Voimanosto Olympialajiksi (allekirjoita vetoomus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tune
  • Aloitettu Aloitettu
Wanger sanoi:
Oikeasta iästäsi en tiedä, mutta henkisen ikäsi laskemiseen riittää varmaan kahden käden sormet, kun edes kirjoitat tuollaisia.

Ps. ¨meiän iskä voittaa teijän iskän¨-keskustelu loppuu tähän. :david:

Tuota en ymmärrä ,tarkoitus oli kuvata että painonosto on minun
mielestäni enemmän tekniikkalaji mitä voimanosto.

Wanger sanoi:
Meinas järki mennä kun luin tätä! Olen samaa mieltä että voimanosto olympialaisiin, mutta arvostan painonnostoa aivan vitusti enemmän, kuin voimanostoa. En voi sisäistää mitenkään tuollaista ajatusta että painonnosto on kiinni pääasiassa tekniikasta... BULLSHIT. Se on todellista voimaa siinä missä muutkin.

Ps. painonnostosta voi aina siirtyä voimanostoon, mutta toisinpäin EI KOSKAAN!

Onhan painonostossakin voimasta kyse, mutta sanoisin tekniikaan olevan erittäin iso osa, ellei tärkein. Todella monihan nosto epäonnistuu, koska tekniikka ei siinä nostossa ollut kohdillaan. Tempauksessa se tekniikka korostuu varmasti vielä moninkertaisesti. Aivan sama kuinka paljon on voimaa, jos jos tekniikka ei ole kunnossa, niin eipä sieltä juuri mitään oteta.

Ja kyllä voimanostostosta voi siirtyä painonostoon. Esimerkkinä vaikka Shane Hamman.

Ei ei ei... ennemmin allekirjoittaisin listan missä poistettaisiin madollisimman monta lajia olympialaisista. Kreikkalaiset veti käsittääkseni 5 lajia, silloin kauan sitten, ja se oli siinä. Kyllä homma on karannut käsistä... :)

Voimanosto on silti tosi jees.

Matsku sanoi:
Itse pidän paljon mielenkiintoisempana
voimanostoa mitä esimerkiksi painonostoa
ei kiinnosta paskaakaan paljonko joku turkkilainen
tai kiinalainen tempaisee ylös. Kyllä Penkkipunnerrus ja Maastaveto
sekä Jalkakyykky on kovempi sana kieltämättä.
Voimanostossa punnitaan se raaka voima painonnosto on kieltämättä enemmän tekniikkalaji muutenhan me suomalaiset olisimme lajin ykkösiä. :evil:

kyllä se silti sen voiman kait tarttee että ne painot saa ylös. vai onko siihenkin joku tekniikka että kynäniskat saa painot kattoon?

Kuinkas monta raakaa voimaa vaativaa lajia taitaa olympialaisissa olla? taitaa silti toi KOK:n arvostus taipua fyysistä kuntoa, päätä, ja tekniikkaa vaativiin lajeihin. En kyllä sano ettei voimanosto päätä vaadi. Mutta siis tekniikkaa huomattavasti vähemmän kuin mikään muu.

<------- :david:

Painonnostohan on jo tosiaan olympialaisissa. Ja minun mielestä on aivan turhaa kinata kahden voimaan perustuvan lajin paremmuudesta. Vertaa 100 metrin juoksu
versus 400 metriä. Molemmissa on kyse nopeudesta.

Miksi ihmeessä verrata kahta hienoa lajia keskenään, tai/ja rinnastaa toisiinsa.???
Putkinäkö on monen ihmisen ongelma. Laaja-alaisuutta ihmiset hyvät.

Voimannoston ongelma on kirjavuus, ilman yhteisiä liittoja, ja pelisääntöjä laji ei tule olemaan olympialaisissa.

Matsku sanoi:
painonnosto on kieltämättä enemmän tekniikkalaji muutenhan me suomalaiset olisimme lajin ykkösiä.

Tuli nyt näin :offtopic: mieleen, että eikös Karoliina Lundahl ottanut MM-kultaa joissain tsembaloissa? :rolleyes: :kuola:

Back
Ylös Bottom