olen käytännössä aina treenannut 4-jakosella ohjelmalla. sanon vaan nyt vinkiksi että opettele ajoissa syömään ja treenaamaan oikein, mulla se kesti liian pitkään... moni luulee syövänsä tarpeeksi ja hyvin, mutta totuus on hieman toinen ku asioita aletaan tutkimaan paremmin. joku n. 4000kcal päivässä puhtaalla ruualla jää monelta jo syömättä. älä tee treeneistä mitään tiedettä vaan pidä asiat simppelinä, ei tää lihaksen kasvatus ole oikeesti niin vaikeeta ku moni luulee, pikkasen selkärankaa ja kova halu kehittyä on jo puoli voittoa. aseta selkeät tavoitteet ja pyri pääsemään niihin...
tässä muutamia helppoja ohjeita:
-mieti aina etukäteen mitä teet salilla, varsinkin pääliikkeen kuviot pitää ajaa päähän jo kotona.
-treenaa aina täysillä! ei mitään löysäilyä ja paskanjauhantaa salilla
-pidä katse ja silmät kirkkaana treeneissä. (vituttaa ku porukka on unessa salilla, silmät puoliksi kiinni ja vetelä ilme naamalla. vittu sillä mitään kehity)
-treenin jälkeen anna itsellesi palautetta treenistä (mä käyn vaimon kanssa aina pienen palautekeskustelun kuluneesta treenistä paluumatkalla) saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta olen todennut toimivaksi
-ota aina ruokailut vakavasti. oli se sitte töissä tai vapaalla. syö rauhassa ja kunnolla koska ruoka on se mikä sitä lihasta rakentaa ensisijaisesti
-lepää riittävästi
jne... listaa vois jatkaa loputtomiin :D tässä on vuosien mittaan oppinut monia perus asennejuttuja mitkä liian monelta puuttuu elämästä ja treeneistä, kuten just se "terävyys" porukka on vaan niin vitun vetelää nykyään. niinsanottu "eye of the tiger" on vaan hävinnyt :D