POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Eipä ne penkin turvaraudat välttämättä tuo onnea ja autuutta. Aika monet IPF kisat nähneenä voin sanoa että sairasta menoa. Viimeksi Kontulassa lähti nostajalla tanko lapasesta, lenti pystytolppiin ja sieltä putosi suoraan NAAMALLE. Kyllä, turvarautojen päädyssä reilu tangon mentävä aukko ja sieltä pamahti painot sukkana lärville. Varmistajat aivan yössä, eivät tehneet mitään. Video on mun tubekanavalla, en jaksa alkaa kaivaa sitä mut näillä mennään.

Eipä ne penkin turvaraudat välttämättä tuo onnea ja autuutta. Aika monet IPF kisat nähneenä voin sanoa että sairasta menoa. Viimeksi Kontulassa lähti nostajalla tanko lapasesta, lenti pystytolppiin ja sieltä putosi suoraan NAAMALLE. Kyllä, turvarautojen päädyssä reilu tangon mentävä aukko ja sieltä pamahti painot sukkana lärville. Varmistajat aivan yössä, eivät tehneet mitään. Video on mun tubekanavalla, en jaksa alkaa kaivaa sitä mut näillä mennään.
Joo ei ne turvaraudat sillon suojaa jos ne ovat sellaset väliät klempat mitä ne kontulassa on. Mutta suojaa satavarmasti jos on oikealle korkeudelle säädetty ja ovat kunnossa.

eikä tuossa syypää ole kukaan muu kuin nostaja itse. .

Varmistajan tehtävä on varmistaa nosto. meni sitten nostajalta käsi poikki, lähti taju tangon ollesssa suorilla käsillä, irtoaa tanko käsistä, ...whatever!

VARMISTAJAN pitää olla koko ajan valmiina ottamaan tanko kiinni vahingon sattuessa! PISTE!

Olen itse kyykännyt lähes kolmeja puolisataa, ja penkannut kolmattasataa kiloa. Näissä nostoissa nostaja haluaa olla 110% varma siitä, että näinkin riskialttiissa lajissa kuin lajimme on, varmistajat osaavat hommansa 110% ! jos nouseekin epäilys siitä, osaako varmistaja hommansa , kisa on siinä ja tehty!

Huutia paskoille varmistajille ja huutia paskoille kisajärjestäjille, jotka laittavat perseenkaivajia varmistamaan nostoja!

- - - Updated - - -

Se olisi ollut ihan sama kuka tuossa olisi ollut varmistamassa jos raudat tippuvat vapaalla pudotuksella rinnalle, ei kukaan ehdi siihen reagoimaan...

ja vitut.

penkin varmistaja ristii molempien käsien sormensa yhteen, kuljettaa noin 5-10 cm yhteen "niputettuja" käsiään tangon alla koko noston ajan.

Näin estetään kyseiset tapaturmat.

Tuota varmistustahan on helppo testata salillakin: kaveri tiputtaa 100kg tangon käsille ja toisen pitää ottaa siitä koppi.

Muuten tuo varmistushomma on helpottumassa RAW kisojen myötä. Varsinkin varustekyykyissä sitä ei tahdo ikinä tietää mihin suuntaan se nostaja lähtee. Samoin penkissä on hankala arvioida lentääkö tanko eteen vai taakse vai mitä siinä tapahtuu. Livenä olen nähyt, kuinka kyykyssä nostaja dumppaakin tangon niskan yli eikä varmistajat ehtineet kissaa sanoa. Neuvojia ja pätijöitä kyllä riittää, mutta kisoihin he eivät vaapaaehtoisina ilmesty auttamaan.

Pari yritystä joille ei tullut punaista valoa.

226@67,5

241@90 nosto 42 min

180@48 ja itse nosto tunti 11 min

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan perseestä että tota 301kg nostoa ei hyväksytty, ei varmaan tosiaan ole helppo tossa lähteä asentoa enää korjaamaan jos lähtee vähän vinoon alussa.
Kyllä näistä saa motivaatiota omaankin treeniin, ei se niin paha ole jos vähän joku nivel rutisee.

Erikoista, ettei mitään turvarautoja näytä olevan käytössä. Voimanostoliitoissahan ne lienevät pakollisia?

Ja miksi vammaisille on olympialaisissa voimanosto, mutta ei tavisten olympialaisissa? :curs:

Erikoista, ettei mitään turvarautoja näytä olevan käytössä. Voimanostoliitoissahan ne lienevät pakollisia?

Ja miksi vammaisille on olympialaisissa voimanosto, mutta ei tavisten olympialaisissa? :curs:

painonnosto korvattu penkkipunnerruksella. En kylla tieda syyta. Veikkaan etta tyonto ja tempaus on aika vaikeaa noilla jaloilla.. Onkos tuolla muita lajeja kuin penkkipunnerrus?

Minusta olympialaisissa vois olla raw ipf push+pull kisat. Kisat olis lyhyempiä ja mielenkiintosempia sekä ei tarvis saikata kyykyn tuomarilinjojen kanssa. Mutta joo, aivan uskomaton nosto mihin tahansa verrattuna.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

Back
Ylös Bottom