Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kasviksista saatava proteiini on vaan aminohapollisesti "köyhempää", eli vaatii aika paljon eri raaka-aineita että saadaan täydet aminohapot(mitkä saadaan eläinkunnan proteiineista, esim. Maito, kananmunat, liha jne..)
Sitten vielä kalorinsaanti voi olla varmaan vähän hankalampaa varsinkin ton kokoselle. Ellei sitten vedä päivässä puolta tonkkaa oliiviöljyä.
Ja tarkennuksena se ei ole köyhempää, vaan useimpien kasvisten proteiineista puuttuu jotain välttämättömiä aminohappoja.
no eikös se sillon ole köyhempää?
Niin Juu aivan...
voisko joku muuten tehdä esimerkiksi jonkun kasvisannoksen mistä saisi vaikka 300g pihvin ja 300g wokkivihannesten proteiinit Ym. Kiinnostais vähän mitä kaikkea ja miten paljon pitäisi syödä.
Muakin kieltämättä kiinnostais kuulla vähän tarkemmin vegaanipunttaajien aterioinnista. Ihan käytännön esimerkkejä siis. Ei mitään listausta pähkinöistä ja palkokasveista siis.
Onko linsseissä sitten kaikki välttämättömät aminohapot?
Siis mua kiinnosti lähinnä että mitä kaikkea ja kuinka paljon pitää sekottaa keskenään että saadaan sama aminohappoprofiili kuin 300g piffissä. Ei niinkään se paljonko linsseissä on proteiinia, sen pystyn laskemaan itsekin.
Ja lapsia ei voida verrata tähän koska ne eivät käy salilla, haa!
No joo o. Sellanen mielikuva mulla on vieläkin että salaatinpuputtajat joutuu aika tarkkaan kattomaan mitä syövät, ja joutuvat vielä syömään aika reippaasti. Joku 3500kalorin syömis päiväruutiini kiinnostais.
Siis mua kiinnosti lähinnä että mitä kaikkea ja kuinka paljon pitää sekottaa keskenään että saadaan sama aminohappoprofiili kuin 300g piffissä.