Voi Jumalauta! - Avautumiset pelien epäloogisuudesta tai bugeista

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tätä oon miettiny monesti et miks hemmetis Gta peleis oo sillain, et bensamittari ois aktiivinen ja niit autoja pitäis oikeesti tankata!

Koska useimmat ei hae gta:n tyylisistä videopeleistä tuollaisia ominaisuuksia. Toki tuohonki on modi olemassa.
 
Skyrim on kyl tosiaan näissä ehdotonta kärkiä. Koko pelin ajan jahtaa lohikäärmeitä ja yrität estää että lohikäärmeet ei enää tuhoaisi ja terrorisoisi kaupunkeja ja kyliä. Saat erimäärä tehtäviä käydä kurmottaa niitä jne. Mutta sitten jossain vaiheessa joku hippi keksii kertoa sulle, että on olemassa joku überlohikäärme joka on kaikista lohikäärmeistä se pahin ja kovin ja sun pitäs tuhota se. No alat tutkia juttua, mutta kukaaan ei siitä tiedä mitään eikä ole koskaan kuullutkaan siitä. Erinäisten sattumusten kautta päädyt sen überlohikärmeen kanssa samaan paikkaan samaan aikaan. Käyt teilaamassa sen tuosta noin vain. Peli päättyy ja kaikki hurraa. Mutta mutta, siis mitä porukka hurraa? suurin osa ei ollut koskaan kuullutkaan/nähnytkään tätä überlohikäärmettä ja edelleen ne muut lohikäärmeet terrorisoi maata, eli tilanne on täsmälleen sama kuin pelin alussa. Mitä siis sait aikaan? tuhosit lohikäärmeen jota kukaan ei ollut nähnyt tuhansiin vuosiin, eikä se ollut edes terrorisoinut mitään vaan juuri tuli vasta tuli mestoille, lanasit siis juuri sen josta ei ollut vielä ongelmia kenellekään, mutta ne muut joista oli ongelmia, niin niistä on edelleen. Ihan käsittämätön logiikka virhe tuossa mielestäni. Tiedä sitten jos lisärit korjasi tilanteen
 
Myyntimies koputtaa ovelle. Täytä kaavake joka kysyy sinun "personaallisuutesi" ja "fyysisen kyvykkyyden". Murhaa muutama kanssaihminen. Paranna personaallisuuttasi ja fyysistä kyvykkyyttäsi. Murhaa lisää kanssaihmisiä. Ole maailman onnekkain ja karismaattisin Sole Survivor.
 
Hyi vittu bloodborne. Pitää riutua ensimmäiseen pääkkiin vain sen takia, että saat kuolla ja sen jälkeen kuulla, että nyt sait tän vitun nuken millä voit kehittää itseäsi. Juu no kehitäs nyt ittee puol vuotta ja seivejä ei ole ikinä. Tää ei ole mun peli. Ja lähinnä vaikeuden pelissä luo vain vitun kankea käyttömekaniikka. Oon nyt kuitenkin pelannu uudemman sukupolven ninjagaidenit läpi hankalimmalla, niin kyllä mulla jonkinlaista pelitaitoa on tällaisen genren peleistä.

Plus cs gon uudet askeläänet hyi vittu
 
Fallout Tactics ja ajoneuvot. Brotherhood omistaa kyllä Humveen, raskaasti panssaroidun miehistönkuljetusvaunun ja panssarivaunun, mutta niitä ei tietenkään saa käyttää kuin siinä tehtävässä, jossa ajoneuvo tulee ensimmäistä kertaa pelaajan käyttöön. Sen sijaan kaikki muut taistelut hoidetaan miehekkäässä 1. maailmansodan hengessä kävelemällä muodostelmassa kohti vihollisen juoksuhautoja ja bunkkereita huutaen samalla jotta "sarrrrja!".
 
Seikkailu- ja puzzle-pelit, saatana mitä insinöörejä siellä on ollu suunnittelemassa useampaakin tekelettä. Oishan se ihan kiva, että tarinavetonen peli ois myös mukava pelata, eikä kaatus siihen että et huomaa hiirenpaskan kokosta lanttia pöydän nurkassa tai ettet osaa yhistää kissan anaalirauhasista uutettua hajustetta ruiskuun jolla isket sen valaan hengitysaukkoon jotta saat planktonia sen suusta. Voi *ittu!

Suurin piirtein tommosia siellä tulee vastaan kun noita on viime aikoina tullu pelattua. Yleisesti ottaen peli sujuu hiton hyvin, tarinan takia tulee pelattua yötä myöten, mutta sitten tulee se yks hetki jollon ei auta mikään muu ku kaivaa netistä joku läpipeluuohje esille. En tiedä mimmosia beta-testauksia noissa, varsinkin vanhemmissa 90-luvun peleissä, on tehty, mutta välillä tuntuu ratkasut niin uskomattomilta et tuskin on kovin paljon kysytty pelisuunnittelijan lisäks muilta et onko nuo ratkasut loogisia :D

Esimerkkeinä Broken Swordit (nelonen tais olla kaikkein naurettavin), Gabriel Knightit, Leisure Suit Larry ja viimesimpänä Syberia 1&2. Syberiassa ja Gabrielissa yllättävän vähän vittumaisuuksia, mutta sitä enemmän ne vitutti kun oot paukuttanu 2h ihan täpinöissäs ja sit juokset seuraavat 2h arvuutellen et mitä vittua pitäs tehä :D

Ihan helvetin hienoja pelejä suurimman osan ajasta noi ns. vanhan kunnon ajan seikkailut, mutta välillä tekee mieli viskata hiiri näytöstä läpi ja painua kaljalle.
 
@Razorblade eipä toi nykypäivänä tosiaan ole suuri ongelma. Toista se oli sillon 90-luvulla kun sait mennä kirjastoon ja etsiä Pelit-lehtiä että josko joku olis kysynyt vinkkiosastolla siihen samaan ongelmaan ratkaisua, tai josko ois niin hyvä tuuri että ois saman pelin walkthrough. Ja sekin luonnollisesti jaettuna useampaan lehteen ja venaat että joku palauttais sen lainaamansa lehden kirjastoon :D.

Silti kaikesta huolimatta loistavia pelejä ja mulle noi seikkailupelit oli skidinä se juttu. Kaikki Sierrat ja LucasArtsit vedettiin läpi. The Dig oli näistä yksi vaikeimmista. Saakeli kauanko pyörin siellä ympyrää. Tosin silloin tais olla jopa netit ja walkthrought olemassa.
 
Onko porukassa vanhoja x-com veteraaneja?
Siinä oli kolmella korpulla niin paljon hyvää että kyseinen peli on edelleen mielestäni kaikkien aikojen top3 listalla.
Larryt tuli myös pelattua läpi ja ei voi kuin kummastella niiden puzle suunnittelijan logiikkaa.
 
@Razorblade eipä toi nykypäivänä tosiaan ole suuri ongelma. Toista se oli sillon 90-luvulla kun sait mennä kirjastoon ja etsiä Pelit-lehtiä että josko joku olis kysynyt vinkkiosastolla siihen samaan ongelmaan ratkaisua, tai josko ois niin hyvä tuuri että ois saman pelin walkthrough. Ja sekin luonnollisesti jaettuna useampaan lehteen ja venaat että joku palauttais sen lainaamansa lehden kirjastoon :D.

Silti kaikesta huolimatta loistavia pelejä ja mulle noi seikkailupelit oli skidinä se juttu. Kaikki Sierrat ja LucasArtsit vedettiin läpi. The Dig oli näistä yksi vaikeimmista. Saakeli kauanko pyörin siellä ympyrää. Tosin silloin tais olla jopa netit ja walkthrought olemassa.
Onneks sain ite ekan tietokoneen vasta lukioon mennessä 2000-luvun alussa jollon oli ruisleivän lisäks varaa myös modeemiyhteyden kautta netin ihmeelliseen maailmaan :D Sitä ennen tuli pelattua kavereilla joilla oli nettiyhteydet jo aiemmin, ei tarvinnu siis ongelman koittaessa kirjastoon asti juosta onneks. Jos ois niin vaikeeks menny Grim Fandangon pelaaminen ni oisin varmasti lähteny pelaamisen sijasta mieluummin juomaan kaljaa sinne kirjaston portaille perjantaisin niin kun suurin osa kaveripiiristä teki :D
 
Onneks sain ite ekan tietokoneen vasta lukioon mennessä 2000-luvun alussa jollon oli ruisleivän lisäks varaa myös modeemiyhteyden kautta netin ihmeelliseen maailmaan :D Sitä ennen tuli pelattua kavereilla joilla oli nettiyhteydet jo aiemmin, ei tarvinnu siis ongelman koittaessa kirjastoon asti juosta onneks. Jos ois niin vaikeeks menny Grim Fandangon pelaaminen ni oisin varmasti lähteny pelaamisen sijasta mieluummin juomaan kaljaa sinne kirjaston portaille perjantaisin niin kun suurin osa kaveripiiristä teki :D
Mähän skulailin noita jo varmaan 7-8vuotiaana ja sillon niihin piti vielä kirjottaa noi komennot. Oman painoisia sanakirjoja tuli plärättyä että sai Kings Questeissa juurikin sieltä valaan sisältä itsensä pois :D. Sen takia on outoa että moni nykyään niin pihalla englannin kielestä kun ite oppi sitä samaa tahtia kuin oppi lukemaan, ja vieläpä ihan vahingossa.

Joskus vuosi sitten ostin ton Grim fandangon ps storesta ps4:lle. Muistaakseni mulla oli sillon aikanaan joku ongelma ettei mun pentiumi pyörittänyt tota peliä ja se jäi sitten skulaamatta. Huomasin etten ole enää nykyään yhtä nokkela ja joutu kyllä useamman ongelman googlettamaan :D.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko porukassa vanhoja x-com veteraaneja?
Siinä oli kolmella korpulla niin paljon hyvää että kyseinen peli on edelleen mielestäni kaikkien aikojen top3 listalla.

Täällä yksi! Todellakin yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä, eikä uusioversio paljoa häviä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom