Voiko olla totta - Baldur's Gate 3 tulee ...ehkä!

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Asensin kuitenkin. Katotaan jaksaako pelata...

Mitkäköhän tässä BG:ssa oli parhaat NPC:t? Edwin, Viconia, korgan ja Haerdalis ainakin tulee mieleen. Kolme ekaa yllättäen "pahiksia" ja muistaaksi Edwin ja Haerdalis ainakin vaikea löytää.

Pahikset on vähän parempia, mutta Korgan ja Haer'Dalis on vasta kakkososassa. Ykkösessä on enemmän valinnanvaraa ja Enhanced editionissa on vielä kolme uutta NPC:ta, yhteensä varmaan lähemmäs 30.

Täällä Mage ja Fighter jotka itse rollattuja ja npc:t Imoen, Minsc, Dynaheir ja Branwen. Helppoo on ja samalla myös suht tylsä party. Se uus wild mage oli partyssa mut potkin pois, sen saa mukaansa jostain vielä jos haluaa. Täytyy varmaan hakee kun sillä on jotai lisäjuonta peliin tms...

Niin siis joo tarkotin kakkosta. Ykköstä en jaksa pelailla. Muistaakseni Imoenista tuli kans tosi hyvä Wizardi kakkosessa, kun sen sai bäkkiin. Varsinkin kun Edwinillä oli joku vakioamuletti, eli tätä taikomisen nopeuttamisamulettia ei voinut Edwinin kanssa käyttää.

Se Edwinin amuletti antaa lisäloitsupaikkoja + ne mitä se saa spesialistimaagista = paljon loitsuja. Paras NPC kakkosessa, numeroiden valossa ainakin. Imoen on ihan hyvä mage ja sillä on sen verran thief leveleitä, että saa nekin hommat hoidettua. Sen pystyy dual classittamaan jo ykkösessäkin :)

Itse lähdin tätä EE:ia tahkoamaan omalla barbaarilla, Imoenilla, Branwenilla, Kivanilla ja sillä uudella munkilla ja wild magella. Ei mitenkään optimaalinen ryhmä, mutta aika mukava pelattava. Munkin voisi korvata oikealla taistelijalla tai maagilla, mutta menköön nyt, ainakin kunnes saan sen oman seikkailun pelattua.

Tulihan se ostettua kun hintakin on ihan kohdallaan. On tullut aika monta kertaa jo pelattua BG1 jo vuosia sitten. Tällä kertaa aloitin fighter/mage/clericillä ja poistin exp capin :)
Voi kyllä kestää jonkun aikaa että että tosta on mihinkään...

Tuossa eräänlainen Baldur's Gate myös:
Mad Mod Recreates Baldur’s Gate in Neverwinter Nights 2
Whoops, this is insane. Completely insane. Game designer and ex-TimeGate-er Drew Rechner’s been on a seven-year quest to recreate the entirety of Baldur’s Gate (including expansion Tales of the Sword Coast) in Obsidian’s Neverwinter Nights 2, and he’s finally succeeded.
http://www.rockpapershotgun.com/2013/06/06/mad-mod-recreates-baldurs-gate-in-neverwinter-nights-2/

[video=youtube_share;9m6m0ia8COo]http://youtu.be/9m6m0ia8COo[/video]

Steamissä Baldur's Gate: Enhanced Edition nyt -75% eli 4,74€.

Steamissä Baldur's Gate: Enhanced Edition nyt -75% eli 4,74€.

No nyt on niin halpa, että piti ostaa pois :)
Tähän asti ei ole viitsinyt, kun siitä ei kovin pitkään ole, kun viimeksi originaalin pelasin läpi.

Odotellaan kaverin kanssa BG2:sen enhanced editiota, jotta päästään länkyttää moninpelinä. :)

200px-Minsc.webp

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuota kakkosta on tullut nyt jauhettua kyllä niin paljon, että päivät vaan suhisee ohi. :D On toi vaan edelleen roolipelien kuningas! Tuossahan on muuten viisi uutta npc:ta. Eli noi 3 ykkösestä, 1 uusi ja vielä 1...hmm perin karvainen eastern egg. ;)

Icewind Dale Enhanced Edition on näköjään julkaistu - instahankinta! Huomioiden että kaikki hahmot voi tehdä itse ja peliin on tuotu 30 kittiä, luulen että pääsen pelaamaan noin parin tunnin suunnittelu- ja re-roll-session jälkeen :)

Icewind Dale: Enhanced Edition

Miten nuo Baldur's Gatet toimivat Ipadilla? Muistan lukeneeni että ykkösosassa oli ainakin aluksi ongelmia Ipadilla. Onko näitä saatu jo korjattua?

Olisi niin mukava pelata taas pitkästä aikaa, etenkin kakkososaa. Ykkösen muistaakseni pelasin läpi tämän uusintaversion julkistuksen jälkeen. Nykyään ei vaan jaksa istua kotona koneella, kun on jo koko päivän töissä istunut, joten tekisi mieli pelailla tätä padilla.

Miten nuo Baldur's Gatet toimivat Ipadilla? Muistan lukeneeni että ykkösosassa oli ainakin aluksi ongelmia Ipadilla. Onko näitä saatu jo korjattua?

Olisi niin mukava pelata taas pitkästä aikaa, etenkin kakkososaa. Ykkösen muistaakseni pelasin läpi tämän uusintaversion julkistuksen jälkeen. Nykyään ei vaan jaksa istua kotona koneella, kun on jo koko päivän töissä istunut, joten tekisi mieli pelailla tätä padilla.

Mulla on molemmat asennettuna tässä Air2:ssa, mutta en ole vielä ehtinyt testailla.
Sen verran kuitenkin forumeilta lueskelin, että ilmeisesti toimivat pääosin varsin hyvin. Joillakin on sen verran ollut kontrollien kanssa ongelmia, että välillä tuppaa scrollaamaan ruutua, kun yrittää esim. valita hyökkäyksen kohdetta. Kaikilla sitä ongelmaa ei ole, eli ehkä on käyttäjästä kiinni...

Mä laittelen infoa, kun ehdin tuota BG1:stä testaamaan, tällä hetkellä niin vähän aikaa pelailla, että en ole vielä tuota alkanut testailemaan... koitan kuitenkin lähiakoina ehtiä edes vähä testaamaan.

Pitää kyllä tuo Icewind Dale myös ostaa, kunhan tulee ladattavaksi. On tällä hetkellä ilmeisesti Applen hyväksyttävänä, eli eiköhän sekin sieltä pikapuoliin appstoreen napsahda.

Mulla on molemmat asennettuna tässä Air2:ssa, mutta en ole vielä ehtinyt testailla.
Sen verran kuitenkin forumeilta lueskelin, että ilmeisesti toimivat pääosin varsin hyvin. Joillakin on sen verran ollut kontrollien kanssa ongelmia, että välillä tuppaa scrollaamaan ruutua, kun yrittää esim. valita hyökkäyksen kohdetta. Kaikilla sitä ongelmaa ei ole, eli ehkä on käyttäjästä kiinni...

Mä laittelen infoa, kun ehdin tuota BG1:stä testaamaan, tällä hetkellä niin vähän aikaa pelailla, että en ole vielä tuota alkanut testailemaan... koitan kuitenkin lähiakoina ehtiä edes vähä testaamaan.

Pitää kyllä tuo Icewind Dale myös ostaa, kunhan tulee ladattavaksi. On tällä hetkellä ilmeisesti Applen hyväksyttävänä, eli eiköhän sekin sieltä pikapuoliin appstoreen napsahda.

Hyvä homma. Eikä tuolla ole niin kiirettä. Koitan tässä keräillä hyviä pelejä valmiiksi sillä Joulukuussa tulee taas istuttua koneessa se 2x12h, joten tuo olisi siihen juuri sopivaa ajanvietettä. Eikä ne kontrollit tarvitse aivan täydelliset olla sillä pausea tulee kuitenkin taisteluissa käytettyä.

Tämä olisi sitten neljäs kerta kun tulee nämä ostettua. Muistaakseni kaksi levyversiota olen kumpaakin ostanut, sekä molemmat löytyy myös GOG kirjastostani.

Vanhat Falloutit kun saisi vielä tableteille....

Oli niitä sen verran että lopetin kesken sen ykkösen pelaamisen. Ovia ei saanut auki, combat oli ihan mitä sattuu, spellit meni mihin meni...

Oli niitä sen verran että lopetin kesken sen ykkösen pelaamisen. Ovia ei saanut auki, combat oli ihan mitä sattuu, spellit meni mihin meni...

Tuohon tuli syyskuussa update joka kuulemma sisältää "satoja parannuksia" ja ilmeisesti osa niistä on tuon interfacen korjauksia.
Pitää katsoa miten tuo toimii, kun ehdin itse testaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom