POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Klassisessa voimanostossa olisi tarkoitus nostaa, IPF siis. Treenivuosia kun on takana nyt huimat puolitoista vuotta niin eipä nuo muut tulokset vielä niin päätä huimaavia ole. Hyvänä päivänä penkki 150. Etukyykky 205, takakyykky 220. Parantamisen varaa on vielä näissä nostoissa huimasti mutta eipä tuota ikääkään vielä hirveästi ole.

Kyllä jenkeissä varsinkin menee IPF kyykkyjäkin vajaana läpi, turha ajatella että kaikki IPF kyykyt on yhdenvertaisia. Varsinkin nämä kaksi isointa nimeä eli Williams ja se toinen joka kyykkää niin jullena että syvyys on vaikea saavuttaa. Brian Siders on viimeinen jenkeissä IPF:lle syviä kyykännyt. Tuossa Williamsin kyykyssä kyykky jää ihan pintaan, sama syvyys kuin Malanilla monesti. Etutuomarin olisi pitänyt antaa valkoista ja sivuilta punaista mutta jenkeillä on jo se syvyyden käsite lipsunut niin paljon että pintakyykky riittää.
Ei siinä, ei mikään erityisen vajaa, mutta noin 3cm alempana olisi käynyt siellä kulmassa mikä vie painoa aina tangosta pois hyvin paljon. Suomessa SVNL:ssä tuota ei olisi hyväksytty, täällä tuomareilla on oikein kilpailu siitä kuka kehtaa vaatia syvimpiä. Viimeksi kun SVNL kisoja katsoin paikan päällä niin sääliksi kävi nostajia, ihan kuin säännöt olisi muutettu niin, että pitää olla 10cm kulmaa alempana kyykyn hyväksymiseksi.

Tuosta Williamsin kyykystä löytyy youtubesta myös toinen etuviistosta kuvattu video, ja siitä näkee aivan selvästi ettei syvyys ole lähelläkään määritelmän mukaista. Se on paljon enemmän kuin 3cm vajaa. Edelleenhän sääntö kuuluu näin: "reisien yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alempana kuin polvien yläosa." Tuosta toisesta videosta nyt tarkemmin arvioisin että 10cm puuttuu syvyydestä. Eli katsotaan sitä yläreittä lonkkanivelen kohdalta ja polvea, ei mitään reiden osia siltä väliltä.

PA Raw Open Championships and Pacific Invitational - Ray Williams - YouTube

Kyllä se vaan niin on ettei nuo Williamsin kyykyt mitään syvyyspommeja ole. Epäilen myös ettei ne Blaine Sumnerinkaan nostot menis Suomessa välttämättä läpi.

Klassisessa voimanostossa olisi tarkoitus nostaa, IPF siis. Treenivuosia kun on takana nyt huimat puolitoista vuotta niin eipä nuo muut tulokset vielä niin päätä huimaavia ole. Hyvänä päivänä penkki 150. Etukyykky 205, takakyykky 220. Parantamisen varaa on vielä näissä nostoissa huimasti mutta eipä tuota ikääkään vielä hirveästi ole.

Kisaamaan vaan mahdollisimman nopeasti niin kerkeää kerätä kisakokemusta ennen ensi vuoden sm kisoja. Ota huomioon että maastavedon Suomen ennätys superiin on tällä hetkellä 330kg

Mulla nyt ei sinällään kiirettä kisaamaan ole sillä 22 täytin tässä maaliskuussa ja jos olen oikein olettanut voin kilpailla junioreissa sen kalenterivuoden loppuun asti missä täytän 23 eli vuosi 2015 menee vielä junnuissa. Olenko oikeassa jos oletan näin? Olisihan se tietysti hienoa lähteä SE tuloksia hakemaan ensimmäisissä kisoissa.

ei millään pahalla mutta halveksun tota asennetta mitä monella on että "pitää olla vahvin/paras heti ekassa kisoissa". Suomi on nähnyt useita superlahjakuuksia kuten sinä ja minä. Mutta monta niistä lahjakuuksista ei ole tullut maailmanmestariksi koska pää ei vaan kestä tappiota jne. Itse olin kultaehdokas 3-4v ennenkuin edes sain mitallin MM-kisoissa(toki kultaa sitten kun sain).
Siis minun mielestäni JesseM ja monet muut. Heti kun harrastus alkaa niin kisoihin. Parempi oppia kisaaminen kantapään kautta aloittelijana eikä sitten kun voimien puolesta ollaan maailmanhuipulla.

yt. Fredrik Smulter

Hienoa puhetta Freddilta.
Itse neuvoisin, että heti kisaamaan, kun olet treenannut sen verran, että joudut tekemään fiksusti suunnitellun ja toteutetun harjoituskauden saadaksesi omat maksimit kohoamaan. Silloin kisoissa käyminen ja siellä omien ennätysten tekeminen on hieno kokemus.
Myös todennäköisempää on, että et saavuta omia ennätyksiäsi, koska kisoissa tuloksen tekeminen on paaaljon vaikeampaa kuin salilla, koska sali on omassa kontrollissa oleva ympäristö, kisa on kontrolloimaton ympäristö jossa sinun on minuutin sisällä onnistuttava tekemään paras suorituksesi, silloin kun käsketään eikä silloin kun on itse valmis. Näin oppii arvostamaan kisasuoritusta, ja salitulokset ovat sen jälkeen vain salituloksia, 150 penkki salilla ei tarkoita kilpavoimanostajalle vielä mitään. 150 penkki kisoissa on hyvä voimanostokunto.
Jokainen voimailua harrastava hyötyy paljon raakavoimanostokisoihin osallistumisesta, jokainen oppii ja kehittyy kisaamalla.

Rabid on aika armoton tuomari! :D 10 senttiä tuosta olisi jo aika brutaalin syvä kyykky. Itse pysyn 3cm kannalla, heheh, niin kuin sillä nyt mitään väliä on. Juuri pintaan jättää, kelpaa jenkeissä, kuten Summersinkin pintakyykyt. Ja nyt kun muistelen, niin kyllä se Siderskin monesti taisi jättää ihan pintaan. Ehkä tästä voimme päätellä, että turha kyykätä yhtään syvemmälle kuin pakko, kun kilot alkaa olla tiukassa!
Koska kyse videoketjusta, niin tässä vähän ensimmäisiä RAW kisoja, kun varustemeininki oli pahimmillaan eikä raakana voinut missään nostaa.
Siders ja amerikan pintakyykky:
[video=youtube_share;hvx_7Uo5qec]http://youtu.be/hvx_7Uo5qec[/video]

Itse neuvoisin, että heti kisaamaan, kun olet treenannut sen verran, että joudut tekemään fiksusti suunnitellun ja toteutetun harjoituskauden saadaksesi omat maksimit kohoamaan. Silloin kisoissa käyminen ja siellä omien ennätysten tekeminen on hieno kokemus.
Myös todennäköisempää on, että et saavuta omia ennätyksiäsi, koska kisoissa tuloksen tekeminen on paaaljon vaikeampaa kuin salilla, koska sali on omassa kontrollissa oleva ympäristö, kisa on kontrolloimaton ympäristö jossa sinun on minuutin sisällä onnistuttava tekemään paras suorituksesi, silloin kun käsketään eikä silloin kun on itse valmis. Näin oppii arvostamaan kisasuoritusta, ja salitulokset ovat sen jälkeen vain salituloksia, 150 penkki salilla ei tarkoita kilpavoimanostajalle vielä mitään. 150 penkki kisoissa on hyvä voimanostokunto.
Jokainen voimailua harrastava hyötyy paljon raakavoimanostokisoihin osallistumisesta, jokainen oppii ja kehittyy kisaamalla.
Ymmärrän mitä tarkoitatte Freddin kanssa ja kiitän palautteesta, minulla on ollut mielessä juuri se mitä mainitsit että nyt treenaan fiksusti ja suunnitelmallisesti syksyyn ja sitten ryhdyn suunnittelemaan kisoihin lähtöä.

Mulla nyt ei sinällään kiirettä kisaamaan ole sillä 22 täytin tässä maaliskuussa ja jos olen oikein olettanut voin kilpailla junioreissa sen kalenterivuoden loppuun asti missä täytän 23 eli vuosi 2015 menee vielä junnuissa. Olenko oikeassa jos oletan näin? Olisihan se tietysti hienoa lähteä SE tuloksia hakemaan ensimmäisissä kisoissa.

Joo junnuihin pääset sen vuoden ajan minä täyttää 23 eli jos olet syntynyt 92 niin ensi vuonna pääset. Nuorten Sm kisat on keväällä joten tämän vuoden aikana(tai ensi vuonna ennen sm kisoja) tehty tulos oikeuttaa osallistumaan 2015 sm kisoihin.

on muuten järkyttävän kevyen näköisiä Sidersin nostot

Ennätykset kisoissa ovat aina mahdollisia. Itse tein aina enkkani juuri kisoissa.

- - - Updated - - -

Rabid on aika armoton tuomari! :D 10 senttiä tuosta olisi jo aika brutaalin syvä kyykky. Itse pysyn 3cm kannalla, heheh, niin kuin sillä nyt mitään väliä on. Juuri pintaan jättää, kelpaa jenkeissä, kuten Summersinkin pintakyykyt. Ja nyt kun muistelen, niin kyllä se Siderskin monesti taisi jättää ihan pintaan. Ehkä tästä voimme päätellä, että turha kyykätä yhtään syvemmälle kuin pakko, kun kilot alkaa olla tiukassa!
Koska kyse videoketjusta, niin tässä vähän ensimmäisiä RAW kisoja, kun varustemeininki oli pahimmillaan eikä raakana voinut missään nostaa.
Siders ja amerikan pintakyykky:
[video=youtube_share;hvx_7Uo5qec]http://youtu.be/hvx_7Uo5qec[/video]

Hyvä klippi. Mut parasta tässä on musa. ; ))

Ilman siteitä Reinhoudtin lisäksi 70-luvulla saattaisi esim. John kuc olla ottanut, miehellä kuitenkin MM-kisoissa 70-luvun alussa YT 1062,5kg. Isompaan YT:n MM-tasolla menikin sitten aikaa ja tuotekehittelyä. Polvisiteet olo 70-luvulla jonkin aikaa kielletyt.

Back
Ylös Bottom