Treenaan hieman omanlaatuisella tavalla. Teen yleensä kolme liikettä per lihasryhmä. Yksi on staattinen pito (eli esim. penkissä nostetaan paino voimatelineistä viimeiset 5cm, mutta ei lukita käsiä, sitten pidetään paino niin kauan siinä kuin jaksetaan eli omalla kohdallani noin 5-15s ...on muuten erittäin tehokas menetelmä ja saa nostella todella isoja painoja
. Katso Static Contraction Method
), toinen osatoisto (katso Power Factor Training
) ja kolmas jokin ns. apuliike kyseiselle lihasryhmälle tehtynä koko liikeradalla. Voimaa ja massaa on tullut ihan hyvin, paremmin kuin että treenaisin perinteisesti ja tekisin kaikki liikkeet koko liikeradalla ja myös treeni on henkisesti kevyempää. Ongelma on ollut jo pidemmän aikaa leveät selkälihakset (tai oikeastaan kapeat). Haluaisin neuvoja siihen miten selkälihaksiin saa leveyttä ja voimaa lisää. Mieluummin teen muuta kuin kokonaisia liikeratoja, mutta mikäli olet saanut sillä hyviä tuloksia olen kyllä valmis siihen.
By the way...niillä joilla on ongelmia pohkeiden kasvamisen/voiman saannin kanssa suosittelen kokeilemaan Static Contraction Methodia. Itse teen pohkeet Hack-laitteessa ja laitan alle kakkosnelosen pätkän ja päkiät sen päälle. Sitten sellaiset painot joita ei saa puhtaalla liikkeellä mitenkään ylös ja ei muuta kuin nouset pohkeiden avulla päkiöille niin ylös kuin pystyt ja yrität pitää samassa kohtaa niin kauan kuin jaksat. Tähtää 5-20 sekunnin paikkeille. Kolme tai neljä noita staattista pitoja pitäisi riittää ainakin aluksi. En tietenkään voi taata että se toimii kaikilla, mutta mielestäni on ainakin yrittämisen arvoinen.
. Katso Static Contraction Method
), toinen osatoisto (katso Power Factor Training
) ja kolmas jokin ns. apuliike kyseiselle lihasryhmälle tehtynä koko liikeradalla. Voimaa ja massaa on tullut ihan hyvin, paremmin kuin että treenaisin perinteisesti ja tekisin kaikki liikkeet koko liikeradalla ja myös treeni on henkisesti kevyempää. Ongelma on ollut jo pidemmän aikaa leveät selkälihakset (tai oikeastaan kapeat). Haluaisin neuvoja siihen miten selkälihaksiin saa leveyttä ja voimaa lisää. Mieluummin teen muuta kuin kokonaisia liikeratoja, mutta mikäli olet saanut sillä hyviä tuloksia olen kyllä valmis siihen.By the way...niillä joilla on ongelmia pohkeiden kasvamisen/voiman saannin kanssa suosittelen kokeilemaan Static Contraction Methodia. Itse teen pohkeet Hack-laitteessa ja laitan alle kakkosnelosen pätkän ja päkiät sen päälle. Sitten sellaiset painot joita ei saa puhtaalla liikkeellä mitenkään ylös ja ei muuta kuin nouset pohkeiden avulla päkiöille niin ylös kuin pystyt ja yrität pitää samassa kohtaa niin kauan kuin jaksat. Tähtää 5-20 sekunnin paikkeille. Kolme tai neljä noita staattista pitoja pitäisi riittää ainakin aluksi. En tietenkään voi taata että se toimii kaikilla, mutta mielestäni on ainakin yrittämisen arvoinen.