voima/massa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentu
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, minut tuomittiin jo uuden otsikon aloittamisesta tuolla treenipuolella, mutta silti haluan kysyä teiltä naisilta.
Eli millä painoilla rupee menemään jo rumaksi, eli lihakset eivät ole enää "naiselliset" vaan rupeaa jo muistuttamaan toista sukupuolta. Tykkään treenata ja voimaa hakea, mutta tänään näin salilla sellaisen naisen jonka kaltaiseksi en halua, eli ei ollut kaunis minun silmääni.
Rupesin vain miettimään että ei kai tuo ole suuntani ja millä painoilla sitä sitten on vaaraa liika "isoudesta"?
Olin nyt pari kuukautta kesällä tauolla ja kuukausi sitten aloitin seuraavalla sali-ohjaajan tekemällä ohjelmalla.(piti olla voimapainotteinen)
Olen itse 17v.
171cm/70kg ja 95-70-96
Että tiedä sitten kuinka kutistuisi jos kaiken mömmön kuorisi pois,mutta eli sanokaa te viisaammat onko näillä painoilla/sarjoilla pelkoa liiasta massasta ja jos on niin miten muokkaisn tämän enemmän voiman hakuun?
Ohjelman tekijän ammattitaidosta en tiedä.

MA&TO sarjat 12-10-8
loitontaja 50kg
lähentäjä 50kg
etureisi 30kg
takareisi(1 jalka) 25kg
pakarakone(1 jalka) 50kg
prässi 100kg
selkäpenkki +10kg kiekko
hyvää huom. 30kg
ylätalja 30kg
alasoutu 30kg
scott-penkki tanko+8kg
hauis seisten 8.5kg(1käsi)
vatsat 3 eri liikettä 9X20

TI&PE sarjat 12-10-8

pohkeet istuen 30kg+laite
beck deck 10kg(tota joo....)
penkki 40kg
viparit sivulle 5kg
pystysoutu 20kg
ojentaja ylätaljassa 30kg
kick back 5kg
vatsat

Sitten onko pakko ruveta ravintotietoutta opiskelemaan vai keneltä voisi kysäistä okeanlaisen ruokavalion laatimista?
Perustietous jää siihen että protskuja ja rasvoja täytyy olla ja jos jostain täytyy karsia niin ne on hiilarit.
Niin, kysyn nyt täällä palstalla koska jostain syystä minua ei usein oteta kovin vakavasti ikäni puolesta joten toivoisin teiltä rehellisiä vastauksia...kiitos vastanneille

Morjens Pentu!
Mielestäni ohjelmasi muokkaa lihaksia ja kasvattaakin hieman ruokavalion ollessa kohdallaan.Mikäli haluat voimaa,tulisi toistomääriä pudottaa 8-6-4 tyyppiseksi väännöksi.Sinällään käyttämäsi painot kertovat,että treenailet tosissasi ja samaan malliin jatkamalla viherrän kateudesta,kun pääset kanssani samoihin ikiin.:thumbs:
Ajattelisin,ettei naistreenari vaikkakin treenaa kovaa vahingossa pullahda miehen malliseksi ellei kaurapuuron ohessa nautita muutakin..omalla kohdalla tavoitteisiin pääsy on vaatinut pitkäjänteistä puurtamista ja tuntuu ettei koskaan ole tyytyväinen kroppaansa.
Ruokapuoleen en nyt ota kantaa,selaile vanhoja kyssäreitä joista löytyy vinkkejä.Rautaa vaan tankoon rohkeasti..joku voi ottaa kantaa siihen tarvitseeko treenata noin useasti ja voisiko ohjelman jakaa 4-jakoiseksi eri lihasryhmille..tuolla ohjelmalla treenaisin esim.alkuviikon täysillä ja loppuviikon palautellen..muuten pamahtaa paikat:)

Lihasten kasvattamiseen menee aina aikaa ja yhtäkkiä et voi muuttua miesmäiseksi vaikka treenaisit kuinka kovaa ja isoilla painoilla. Tämä on yleinen harhaluulo, joka karisee viimeistään siinä vaiheessa kun olet treenannut pari vuotta tosi kovaa. Miehillä lihasten kasvu on ihan eri luokkaa sillä heillä on luonnostaan testosteronia veressä. Näkemäsi nainen tuskin ihan natuna (eli naturalina, ilman hormoneja) treenailee mikäli käsitin kuvauksesi maskuliinisesta oikein.

Asiallisten vastausten saamisessa auttaisi ehkäpä eniten nimimerkin vaihtaminen, tuo nykyinen kun kielii ei niin vakavasti otettavasta henkilöstä.

.

No piti käydä heti vaihtamassa nimimerkki:) Tiedä onko vaikutusta mutta kuitenkin.
Ja kiitos vastauksista. Ajattelin nyt tällä treenata about 15 kertaa ja muokata sitten ohjelmaa johonkin suuntaan ettei liian pitkään tee samaan ja itsekin tykkään vaihtelusta.
Täytyy tosiaan lyhentää sarjaa seuraavaan ohjelmaan ja ottaa vaikkapa kyykky, vinopena sun muut mukaan jos jakaisin ohjelman neljään niin olisi enemmän aikaa keskittyä yhteen lihasryhmään kerrallaan ja treenistä tulisi monipuolisempi.
Tuo on nyt lähinnä sellainen aloitus näin tauon jälkeen.
Niin ja ruokapuolta olisi kanssa kiva kehittää, nimittäin kyllä se rasvakin lihasten päällä "kasvattaa massaa" muttei niin kauniissa muodossa;) Eli olisiko vinkkejä kenen puoleen kääntyä?

Originally posted by mmama
Lihasten kasvattamiseen menee aina aikaa ja yhtäkkiä et voi muuttua miesmäiseksi vaikka treenaisit kuinka kovaa ja isoilla painoilla. Tämä on yleinen harhaluulo, joka karisee viimeistään siinä vaiheessa kun olet treenannut pari vuotta tosi kovaa.

:kippis1: :kippis1: :kippis1:

BPS, keep up good work ja jatka samaan malliin!

Ruokapuolesta

Hävisiköhän minun suositukseni ohjeista ruokapuoleen tuonne bittien taivaaseen vai onk se poistettu ylläpidon toimesta? Suosittelin menoa ufs:n sivustoille ja harmonisen dieetin esiinkaivamista.

- Linkkaaminen webbikauppoihin on kielletty

T: PMLats

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
UUPS!

Sorgen, hirvittävä virhe, tiedä missä harhakuvissa olen tuon kirjoittanut eli pakko korjata.
Siis penkki sarjat teen 30 kilolla eikä 40kilolla....
Liekö merkitystä mutta rupesi vaan häiritsemään niin oli pakko korjata:I

lisäravinteet

Niin, oli tuolla sivulla aika paljon tietoutta tiiviissä paketissa, mietin vain että pystyykö tuollaista 47/23/30 ruokavaliota toteuttamaan ilman kalliita lisäaineita(köyhä opiskelija) ja pysyä sopivssa kokonaisenergiamäärissä?(eli ei 5000kc;)
Vai käytättekö kaikki lisäravinteita?

Toki pystyy noudattamaan, laskee vain ruoka-aineiden suhteet kohdilleen. Eivät ne lisäravinteet mikään välttämättömyys ole, mutta helpottavat kyllä jonkin verran. Itse tosin käytän niitä melko vähän, lähinnä vain perusproteiinia palautusjuomaan ja joskus muulloinkin, jos ei muka muuta ehdi syödä :D Vitskut ja kalaöljyt kuuluvat toki myös kuvioon, mutta siinäpä se sitten minun osaltani onkin. Kreatiinia tekisi mieli kokeilla, mutta vielä en ole saanut aikaseksi...:whip:

hiilaripäivä?

Vielä kysyisin hiilaripäivistä eli miten olette sen toteuttaneet?
Muusta ruokatietoa kyllä löytyy mutta en löytänyt tästä mitään.
Pidättekö sen kerta viikkoon vai kuinka ja mitä silloin syötte? Vai onko se vapaa eli saa tunkea suuhun mitä lystää?
Miten jos olisin esimerkiksi 2000 kalorin dieetillä niin pidänkö kalorilukemat silloinkin samana?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom