POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

kisoissa nostettu.vuoden 92 sm.mestari s.100kg yht.tulos 890kg videoita ei taida olla en ainakaa ole löytäny.olen kyllä nähnyt livenä rintasen nostoja voimapuhuu aikas lailla.kovimpia "raw"nostoja suomes kautta aikain.

Enpä ole tuosta tyypistä ikinä kuullukaan, mutta ihan uskomatonta settiä. Ilman vyötä, ainoastaan nuo todellakin hikiset rätit jotenkin polvissa kyykkäilee pommeja ihan pohjasta 310 kilolla :rock: Ja painoa ukolla alle 100kg. Huhhu.
-86 Syntynyt kaveri vieläpä.

kisoissa nostettu.vuoden 92 sm.mestari s.100kg yht.tulos 890kg videoita ei taida olla en ainakaa ole löytäny.olen kyllä nähnyt livenä rintasen nostoja voimapuhuu aikas lailla.kovimpia "raw"nostoja suomes kautta aikain.

Multa löytyy joku vanha Urheiluruudun pätkä jossa Rintanen kyykkää.

Oli kova ukko!!:worship: Todellista voimaa eikä varustekaupasta ostettua.

Rintanen oli tosi vahva :rock:

Mutta te jotka taas mollaatte ja sanotte että varusteilla ostetaan voimaa niin menkää ostaan trikoot ja katotaa kyykittekö ne päällä ees tuota 300kg.

No voi perkeles, alta 15v heinäseiväs vetää 265kg :) No, joilekkin se voiman paska tarttuu paremmin kuin toisille.

Toi sumoveto on kyllä niin säälittävän näköstä touhua että huhhuh! Ei voi puhua perinteisen vedon kanssa samana päivänäkään.

Yhtä paljon voimaa siihen tarvitaan oli tyyli sumo tai perinteinen. Turhaa itkemistä.

Juu niin varmaan. Ihan huvikseen moni on sen kieltämisen kannalla. Toi kaveri on nostoineen hyvä esimerkki siittä että sumoveto ei todellakaan oikein tehtynä ole yhtä voimaa vaativa ja moisesta ei viitti edes keskustella.

Jos se sumoveto tuo niin paljon lisäkiloja vetoon, niin miksi sitten lähes kaikki ennätystulokset on vedetty kapealla? Tää on taas tätä: "Kyllähän minäkin JOS vetäisin sumolla! Vetäisin ainaki 300kg, ei mikään suoritus...". Kokeileppa Jääkuningas ihan huviksesi kuinka monta kiloa saat "oikealla" sumovedolla lisäkiloja.

Sumoveto on teknisesti _paljon_ vaativampi ja vaatii huomattavasti enemmän lantiolta työskentelyä. Tietenkin se on joillekin parempi vaihtoehto kuin toisille. Eri ihmisillä kun toimii eri asiat. Mutta turha siitä nyt on valittaa, että tuo 265kg veto olisi vain sumovedon ansiota. Kyllä luulen, että kyseinen kaveri vetää ihan hyvin kapeallakin.

Juu täsäs tapauksessa turha puhua ettei voimaa tarvitse ollenkaan :david:

Eihän tuo kaveri nyt varmasti ole mikään raakavoiman suurmies, vielä ainakaan, mutaa kyllä sillä ikäisekseen ja kokoisekseen on helvetisti voimaa kehossa, tekniikan lisäksi.

Tuo "saman verran voimaa"-toteamus on siitä erheellinen että sumovedossa tanko liikkuu lyhyemmän amtkan, eli vaatii vähemmän voimaa. Ja onhan se perinteinen hiukan funktionaalisempi voimannäyte. Mutta en minä kaikkia sumovetäjiä kyllä lähtökohtaisesti dissaa niinkuin jotkut.

Turhaa itkua IMO. Ja kateuttakin.

Yhtä paljon newtoneita siihen tarvitaan, että tanko saadaan lattiasta irti ja matkaan. Jääkuningas vikisee varmaan myös siitä kun jollain on penkissä lyhyt nostomatka suuren rinnan ja lyhyiden käsien takia. Paljon lyhyempi nostomatka kuin itsellä!!

EDIT. Toivanen, Virtanen, Kumpuniemi, Käpylä jne ovatkin sitten vaan heikkoja. En tajunnutkaan, että kuinka helppoa on vetää kasikakkosiin yli 350kg jos sen tekee sumolla :david:

Toi sumoveto on kyllä niin säälittävän näköstä touhua että huhhuh! Ei voi puhua perinteisen vedon kanssa samana päivänäkään.
Jaahas, täällä näköjään puhutaan minun veto tavastani. ihan Jääkuninkaalle tiedoksi, että tein aikoinaan koulussa "voltin" mikä meni pieleen:D siitä seurasi selkään joku vamma, mikä estää kapealla vedon, eli en saa nostetta "kovia" rautoja kapealla. mutta mielipiteensä kullakin, mutta minun mielestä se on jokaisen oma asia milla tavalla vetää, kunhan se on hyväksytty tapa. Jos ajatellaan näin että en periaatteessa voisi kilpailla voimanostossa, jos selkä ei kestäisi vetämistä, mutta ku minulle kerrottii salilla, että semmonenkin tapa on olemassa, niin päätin kokeilla, ja se tuntui toimivan, siinä syy miksei en tee kapealla. Mutta minusta se on säälittävää väittää että sumoon ei tarvitse yhtä paljon voimaa kuin kapeeseen.

Back
Ylös Bottom