Voiman/lihasten kehittyminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja babolat
  • Aloitettu Aloitettu
Miten teillä on kehitystä tapahtunu ku ootta treenailleet?

Itelä nyt säännöllistä treeniä takana 2,5v, ni tässä jotain tuloksia:

Mave n.200kg
Penkki n.120kg (suurinpiirtein perse penkissä)
Kyykky ehkä 160kg? (en oo kyykänny alle kutosia, ehkä ois aika tehä niitäki?)

Ja omat mitat nyt 172/84

10 vuodessa oon saanu n.50kg puhdasta lihasmassaa :D kehitys sekin... elikkä kyllä se kova työ palkitaan ennenpitkää

Jotenkin vaatimattomalta kuulostit '' kehitys sekin '' :D Juuri tälläinen antaa ainakin itselleni motivaatiota pyrkiä samaan. Tällähetkellä, kun harrastusta takana reilut 2 vuotta murehtii sitä, kun painot junnaavat muutaman kuukauden paikallaan, mutta eiköhän se kova työ lopulta tulosta tuo! Onko noinkin kokeneella karpaasilla muodostunut tietty jako, mikä on itselläsi toiminut ja suosittelisit tuleville raudan nostajille? :)

Treenattu salilla 5kk + 8kk ja välissä himassa n. 2 vuotta aika yläkroppa painoitteisesti.

Penkki 35 kg-> 132,5kg (ei ihan 100kg parannusta)
Mave 100kg -> +200 kg
Kyykky n.60kg -> 140 kg
Hauis 29 cm -> 41 cm
Paino 53 kg -> 91kg (10/2010) (perjantai aamuna 82,8 kg dieetillä, nesteitä tosin poissa useita kiloja )
Vatsanympärys nyt n. 82 cm

Perusongelma: voimaa tulee, lihasta ei. Tuntuu ettö paino nousee pelkkänä läskinä vaikka vauhti olisi vain 0,25kg / kk...

olen käytännössä aina treenannut 4-jakosella ohjelmalla. sanon vaan nyt vinkiksi että opettele ajoissa syömään ja treenaamaan oikein, mulla se kesti liian pitkään... moni luulee syövänsä tarpeeksi ja hyvin, mutta totuus on hieman toinen ku asioita aletaan tutkimaan paremmin. joku n. 4000kcal päivässä puhtaalla ruualla jää monelta jo syömättä. älä tee treeneistä mitään tiedettä vaan pidä asiat simppelinä, ei tää lihaksen kasvatus ole oikeesti niin vaikeeta ku moni luulee, pikkasen selkärankaa ja kova halu kehittyä on jo puoli voittoa. aseta selkeät tavoitteet ja pyri pääsemään niihin...
tässä muutamia helppoja ohjeita:

-mieti aina etukäteen mitä teet salilla, varsinkin pääliikkeen kuviot pitää ajaa päähän jo kotona.

-treenaa aina täysillä! ei mitään löysäilyä ja paskanjauhantaa salilla

-pidä katse ja silmät kirkkaana treeneissä. (vituttaa ku porukka on unessa salilla, silmät puoliksi kiinni ja vetelä ilme naamalla. vittu sillä mitään kehity)

-treenin jälkeen anna itsellesi palautetta treenistä (mä käyn vaimon kanssa aina pienen palautekeskustelun kuluneesta treenistä paluumatkalla) saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta olen todennut toimivaksi

-ota aina ruokailut vakavasti. oli se sitte töissä tai vapaalla. syö rauhassa ja kunnolla koska ruoka on se mikä sitä lihasta rakentaa ensisijaisesti

-lepää riittävästi

jne... listaa vois jatkaa loputtomiin :D tässä on vuosien mittaan oppinut monia perus asennejuttuja mitkä liian monelta puuttuu elämästä ja treeneistä, kuten just se "terävyys" porukka on vaan niin vitun vetelää nykyään. niinsanottu "eye of the tiger" on vaan hävinnyt :D

offtopic:
-treenin jälkeen anna itsellesi palautetta treenistä

Mä teen myös tätä mielessäni. Aika tarkkaan tulee mietittyä omia treenejä jälkeenpäin ja pohdittua syitä ja seurauksia ja parannusmahdollisuuksia. Uusia ideoita tulee aina ja jotkut niistä menee kokeiluunkin. Opettavaista ja toimivaa IMO.
Enkä analysoi pelkästään treenien jälkeen, vaan aikalailla 24/7 aina kun tulee mieleen. Mietin treenejä about yhtä paljon kuin panemista.

olen käytännössä aina treenannut 4-jakosella ohjelmalla. sanon vaan nyt vinkiksi että opettele ajoissa syömään ja treenaamaan oikein, mulla se kesti liian pitkään... moni luulee syövänsä tarpeeksi ja hyvin, mutta totuus on hieman toinen ku asioita aletaan tutkimaan paremmin. joku n. 4000kcal päivässä puhtaalla ruualla jää monelta jo syömättä. älä tee treeneistä mitään tiedettä vaan pidä asiat simppelinä, ei tää lihaksen kasvatus ole oikeesti niin vaikeeta ku moni luulee, pikkasen selkärankaa ja kova halu kehittyä on jo puoli voittoa. aseta selkeät tavoitteet ja pyri pääsemään niihin...
tässä muutamia helppoja ohjeita:

-mieti aina etukäteen mitä teet salilla, varsinkin pääliikkeen kuviot pitää ajaa päähän jo kotona.

-treenaa aina täysillä! ei mitään löysäilyä ja paskanjauhantaa salilla

-pidä katse ja silmät kirkkaana treeneissä. (vituttaa ku porukka on unessa salilla, silmät puoliksi kiinni ja vetelä ilme naamalla. vittu sillä mitään kehity)

-treenin jälkeen anna itsellesi palautetta treenistä (mä käyn vaimon kanssa aina pienen palautekeskustelun kuluneesta treenistä paluumatkalla) saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta olen todennut toimivaksi

-ota aina ruokailut vakavasti. oli se sitte töissä tai vapaalla. syö rauhassa ja kunnolla koska ruoka on se mikä sitä lihasta rakentaa ensisijaisesti

-lepää riittävästi

jne... listaa vois jatkaa loputtomiin :D tässä on vuosien mittaan oppinut monia perus asennejuttuja mitkä liian monelta puuttuu elämästä ja treeneistä, kuten just se "terävyys" porukka on vaan niin vitun vetelää nykyään. niinsanottu "eye of the tiger" on vaan hävinnyt :D

Syömään olen kieltämättä oppinut vasta viimeisen puolenvuoden aikana, mutta edelleen on päiviä, jolloin työt onnistuvat sotkemaan syömiset täysin, joten niille päiville pitäisi yrittää keksiä vielä jotain, että saisi pidettyä silloinkin ruokailut kasassa. En ole ikinä laskenut kaloreita ruuasta, muutakuin joskus, että proteiinia tulee tarpeeksi. Pyrin syömään joko 3 lämmintä ateriaa ja 3 välipalaa tai 2 lämmintä ja 4 välipalaa, mutta kuitenkin niin, että paino nousee 1-2kg/kk. Ylimääräistä jos kertyy olen ottanut muutaman aerobisen viikkoon hetkeksi.

Saako udella vielä senverran, että kuinka tärkeänä pidät sitä, että ohjelmaa vaihdetaan säännöllisesti? Itse olen vain vähän muuttanut 4-jakoista, mutta rungon olen pitänyt pitkään melkein samana..

kyllä se kroppa kertoo koska pitää vaihtaa:D mä sitäpaitsi treenaan nykyään tuntuman mukaan ja oikeestaan jokainen treeni on jotenki erilainen, tietysti pääliikkeet pysyy samana. ei kannata ressata liikaa siitä että koska pitää vaihtaa ohjelmaa...
tosin se on alottelijalle helpompaa seurata tarkasti mitä pitää tehdä että pysyy joku tolkku treeneissä. sarjoilla ja toistoilla pystyy jo saamaan aikapaljon muutosta aikaan vaikka ei liikkeitä vaihtaiskaan

Itse olen nyt vähän yli 2vuotta treenannut, ja tässä tulos:

Paino: 60kg->93kg

Penkki: 50kg-> 120*3

Kyykky: 70kg-> 140*5 ja 150*2

Mave: Koitin ekan verran vasta melkein vuoden treenin jälkeen niin tuli 140*2-> nyt 200*2

3,5v treeniä takana:

Pituus: 179cm
Lähtöpaino ~82kg. Nyt 88kg, mutta uudenvuoden aikoihin oli 103kg. Koskaan ei ole ollut ongelma saada painoa nousemaan tai laskemaan.

Kyykky: 80kg ---> 177,5kg
Penkki: 92,5kg ---> 145kg
Mave: 140kg ---> 242,5kg

3,5v täälläkin:

Ikä: 13v -> 16v
Pituus: 165cm -> 186cm
Paino: 55kg -> 97kg (kävi parhaillaan jo yli 105kg:ssa josta dieettailin 11 kiloa pois)
Rasva-%: n. 11-13 -> n. 13-15
Hanskanympärys: 27cm -> 44cm

Penkki: 2x35kg -> 150kg+
Kyykky: 8x35kg -> 12x130, 3x165
Pystypunnerrus tangolla: 8x20kg -> 3x90kg
Maastaveto: 70kg -> n. 230kg

3,5v täälläkin:

Ikä: 13v -> 16v
Pituus: 165cm -> 186cm
Paino: 55kg -> 97kg (kävi parhaillaan jo yli 105kg:ssa josta dieettailin 11 kiloa pois)
Rasva-%: n. 11-13 -> n. 13-15
Hanskanympärys: 27cm -> 44cm

Penkki: 2x35kg -> 150kg+
Kyykky: 8x35kg -> 12x130, 3x165
Pystypunnerrus tangolla: 8x20kg -> 3x90kg
Maastaveto: 70kg -> n. 230kg

On kyllä aivan jäätävät tulokset, kun puhutaan noinkin nuoresta sällistä! Olen lueskellut aiemminkin muistaakseni treenipäiväkirjaasi ja ihmetellyt noita tuloksia! Treenaatko millaisella jaolla?

Laitetaan ny vaikka ei treenivuosia ole takana vielä ainuttakaan, eli joskus loka/marraskuussa tulee vuosi reeniä täyteen.

Paino: 95kg-->108kg

Penkki:1x75kg-->6x110kg

Mave:1x160kg-->6x200kg

Kyykky:1x105kg-->6x150kg

Hauiksen ympärysmitta n.34-35cm --> 43-44cm

Rasva% 22-->17.4

Dieetillä en ole viikkoa kauempaa ollut, ensivuoden tammikuussa aloitellaan.

Laitetaan ny vaikka ei treenivuosia ole takana vielä ainuttakaan, eli joskus loka/marraskuussa tulee vuosi reeniä täyteen.

Paino: 95kg-->108kg

Penkki:1x75kg-->6x110kg

Mave:1x160kg-->6x200kg

Kyykky:1x105kg-->6x150kg

Hauiksen ympärysmitta n.34-35cm --> 43-44cm

Rasva% 22-->17.4

Dieetillä en ole viikkoa kauempaa ollut, ensivuoden tammikuussa aloitellaan.
Oho ompas kädet kasvanu kovasti ja alle vuoden treenillä....

^ Ottaen huomioon ton painonnousun ja rasvamassan lisääntymisen, ni varmaan sinne menny kaikki rasva.. :D ei tuntuis et mahaan tai reisiin olis oikeen paljoa tullu, pakkautunu rasva komiasti käsiin.

PS:
Tosiaan inbody 720-laitteen mittauksen mukaan olis 12kiloa tullu lihasmassaa.

jne... listaa vois jatkaa loputtomiin :D tässä on vuosien mittaan oppinut monia perus asennejuttuja mitkä liian monelta puuttuu elämästä ja treeneistä, kuten just se "terävyys" porukka on vaan niin vitun vetelää nykyään. niinsanottu "eye of the tiger" on vaan hävinnyt

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom