Voima / Massa / Laji

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Eli, nostan vähän painoa ja koetan saada voimaa ennen kisoja.
Päässä on pyöriny kaksjakoset tai neljäjakoset ohjelmat.
Syy noihin jako-ohjelmiin on se etten usko saavani tarpeeks kovaa kuntoa isompaan sarjaan pelkällä leuanvedoilla ja peruslajin omaisella punttitreenillä.
Lopullisen hermotuksen kuitenki vedän ennen kisoja noilla, rinnallevedoilla, tempauksilla, dipeillä, leuoilla yms.
Nyt hakusessa olis 3-4kk kausi voimaa ja lihasmassaa.

Teettekö te nuo 2-jakosella ohjelmalla olevat sarjat, ns. "tunteella"?
Eli tiukka hidas negatiivinen vaihe ja hidas nosto.

Tuli kaks viikkoa huvikseen kokeiltua tehdä vetää noin sarjat. Ojentajat, takareidet ja selkä oli 7 päivää kipeät! Treenasin 4- jakoisella ohjelmalla, mutta sarjat oli tollasia tiukkoja.

Pumppi oli ihan sairas, vaikka tein vain 7-8 toistoa, aika raskailla painoilla.

Mutta tuntuu et noi hidastaa liikkuvuutta? Onko kukaan huomannu rehellisesti sanoen mitään siihen viittaavaa? Olen kuitenkin saanut nopeusvoimaa kehitettyä täysin päin vastaisella systeemillä. Tekemällä nopeasti isoilla painoilla rinnallevetoja yms. Se tuskin kehonrakennuksessa haittaa vaikka hidastuis liikkuminen. Mutta jos vaikka itte vetäis nyt lajiharrastuksen ohessa tuolla sydeemillä 12-16 viikkoisen voima+ massakauden niin puuroutuminen jaloissa ja selässä ei oo kauheen hyvä juttu, vaikkakin todennäköistä. Varsinkin kun geenit on valmiiks ihan paskat nopeuslajeihin. Tekisin kuitenkin pääliikkeinä voimahakuisesti maastavedon, etukyykyn ja penkin. Sitte noita huolellisia hitaita toistoja päälle, sais lihaksen kasvuun. En siis treenaa 100% md / hd ohjelmilla vaan tarkoitus on nimenomaan saada voimaa ja lihasta ja tehdä useampi kuin yks sarja.

Olen aikaisemmin kumonnut sataan kertaan tälläisen harjoittelun lajitreenien kaverina varsinkin tällä palstalla mutta koska nyt tuli eteen painon nostaminen 5 kg ylöspäin, niin käännän takkia ja teen testin, saako tuolla tulosta aikaseks. Huom. reinolle tulee oma treadi tuohon alle jonne se voi laittaa juttunsa. Ei tarvi hassun hauskalla puujalkahuumorillaan suolata tätä treadia. KIITOS!
Tavote olis vähintään vitonen painoa lisää, ylempään sarjaan ja siihen sarjaan enemmän voimaa. Luin paljon esim. monen kovan äijän noususta ufc:ssä raskaampaan luokkaan ja kalorit oli reilusti plussalla ja punttitreenit oli tuplattu. Jengiin kuulu mm. Bj Penn, Randy Couture, Tito, Renzo Gracie Pridessa ym ym.
Jätkät on tietysti ammattilaisia, joten se ny ei oo kovin verrannollista tähän.
Mutta katsoin esim. titon treenaamista, hauskoissa vitamiineissa oli äijä;) , olisko ollu ennen Liddel matseja. Punttia oli paljon mutta liikeet oli pääasiassa valmentajan kanssa vedettyä staattisen voiman liikkeitä. Kun taas toiset veti sekä että, kovaa punttia ja staattisia liikkeitä. Mulla ei oo kuitenkaan kehossa resursseja (lääkettä) tehdä kaikkea yhtäaikaa joten teen ne eri kausina.
Ja tosiaan, en ota lääkkeen lääkettä.

4- jakoinen jutska vois sopia palautumiseen paremmin. Vai eikö 2-jakoisessa tule treenit joka toinen päivä et esim.

Ma: Jalat, pohkeet, rinta ja olkapäät.
Ke: Selkä, ojentajat, hauis ja forkut.
Kierto alusta.
Pe: Jalat, pohkeet, rinta ja olkapäät.
Su: Selkä, ojentajat, hauis ja forkut.

Eikö tuossa 2-jakoisessa oo vaikee palautua? ( Jos huomioidaan että treenaisin lajin vaan kaks tai kolme kertaa, pysty ja mattotreenit, ilman lenkkeilyä)
Tuntuu et jos mä vetäisin ja kyykkäisin kaks kertaa viikossa niin morjens sais sanoo palautumiselle. Vai oonko mä tajunnu ihan päin persettä tuon kaks jakosen homman. Voiko sillä edes treenata voimaa?
Oon pudottanut painoa aika paljon viime kevään aikana ja nyt pitäs nostaa se takas 85-90kg tienoille. Saa tulla vähän massaakin, kisat ovat vasta loka-marraskuussa.
Alottaisin sitten kisoihin treenaamisen kesällä. Pidän koko ajan kalorit plussalla, paino ei pitäs haitata. Kun alle 90kg pääsee ni bueno. Siirryn vaan takas lajityyppiseen voimatreeniin 4-6kk ennen kisoja. puntti 2x vko, 2x lenkki ja 4x laji.

Heittäkää ehdotuksia, periaattees 4 kertaa puntti viikos on ihan maksimi mitä mä voin vetää, koska muita treenejä on kolme siihen päälle. Tästä vois tulla myös treadi kaikille jotka on aikeissa nostaa sarjaa kamppailupuolella. Tehdään siis pliis järkevä tread, täyteen järkeviä ehdotuksia. Ei mitään vitun vänkäämistä ja vittuilua, ei puolin eikä toisin. Nuo mun treeniohjelmat saa kumota täysin jos jollain on hyviä ehdotuksia tilalle.

Eli bigger, faster and stonger seuraavissa kisoissa! :eek:

eikö 3-jakoinen ajaisi saman asian kuin tällainenkin, ja saisi palautuakin vähän enempi.

Rinta olkapää ojentaja
Jalat ja keskikroppaa
Selkä ja hauis

6 liikettä per kerta, 3 sarjaa ekat isot liikkeet 5 tai alle seuraavta 3liikettä 8-12 2 vimppaa liikettä 12-20 toistoa. Tosa mielestäni hyvä perusmassa ohjelma. saat sen 3 lajia ja ehkä palauttavan lenkin hyvin ilman lääkitystäkin lisättyä tohon.

Toinen hyvä olisi 2-jakoinen 3kertaa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom