POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Onkos tuo freddin paita sellainen, joka ei anna niin paljon apua kuin pro-paita? Ei noista paidoista ota selvää tavisbodari.

Onkos tuo freddin paita sellainen, joka ei anna niin paljon apua kuin pro-paita? Ei noista paidoista ota selvää tavisbodari.

Voidaan todeta että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä pro-varuste antaa hyötyä enemmän kun ipf-varuste. Väitän että Freddi penkkaisi yli 400kg pro-paidalla jos tarpeeksi perehtyisi sellaisella nostamiseen.

En tiedä mitä nostaisin pro-paidalla. PRO nostaminen on aivan erilainen varsikin tekniikka. Pitää nostaa niin paljon mahalta jos haluaa saada kunnon hyödyn. Ja en usko että osan se homma. Muuten haluan nostaa liitossa missä löytyy testiä.
PRO on PRO ja IPF on IPF. Kunniotan molemmat.

Apu riippuu monesta asiasta toki, mutta kyllä se yleensä niin on että uusista PRO-paidoista enemmän hyötyä saa kuin uusista IPF. Joissain tapauksissa erot kyllä aika pieniä. Ja nostotekniikka pääsääntöisesti erilainen. Minäkin uskon että vuoden parin treenillä PRO-puolen varusteilla Freddi saisi kovia aikaan sielläkin. 400 en heti puhuisi, sellaista on turha kenestäkään väittää yhtäkkiä, mutta ei varmaan kaukana olisi.

Itselläni Metal Pro bencher ( PRO PAITA) ei toimi läheskään niin hyvin kuin metal king bencher (ipf paita) tykkään muutenkin nostaa paidalla enemmän jossa on selkä kiinni

omalla kohdallani myöskin ipf paita toimii paremmin, kuin pro paita.MINÄ väitän että ipf ja pro paitojen ero on olematon, kuten myöskin kyykky ja vetopukujen, siis rakenteelliset erot on suuret, mutta hyödyt ei. IMO

omalla kohdallani myöskin ipf paita toimii paremmin, kuin pro paita.MINÄ väitän että ipf ja pro paitojen ero on olematon, kuten myöskin kyykky ja vetopukujen, siis rakenteelliset erot on suuret, mutta hyödyt ei. IMO

Minä väitän vastaan. Tässä videossa IPF:n ME-mies Brian Siders penkkaa raakana 4x272,5kg.

http://www.youtube.com/watch?v=VzBDdHlHUWE

Paidan kanssa äijän ennätys on 352,5kg. Pro-puolella Kennelly on penkannut ilmeisesti 135kg enemmän? Eli jos herrojen paitahyöty ois sama niin Kennellyn pitäis ottaa raakana 4x407,5kg.

Myöskin mun mielestä Freddi on kovin raakapunnertaja Suomessa tällä hetkellä. Mies on ipfässä maailmanmestari paidalla, mutta pro-puolella Freddin paitatulos ei olisi kovinkaan kummoinen tulos edes Suomessa! En usko että pelkät eroavaisuudet säännöissä aiheuttaa noin suuren eron.

Uskon kans että Murtomäellä on hieman parempi raw-ykkönen kuin minä mutta sarjoissa olen vahvempi.
Uskotko että Murtomäki voittaa Rantasen?

Uskon kans että Murtomäellä on hieman parempi raw-ykkönen kuin minä mutta sarjoissa olen vahvempi.
Uskotko että Murtomäki voittaa Rantasen?

Uskon.

Tosin molemmilla mennyt treenit helvetin hyvin. Lauantaina rauta liikkuu. Oletko itse tulossa Expoon? Mun kisa on samalla Powerlavalla Bullfarmin kanssa niin kerettäisiin siinä karsinnan jälkeen juttelemaan. En ole unohtanut kutsua siihen kimppatreeniin sun kanssa. :thumbs:

Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Miksi sormilukolla ei nosteta enempää? Eihän se teknisesti ole mitenkään vaikeaa, eli onko se vain joku tottumuskysymys - kukaan ei ole näyttänyt sormilukkoa ja on sitten alettu nostaa jollain muulla eikä haluta vaihtaa? Olettaisin että moni mieluummin vetäisi ilman ristiotteen tekemään pientä kiertoa.

Sormilukko sattuu niin perkeleesti peukaloon.

:dance:

No eikä satu. Sormet tottuvat siihen hyvin nopeasti. Rupeat vain tekemään niin kyllä se siitä ¨littaantuu¨.

Juu, meinasin lisätä tuohon että kyllähän siihen tottuu. Aluksi tulee kipua.
Ite hommasin pahan selän lihasepätasapainon ristiotteella ja nykyään kaikki vedot myötäotteella.

Et tainnut vaihella ristiotteella käsiä vai?

En. Pari vuotta aina kädet samalla tavalla ja kappas, selkä oli vastaotekäden puolelta silminnähden paksumpi. Siitä sitten seurasi puutumista ja selkäkipuja ja muita ongelmia kun ei kroppa toimi hyvin jos on epäsymmetriaa. Itseasiassa en edes kauaa kerennyt treenaamaan ennen kuin tuo ilmeni, puhutaan jostain alle 100:sta vetotreenistä about.

Lainaus Pekka Anttilan artikkelista "Maastavedon lihashuolto ja yleisimmät vammat":

"Maastavedon selkävaivojen yksi aiheuttajista on ristiote, joka kuormittaa selkälihaksia epätasaisesti. Ns. koukkukäsi voi pahimmassa tapauksessa kuormittaa sen puolen pitkiä selkälihaksia 2/3 osalla. Ajan myötä ja tuhansien toistojen jälkeen toisen puolen lihakset kasvavat ja voimistuvat enemmän. Tämä "vahvempi puoli" alkaa vetää selkärankaa vinoon ja myöhemmin hermot jäävät puristukseen. Tästä seuraavat monenlaiset kiputilat selässä ja alaraajoissa.

Brad Gillangham on syventynyt asiaan perinpohjin ja yrittänyt päästä eroon ristiotteen aiheuttamista vaivoista. Lopputuloksena oli sormilukko, jonka avulla molemmat kädet olivat myötäotteessa. myös venäjän Alexei Podnotny on vetänyt yli 400 125-kiloisiin sormilukko-otteella."

Eli pahimmillaan pitkien selkälihasten kuormitus voi olla kaksinkertainen koukkukäden puolella 66% vs 33%.

Back
Ylös Bottom