POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Tullut aina mieleen, että onko tuo sumotyyli tietyllä tapaa "cheattaamista", eli helpompaa vetää kuin jalat yhdessä? Itse vetelen jalat yhdessä ja moni muukin, eli harvoin näkee sumotyyliä salilla. Huom, ei mitään vittuilua voimailijoille, mutta lähinnä että onko ne "kovat" vetäjät niitä jotka vetävät samat raudat kapeella jalka-asennolla versus sumoäijät`?

Aika lailla välityksistä kiinni. Kaikki yli 400kg raudat on kumminki vedetty kapeella.

Salilla harvoin näkee sumovetoa, koska sitä yleensä käytetään kisoissa ja kun reenataan tekniikkaa. Voima hankitaan kapialla vedolla.

Tullut aina mieleen, että onko tuo sumotyyli tietyllä tapaa "cheattaamista", eli helpompaa vetää kuin jalat yhdessä? Itse vetelen jalat yhdessä ja moni muukin, eli harvoin näkee sumotyyliä salilla. Huom, ei mitään vittuilua voimailijoille, mutta lähinnä että onko ne "kovat" vetäjät niitä jotka vetävät samat raudat kapeella jalka-asennolla versus sumoäijät`?

Vähän eri lihakset vaikuttaa sumovedossa kun kapeessa, ja puku auttaa itsellä ainakin enemmän ylhäällä sumossa kun kapeassa. Ei se sen helpompaa ole, riippuu vähän omista vahvuuksista. Ei taida kovilla sumovetäjillä hirveesti kapeessa ja sumossa eroja olla, lukuunottamatta näitä kevyitä "välitysihmeitä"..

Itse olen esim vetäny kisoissa aikalailla vuorotellen. Sumona 295, kapeena 280. Sumoveto on siitä paha, että ikinä ei tiedä miten lantio ja alakerta on auki ja miten liikkuvuus minäkin päivänä toimii ja voi siis mennä ihan päin helvettiä juurikin tämän takia.. Kapea veto on vähän ehkä varmempi tapa kun tuo sumo on niin tekniikkapainotteinen..

Mut kapeana ne isot raudat yleensä vedetään, lukuunottammatta paria poikkeusta.

On SE sarjaan -105kg. Ennen vuodenvaihdetta eli IPF:n painoluokkauudistuksia -100kg SE kyykyssä oli Juha Hyttisen 360kg vuodelta -90, ja -110kg Kyösti Vilmin 365,5kg vuodelta -85.

No on kyllä vahva kehonrakentaja... Respect!

Aivan mahtavia videoita ja tunnelmaa löytyy!!! Kiitos.

Ja ei varusteita... :rolleyes: Eka videon perusteella ei mitään läskimahanostajiakaan näytä olevan.

Back
Ylös Bottom