Viuhahtelija piinaa VR:ää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
..ja heti aamusta... :lol2:

---

Keski-ikäinen vaaleaihoinen kantasuomalainen mies. Yläpää verhottu Hankkijan lippiksellä. Siinä tuntomerkkejä itsensäpaljastajalle, joka on piinannut VR:n pääkaupunkiseudun lähijunaliikennettä jo kymmenen vuotta.

- Muu varustus ei ole kummoinen, arvioi miehen nähnyt junankäyttäjä.

- Harkitsemme tutkintapyyntöä poliisille, VR:n henkilöliikenteen turvapäällikkö Teemu Väänänen sanoi tiistaina.

Itsensäpaljastajan ominta valtakuntaa on metsäinen rataosuus Kannelmäestä Malminkartanoon ja sieltä Myyrmäkeen, mutta hän ei ole pitänyt kynttiläänsä vakan alla myöskään rantaradan varressa.

Paukkupakkaset ovat pidätelleet itsensäpaljastajaa pari viikkoa. Normaali talvikeli ei siihen pysty.

Toimintaperiaate on aina sama. Kun juna on lähellä, ratavarressa kärkkynyt mies loikkaa ajo-opasteita kannattelevaan tolppaan. VR ei ole havainnut eroa, onko ohjaamossa nais- vai miesveturinkuljettaja.

Kesäkelillä miehellä on yllään vain lippis.

- Ehkä hän hakee yleisöä pikemmin matkustamon puolelta, Väänänen pohtii syytä, miksi mies ottaa aina korkeutta.

Paitsi kylmettyminen, itsensäpaljastajaa uhkaa tolppien yläosissa lankoja pitkin etenevä 25 kilovoltin sähkövirta. Tähän asti hän on malttanut olla nousematta liian ylös.

Väänänen on kahden vaiheilla, voiko itsensäpaljastajaa pitää turvallisuusriskinä muille kuin itselleen.

- Jotkut kuljettajat ovat kertoneet ensimmäisen reaktionsa olleen, että nyt sieltä tulee joku kiskoille. Jos tehdään hätäjarrutus, tulee kaatumisefekti. Toisaalta niitä tehdään aiheestakin viikoittain, eikä mitään ikävää ole sattunut.

Asiasta ensimmäisenä kertonut Vartti.fi arvioi, että miehellä on lähettyvillä auto, sillä hän on aina hävinnyt nopeasti. Kerran poliisin koirapartio sai vainun, mutta kadotti sen kadun varteen.
Tuomas ********

Linkki alkuperäiseen uutiseen

Repesin! Hienoa, kun joku voi kehittyä noinkin erikoisessa.. hmm.. urheilussa. :D Enpä ikinä itse olis keksiny hyppiä tolppiin..

Oon varma että sillä on joku fetissi tohon lippikseen. Mä oon aina pitäny Hankkija-lippiksen haltijoita vähän erikoisina.. :lol2::lol2::lol2:

Onko kukaan ikinä bongannut tota ukkelia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muu varustus ei ole kummoinen.

Tämä varmaan vaihtelee vuodenaikojen mukaan. Talvella katkis, kesällä python.

Onks sulla jostain syystä tarvetta todistella jotain ;) . Voihan se olla kesälläkin katkis. Ei sun tartte häpeillä sitä yhtään. Tai siis sen paljastajan :jahas: .

Ee-ei kai. Ajattelin vain kaverin puolesta, että kyllähän se mahdollisen kiinnijäännin yhteydessä voi vidudusta nostaa, että slerbaakin on mollattu lehdessä. Ehkä turhaan! :D

Ee-ei kai. Ajattelin vain kaverin puolesta, että kyllähän se mahdollisen kiinnijäännin yhteydessä voi vidudusta nostaa, että slerbaakin on mollattu lehdessä. Ehkä turhaan! :D

Joo, sen kaverin :jahas: kannattaa varmaan pitää kesän ajan breikkiä viuhahtelusta, niin voi ainakin vedota siihen lämpötilan vaikutukseen vehkeiden kokoon. :D

Itse asun Malminkartanossa ja olen nähnyt kaverit erittäin useasti. Ei kyllä ole hääppönen pyython. Hieno mies kyllä. Kaveri on vielä taitava kuin mikä. Ekan kerran muistan nähneeni joku viisi vuotta sitten.

Minusta on hienoa, että ihminen sitoutuu harrastuksiinsa pitkäjänteisesti.

Minusta on hienoa, että ihminen sitoutuu harrastuksiinsa pitkäjänteisesti.

On ja vielä välittämättä mitä muut sanoo, hieno mies kaikenkaikkiaan. Vedetään omaa peliä vain loppuun saakka. Kuva olis kyllä kova juttu jos lähti vaikka leikkimään luontokuvaajaa tuonne.

helkkari mä sanoin aamulla että kyllä pitää nostaa "lippistä" tälle sankarille...
itse joka päivä pakkasessa pyöräilleenä tiedän todellakin miltä yli 20 asteen pakkanen tuntuu,

saati sitten että äijä vetää tuolla tatti paljaana tässä säässä, hullu mies totta vie! :thumbs:

-->lisää tällaisia

helkkari mä sanoin aamulla että kyllä pitää nostaa "lippistä" tälle sankarille...
itse joka päivä pakkasessa pyöräilleenä tiedän todellakin miltä yli 20 asteen pakkanen tuntuu,

saati sitten että äijä vetää tuolla tatti paljaana tässä säässä, hullu mies totta vie! :thumbs:

-->lisää tällaisia

Sulla ei ainakaan nikistä päätellen katkisongelmia ole :dance:

jaa-a, mitäpä tuohon nyt sanois, nikistä nyt voi päätellä mitä vain, mutta on se kumma jos ei miehellä 24,3 asteen pakkasessa package kutistu :D

Ota nyt hyvä mies kohteliaisuutena tuo. Sniffari ei usein positiivista sana-arkkuaan avaa. Varo kuitenkin porkkanoita jatkossa.

sori, nämä kaikki inside jutut ei oo vielä oikein auenneet, mutta pidetäänpä tämä ens kerralla mielessä....

pitäisköhän muokata tuota edellistä postia ku vielä ehtis :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom