Voimanostoon lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Mr.Bueno sanoi:
kertokaa ny tyhmällekin (minulle) et mitä toi Riboosi on ja miten ja mihin se vaikuttaa??? Mä kun en tierä muuta kun et joulukinkku on hyvää :rock:

Se on pantoosisokeri. Toimii vähän niinku kreatiini. Se lisää anaboliaa, voimaa ja ehkäisee aineenvaihdunnan hidastumista dieetillä.

Oon joskus kuullu vanhalta voimanostajalta että l-arginiini olis hyvää ainetta. Mitä porukka on mieltä voisko toimia? Entä nää muut aminohapot?

Tuota Evolutionin PreWorkout Chargea on tullut myös koitettua. Ja eikös siinä ollut 5 g l-arginiinia annoksessa. Se sisältää myös 5 g glutamiinia per annos ja 5 g kahta muuta aminohappoa, joita en tässä nyt muista. :nolo:

Kyllä sillä ihan kivasti saa potkua treeniin, mutta tulee kalliiksi säännöllisesti joka treeniin tankattuna. Eikä makukaan ole ihan paras mahdollinen, mutta kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee...

Ja siitä hiilaritankkauksesta olis kiva kuulla lisä infoa

No en ole mikään hiilaritankkauksspesialisti, mutta mieleen tulee kolme vaihtoehtoa, millaisessa tilanteessa nostaja voi olla tankkauksen suhteen:

1. Jos mahtuu sarjaan, niin luonnollisesti voi jatkaa normaalia ruokavaliota. En usko, että tällöin välttämättä tarvitsee erikoista hiilaritankkausta, koska yleensä ennen kisaa elellään hissukseen muutamasta päivästä viikkoon. Tällöin treenaamattomana energiavarastot täyttyvät kivasti.

2. Nostaja ei mahdu sarjaan, mutta punnituksen ja kisan välillä on vuorokausi tai yli. Ammattilaisliitossa punnitus on kisaa edeltävänä päivänä. Tällöin 1 päivän tankkauksella saa aika paljon varastoja täyteen, nestettä takaisin kehoon ja painon palautumaan (gurut jopa täysin ennalleen).

3. Nostaja ei mahdu sarjaan ja kisa on piakkoin punnituksen jälkeen. IPF:ssä on tälläinen tilanne; punnitus aamulla kisat sen jälkeen. Tankkaukseen on aikaa pahimmillaan 2 tuntia, jos "mahdut" heti ekalla punnituskerralla sarjaan ja olet ensimmäisenä nostavassa sarjassa. Parissa tunnissa ei hirveästi tankata ja saa olla tosi varovainen, sillä jos tankkaa liikaa päätyy kaikki neste vatsaan ja lavalla on pöhöttynyt olo.

:offtopic: Olen tästä jo joskus maininnutkin, että aina liittoja vertaillessa itketään varusteista yms, mutta entäs punnitus sitten? Kyllä IPF:ssäkin voi tankata siten, että lavalla ollessa kuuluisi jo ylempään sarjaan, mutta ammattilaisliitossa nostajat voivat olla lavakunnossa jopa kahta sarjaa ylempänä! IPF:ssä kuulutaan oikeaan sarjaan edes hetken aikaa samana päivänä. Tietenkään kaikki ammattilaisliiton nostajat eivät seikkailepainonsa kanssa noin, mutta mahdollisuus on olemassa.

Hiilaritankkauksesta ja painonpudotuksesta nesteistä ja hiilareista ennen kisoja on hyvää juttua "Kamppailulajivalmennus" kirjassa, jonka löytää suurimmasta osasta kirjastoista ja kirjassa "Ketogenic diet" Lyle McDonaldin kirjoittamana. Isoin tiputus mitä painijoilla oli pystytty tiputtamaan nesteistä ja hiilareista luonnollisesti oli 4% painosta ilman että se vaikutti tuloskuntoon. Luonnollisesti aikaan saatu tiputus joka oli vielä koht. järkevissä rajoissa mutta mikä jo merkittävästi vaikutti kuntoon oli 8 %.

Hyvä tapa aloittaa painontiputus on noin 3 päivää ennen kisoja ja ennen tätä kannattaa juoda hyvin vettä että kehon omien diurieettien määrä pysyy riittävänä. Seuraavina päivinä kannattaa juoda aika paljon kahvia ja todella vähän mitään muuta. 5-3 päivää ennen kisoja kannattaa lopettaa vahvasti hiilihydraatti pitoisen ruuan syönti ja tehdä ehkä joku kevyt tyhjentävä harjoitus, jos tarkoitus on tiputtaa paljonkin painoa. Kannattaa olla varovainen ettei kuitenkaan tee liian rankkaa ja vedä itseään ihan piippuun. Tämän jälkeen kannattaa pysyä protsku ja rasvapitoisessa ruuassa. Mutta kannattaa tarkkailla että kalorit on kevyesti miinuksella, että hiilarit palaa.

Näin rankkana kannattaa mun mielestä tehdä painontiputus jos kisat on seuraavana päivänä punnituksesta ja voi ehkä jopa tiputtaa tuonne -8% kokonaispainosta. Kisojen ollessa samana päivänä kuin punnitus kannattaa mennä samojen neuvojen mukaan hieman lievemmin ja pitää painon pudotus 4% luokassa. Siis teoriassa, mutta ei sille mitään voi jos on menossa IPF:n kisoihin ja painaa >5% enemmän kuin oma painoluokka. Kannattaa siis huomioida painoluokka jo pari kuukautta ennen kisoja ja aloittaa tiputus rasvoista silloin.

Hiilaritankkauksesta: Ekan parin tunnin aikana kannattaa juoda nestettä 2dl 10 min välein missä on hieman normaalia urheilujuomaa enemmän suoloja ,hiilaria noin 8g desi ja protskua 2 g desi. Tuolla pitäisi saada parast nesteiden- ja hiilareidentankkaus. Jos kisat on kovin pian punnituksen jälkeen kannattaa ehkä hieman rauhoittaa tuota määrää koska noin kova veren sokerin nousu tekee ehkä hieman hömpän olon. Varsinkin jos on ollut hieman rasva ja proteiini painotteisemmalla dietillä. Jos punnitus on seuraavana päivänä kannattaa seuraavaksi syödä kunnon lautasellin pastaa.

Tämä siis tosiaan teoriassa mainitsemieni kirjojen pohjalta. Itse en ole joutunut/saanut ikinä tiputtaa painoa tai tankata. Eihän sen tietenkään oikeasti näin tarkasti kannata mennä vaan voi siinä vähän joustaa ettei turhaa stressiä tuu. Hyviä kisoja.

Hyvää infoa N.O. Kummonen ja Lightweight :worship:

Stian Grimshet on nostanut oikeusjutun erästä riboosin valmistajaa vastaan kun kärysi juuri viime olympialaisten alla. Oli tilannut useamman purkin ja kun kärysi, niin testautti purkkien sisällön ja niissä oli sellaisia aineita mitä etiketissä ei lue. Tästä on juttua PurePower magissa.

http://purepowermag.com/samples/pdf/tainted.pdf

Mike sanoi:
Koitin tossa Skipin träning aktivatoria ja voi jumalauta kun se potkii. Pakko ottaa sitä meillekin myyntiin. Sikahalpaa ja on sitten loistava tuote.

Perustele hieman enemmän. KUn katsoo kyseisen tuotteen sisältöä niin ei siinä mitään uutta ja mullistavaa ainakaan ole.
Sitten tämä ohje hieman hämää mua:
2 annosmittaa lasiin vettä juotavaksi n. 15-30 min ennen harjoitusta EI RUOAN YHTEYDESSÄ
Lisää tehoa harjoitteluun n. 2-3 tuntia nauttimisen jälkeen

Otetaan 15-30min ennen treeniä mutta itse teho tulee vasta 2-3 tunnin kuluttua, kuka piru niin kauan treenaa?

japa sanoi:
Perustele hieman enemmän. KUn katsoo kyseisen tuotteen sisältöä niin ei siinä mitään uutta ja mullistavaa ainakaan ole.
Sitten tämä ohje hieman hämää mua:
2 annosmittaa lasiin vettä juotavaksi n. 15-30 min ennen harjoitusta EI RUOAN YHTEYDESSÄ

Otetaan 15-30min ennen treeniä mutta itse teho tulee vasta 2-3 tunnin kuluttua, kuka piru niin kauan treenaa?

Mulla se toimi homona, tuolla jo huomasi vaikutuksen. Ei mua kiinnostaa yhtään mitä käyttöohjeissa sanotaan, mä vain koitan jotain tuotetta ja jos se on hyvä niin se on mulle hyvä. Placeboa nyt ei ole, koska on vähän tujumpaakin otettu aikaisemmin. Otin sen 45 min ennen salia.

Ei toimi mulle. Ihoa rupeaa kyllä kihelmöimään ihan vitusti, mutta ei muuta.

Juu, näin itekin päättelin. Pitääkin huomenna testailla pitkästä aikaa vetotreenin piristeenä. Katotaan kulkeeko 2x2x100% miten hyvin. :evil:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mitäs tää tuote sisältää? Ois kiva saada jotain piristystä kun ei töiden jälkeen aina ole parhaiten sitä virtaa salille. Kahvia en juo kuin kupin tai kaksi kuukaudessa, energiajuomia ehkä samanverran.

Joo tuota on kokeiltu, kihelmöi aika hurjasti joka puolella, aika outo fiilis :) Piristävä vaikutus ainakin itsellä oli kuitenkin aika pieni.

japa sanoi:

Itse ymmärrän tämän juuri toisinpäin, eli tehoa riittää 2-3tunniksi, ei 2-3 tunnin jälkeen. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että itsellä se on noin. 15minuuttia ottamisen jälkeen alkaa kihelmöinti loppua ja koko treenin ajan on potkua huomattavasti enemmän kuin ilman...
Aivan järkyttävän pahaa se on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom