt onnistuneesti jakson, missä oli 5 viisi omasta mielestä kovaa kyykkytreeniä viikossa.
On se vaan hyvä,ettet ota droppia,silloin joutuisit kyykkimään 10 kertaa viikossa!

Jos voimaa treenaa ja yhden kyykkytreenin jälkeen ei pysty vetää melkein viikkoon niin silloin kyllä tehdään jotain väärin :D

No, toki viikossa tehtiin toinenkin treeni, mutta vain kevyesti.

Kaikkinaiseen palautumiseen vaikuttaa mm. om työ, joka itselläni oli fyysistä, ei mitään pöydän takana kirjoittelua.

Tuskin olisin toisenlaisellakaan treenillä sen kummempaa tulosta saanut aikaan, lyhytkätisenäkin vetoni oli sentään hiukka yli 300.

Ilu veti aikanaa 382,5 mutta tanko putosi näpeistä. Väärät metodit.

Yks tapa sopii yhdelle, toinen toiselle.

Back
Ylös Bottom