Voiko kasvavassa vaiheessa oleva nuori aloittaa kovan diettaamisen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avainsana on ehkä tuo "kasvuikäinen". Sä olet kasvuiässä ja jos on mitään intoa kasvaa pidemmäksi kuin 175cm (jos siihen nyt geneettisesti on sulla tsäänssejä), niin ihan turha lähtee rankalle dieetille. Mieluummin vedä +-0 -kaloreilla tai jopa semisti plussilla. Sulla on ikuisuus aikaa kasvattaa massaa ja dieetata sit kun kasvukausi on ohi. Hienoa on se, että olet kiinnostunut diettaamisesta ja treeneistä jne, mutta kannattaa nyt pitää järki pelissä mukana.

Ite olen samanikäinen ja 178cm pitkä. Mahdollisuuksia pituuskasvuun vielä olisi voinut olla, mutta en halua lisää pituutta en kirveelläkään :)

Ite olen samanikäinen ja 178cm pitkä. Mahdollisuuksia pituuskasvuun vielä olisi voinut olla, mutta en halua lisää pituutta en kirveelläkään :)

No mikä kullekin käy, ei se ole minulta pois :) Mutta jos tosiaan haluaa pituutta lisää, niin vakavasti miettisin tuota laihdutushommaa ja sen unohtamista. Tietysti en tiedä aloittajan perimää, että voiko edes kasvaa enää kauheasti, mutta noin niinkuin yleisellä tasolla jaaritellen.

No mikä kullekin käy, ei se ole minulta pois :) Mutta jos tosiaan haluaa pituutta lisää, niin vakavasti miettisin tuota laihdutushommaa ja sen unohtamista. Tietysti en tiedä aloittajan perimää, että voiko edes kasvaa enää kauheasti, mutta noin niinkuin yleisellä tasolla jaaritellen.

Itellä ennuste oli 180. Nyt 172 ja sanottiin että en enää kasva. Tiedän kyllä mistä johtuu. Juuri kriittisessä vaiheessa SÖIN LIIAN VÄHÄN. Eli nyt se dieetti unholaan. Sen vaikutuksia ei voi enää perua, mutta dieetin voit aloittaa koska vaan. Pituutta ei tule enää kolmekymppisenä.

Itellä ennuste oli 180. Nyt 172 ja sanottiin että en enää kasva. Tiedän kyllä mistä johtuu. Juuri kriittisessä vaiheessa SÖIN LIIAN VÄHÄN. Eli nyt se dieetti unholaan. Sen vaikutuksia ei voi enää perua, mutta dieetin voit aloittaa koska vaan. Pituutta ei tule enää kolmekymppisenä.

kiitos tiedosta. nyt kyllä tiedän viimeistään, että pitää alkaa vain keskittymään pituuskasvuun. Syömällä kunnolla! Treeniä en kyllä vähennä :))

kiitos tiedosta. nyt kyllä tiedän viimeistään, että pitää alkaa vain keskittymään pituuskasvuun. Syömällä kunnolla! Treeniä en kyllä vähennä :))

No okei, sen verran tässä on kusetusta mukana, että en myöskään nukkunut tarpeeksi. Joten muista panostaa myös siihen puoleen jos pituuskasvu on tärkeä. Eikä siis meinaa sitä, että nukut arkena paskasti ja viikonloppuna otat kiinni nukkumalla 14 h, vaan sitä, että joka ikinen pv tulee tarpeeksi unta ;)

E: Eläkä tosiaan vähennä treeniä! :D

Treenaat ja syöt sikana. Tämä ei tarkoita että söisit itsesi läskiksi. Tuossa iässä hormonitoiminta on parhaimmillaan niin itse ainakin hankkisin hyvän lihasmuistin eli treenii vaan perkeleesti. On varmaan sitten helpompaa myöhemmällä iällä ylläpitää/jatkaa lihasten kasvatusta.
Tsemppiä!

Niin ja tarkoituksena oli kysyä, että pystynkö kasvamaan normaalisti vaikka olen alikalori dietillä? Ymmärrän, että jos jatkaisin näin pitkään niin silloin pituus voisi pysähtyä/hidastua mutta tarkoitus olisi polttaa ylimääräinen rasva mahdollisimman nopeasti pois.

Älä diettaamaan ala.

Itse en diettiä kasvavassa vaiheessa kannusta, itse 14-vuotiaana aloitin rankan dietin, ja lähtihän sitä hulppeat 35 kiloa aikanaan, mutta samanpituinen olen nyt kuin 14-vuotiaana, onneksi musta kumminkin oltiin kaavailtu lähemmäs 2 metristä, niin olen kumminkin 181,5 cm pitkä, ja jos nyt oikeesti pitäisi valita, niin kyllä mä mielummin olen 181,5 cm kuin vaikka 198 cm :)

Tässä ketjussahan on jo kerrottu kovien diettien lopettavan kasvun, mutta olisiko esim. kalorisyklittely terveellisempi keino nuorelle? Eli tyyliin viikko plussalla ja seuraava miinuksella tai 6vk plussaa ja 2vk dieettiä?

Ei tosiaan huvittaisi aiheuttaa "turhaa" pysyvää vauriota esim. luustolle tai pituuskasvulle jonkun sixpackin takia, mutta onko se sitten terveellistä olla ylipainoinenkaan :rolleyes:. Aikamoiset laardit saa parissa vuodessa kerättyä vaikka kuinka hitaasti sitä painoa nostaisi (1kg/kk = 36kg/3 vuotta).

Ei helvetti maailma menny sairaaksi, yhä nuoremmilla alkaa ilmeneen näitä ulkonäköpaineita. Ei meikä nuoruudeessa mietitty paskaakaa lihavuutta/laihuutta tai kuin pitkä saatikka lyhyt oli.
Ois helvetin rankkaa olla nyt nuori. :/ Muistakaa nauttia elämästä turhat paineet pois hyvin se menee. Ja tuohon 175cm 68kg hyvä ois painaa ainakin tuo 75kg eli syö poeka syö, reeniä ja lepoa kahtotaan 5 vuoden päästä näkkyykö se 666...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom