"Voimanoston dimensiot"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

Originally posted by Hulkki
mun mielestä on surkuhupaisaa kuinka paljon varusteita pitää miehen päälleen pukea että voi sitten täysin liikuntakyvyttömänä käydä nostamassa tankoa omin voimin sen viimeisen 5 cm matkan, missä muumiositeet eivät enää auta
eihän kukaan aio vastata tähän, eihän? kohta voi jo avata oman osion kehonrakennus vs. voimanosto-aiheelle....

:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

No, jokaisella on oikeus mielipiteeseen... mun mielestä on surkuhupaisaa kuinka paljon varusteita pitää miehen päälleen pukea että voi sitten täysin liikuntakyvyttömänä käydä nostamassa tankoa omin voimin sen viimeisen 5 cm matkan, missä muumiositeet eivät enää auta. RAW-voimanostoa kunnioitan kyllä huomattavasti.

Minä olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi, vaikka katsonkin asiaa voimanostopuolelta.

Voimalajit, joissa mitataan voimaa jossakin muodossa pähkinänkuoressa:

-Voimamieshörhöilyt: Mittaa kuka on vahvin maratoonari

-Voimanosto: Mittaa kuka on vahvin yläasennossa

-Raw-voimanosto: Mittaa kuka on vahvin ala-asennossa

-Painonnosto: Mittaa kuka on vahvin koko nostomatkalla

-Kehonrakennus: Mittaa kuka näyttää parhaimmalta

Nuff said. :)

Juha Seppälä on yksi harvoja hyviä ja erittäin omintakeisia kirjailijoita. Jälleen sama virsi....ei hänenkään monet lauseensa ole tarkoitettu vakavasti otettavaksi, niistä kuulta erittäin monisäikeinen huumori. Viihde on viihdettä.......

:worship:

Re: Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

Originally posted by strong
-Painonnosto: Mittaa kuka on vahvin koko nostomatkalla

Painonnosto on ensisijaisesti tekniikkalaji. En toki väitä etteikö voimaakin tarvittaisi(koska sitä tarvitaan) , mutta koskaan ei voimaa hankita tekniikan kustannuksella. Se on koko lajin peruskivi , jonka varaan rakennetaan. Painonnostossa näytetään mitä saadaan , kun erittäin tekniseen suoritukseen lisätään voima.

Ja sitten tästä varuste-asiasta: Itse en pidä varusteista , mutta taatusti käytän niitä niin kauan kuin ne ovat omassa liitossani sallittuja. Miksi jättäisin ne vapaaehtoisesti pois , jos kerta haluan olla parhaiden joukossa?

Oma veikkaukseni on , että vaikka varusteet kiellettäisiinkin , olisivat ne varusteillakin parhaat ykkösiä ilman varusteitakin. Tosi-asia kuitenkin on , että raw-nostajia ei arvosteta , muutakuin muutaman yksinäisen petriootin toimesta.;)

Originally posted by colemanni
lisää alanlukemista :)

Suuret kertomukset
(WSOY 2000), teksti: Putte Wilhelmsson, kuva: C-G Hagström

Taloudellista, ihasteli arvostelulautakunta myöntäessään arvostetun Runeberg-palkinnon Juha Seppälän novellikokoelmalle Suuret kertomukset.

alkoi kiinnostaa tämän taiteilijan tuotokset :)

Kävin lainaamassa kyseisen teoksen yhdessä tuon paljon mainostetun Super Marketin kanssa. Tässä hauska pätkä kyseisestä "Mustalla saarella"-novellista:

"Mies oli vetänyt itsensä niin kuivaan kuntoon , että sen selkäkin koostui muutaman millin vahvuisista lihassäikeistä ja kaikki pintasuonet taatusti näkyivät kuin partti narua olisi sullottu sukkahousuihin. Tälle oli sitten varsinaisessa kisassa käyvä niin että se jäi toiseksi , muutama kuukausi kisojen jälkeen se hirtti itsensä."

No, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voimanostajien mielestä kehonrakentajat ovat pellejä, mun mielestä on surkuhupaisaa kuinka paljon varusteita pitää miehen päälleen pukea että voi sitten täysin liikuntakyvyttömänä käydä nostamassa tankoa omin voimin sen viimeisen 5 cm matkan, missä muumiositeet eivät enää auta. RAW-voimanostoa kunnioitan kyllä huomattavasti.

Vetikös joku bodaripelle heti syvähengityskyykkyoksennukset sieraimiin...:lol2:

Minun mielestäni nuo Seppälän pohdinnat voimanostajan, painonnostajan ja kehonrakentajan eroista ovat aika osuvia.

No, kuten on jo käynyt ilmi, tuo Seppälän teksti on vuodelta 1995, ja jos vaivautuu koko tekstin hankkimaan käsiinsä ja lukemaan, käy siitä ilmi, että Seppälä liikkuu ns. old school -voimanoston maisemissa.

Mutta ei kaunokirjallisuudessa kannata käydä jokaisen erillisen sanan merkitystä miettimään.

No, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voimanostajien mielestä kehonrakentajat ovat pellejä, mun mielestä on surkuhupaisaa kuinka paljon varusteita pitää miehen päälleen pukea että voi sitten täysin liikuntakyvyttömänä käydä nostamassa tankoa omin voimin sen viimeisen 5 cm matkan, missä muumiositeet eivät enää auta. RAW-voimanostoa kunnioitan kyllä huomattavasti.

Ei perkele, toihan kuulostaa nimenomaan mun ihannetreenimestalta. Paha treenata kehonrakennusta kun ilmeisesti ajattelee kuin voimanostaja...

Siis mun on pakko päästä katsomaan kun tämä kaveri treenaa!!!!!!!!!! Tai päästävä suutelemaan jalkoja! Tästä tulee jotain suurta!!!

:worship: :worship:

Re: Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

Originally posted by Hannibal
Vetikös joku bodaripelle heti syvähengityskyykkyoksennukset sieraimiin...:lol2:

Asiat ja mielipiteet ilmaistaan tällä forumilla yleisesti aika suoraan ja jopa häikäilemättömästi. Ala-arvoinen henkilöön/nimimerkkiin kohdistuva herjaus on kuitenkin pysynyt erittäin hyvin kurissa, toivotaan ettei sellainen yleisty edes huumorin varjolla :)

Re: Re: Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

Originally posted by Nat_Ural
Asiat ja mielipiteet ilmaistaan tällä forumilla yleisesti aika suoraan ja jopa häikäilemättömästi. Ala-arvoinen henkilöön/nimimerkkiin kohdistuva herjaus on kuitenkin pysynyt erittäin hyvin kurissa, toivotaan ettei sellainen yleisty edes huumorin varjolla :)

Äläpäs yhtään käy jeesustelemaan, jos et huumoria ymmärrä; minä olen ollut tämmöinen siitä lähtien kun nimittelit minua apinaksi...:lol2:

Re: Re: Re: Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

Äläpäs yhtään käy jeesustelemaan, jos et huumoria ymmärrä; minä olen ollut tämmöinen siitä lähtien kun nimittelit minua apinaksi...:lol2:
Nyt mä REPESIN!!! :lol2: :)

Re: Re: Re: Re: Re: "Voimanoston dimensiot"

minä olen ollut tämmöinen siitä lähtien kun nimittelit minua apinaksi...:lol2:

Täytyy olla sitten varmaan tyytyväinen, ettet muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan :)

Vanha ketju ylös.

Jostain netistä luin katkelmia Seppälän kirjasta "Suomen Historia" ja päätin sitten hakea tuon kyseisen teoksen kirjastosta..

Ihmeellistä, että niinkin hävytön teksti, mitä Seppälä kirjoittaa, voi olla niin kiihottavaa ja - uskokaa tai älkää - sai palan meikän kurkkuun siinä Marski -tekstissä. Joku tiukkapipo voisi sanoa tätä kirjaa herjaavaksi, mutta mielestäni se on isänmaallisin teos, mitä olen koskaan lukenut. Kertakaikkiaan mahtava kirja.

Seppälän kirjat ovat ytimekästä tekstiä, luvut lyhyitä ja lauseet helppoja. Sopivat siis hyvin tälläiselle lyhytjänteiselle ihmiselle, kuin minä.

Aina kun mainitaan Seppälän kirjat, mieleeni muistuu kertomus Super Marketista, jossa oli kohta tähän tapaan:
"Hän joi raakaa viinaa, söi raakoja munia ja kovetti nyrkkejään hakkaamalla seinää."
Tuossa mielestäni kiteytyy jotain... En tiedä mitä, mutta jotain.

Gnut, pistä linkkiä missä oot lukenu..

Hulkki sanoi:
mun mielestä on surkuhupaisaa kuinka paljon varusteita pitää miehen päälleen pukea että voi sitten täysin liikuntakyvyttömänä käydä nostamassa tankoa omin voimin sen viimeisen 5 cm matkan, missä muumiositeet eivät enää auta

Juu, mutta käyttäähän painonnostajatkin vyötä, rannesiteitä ja polvisiteitä. Toki voimanoston puolella on menty jo liiallisuuksiin niitten paitojen kanssa. :)

protsku sanoi:
Juu, mutta käyttäähän painonnostajatkin vyötä, rannesiteitä ja polvisiteitä. Toki voimanoston puolella on menty jo liiallisuuksiin niitten paitojen kanssa. :)
Ei tohon ehkä olis enää tarvinnut vastata kun Hulkki kirjoitti ton kommenttinsa yli 2 vuotta sitten. Mä uskon, että tällä välin Hulkille on kehittynyt huumorintaju. :)
Tästä aiheesta on muutenkin väännetty jo ties kuinka monessa tredissä... :zzzz:

Seppälä on pirun kova kirjailija. Kannattaa katsastaa novellikokoelmat suuret kertomukset ja mitä sähkö on - varsinkin jälkimmäisen nimikkonovelli on nerokas.

Seppälä ei anna haastatteluja, mutta lienee silti maan myydyimpiä kirjailijoita.

Hannibal sanoi:
"Parhaat tulevat saleilta, joiden laitteet huutavat huoltoa, joissa pehmusteet irvistelevät ja taljat kitisevät. Parhaat eivät treenaa koneilla, koska ne ovat leluja. Kovimmat hyväksyvät harjoituskumppanikseen vain kylmän tangon. Joskus he kutsuvat sitä huoraksi."

Tää oli pakko varastaa :lol2: kuvaa justiinsa niin salia missä reenaan :rock:

Piikkikellari rocks!

Hyvää tekstiä. Pitääpi etsiä nuita opuksia käsiini jostain. Löysin itsellekin tuolta sigun. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom