Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Toivottavasti olet suunnitellut sitä yrittäjyyttä vähän enemmänkin.

Kyllä sitä on tulllut suuniteltua huolella. Toki jos olisi halunnut oikein hifistellä niin olisi säilyttänyt päivätyön ja työn ohella pistänyt toiminimen pystyyn. Henk.koht entinen työ ei vaan nappaa...
Ite bisnes konseptissa ei ole mitään vikaa. Ongelma löytyykin sitten talon sisältä ja minkälaista itse työ on...

Ja toivottavasti ymmärrät, että uuden duunin saanti tällä hetkellä on todella hankalaa.

Sen olen kyllä tiedostanut, mutta kuin aiemmin sanoin niin työ on henkisesti raskasta. Alla oleva tilanne kuvaa hyvin arkea entisessä paikassa.

Sinut on määrätty kassalle. Kassalla, et kuitenkaan saa lojua tyhjän panttina vaan on mentävä tekemään osastolle hommia.

''ovikello'' soi. Rekka täynä tavaraa odottaa pihalla. Tavara pitäisi purkaa pois rekasta. Rupeat purkamaan kuormaa pinkkarilla. Kerkeät jonkin aikan tekemään hommia.
Kassakello soi. Se on pakko mennä kassalle. Kuorma pitää jättää siihen paikkaan sillä sekuntilla.

Rekkakuski hermostuu, kun kukaan ei ole purkamassa kuormaa ja deadlinet puskee päälle. Jossain välissä kuorma on kuitenkin saatu pois rekasta.

On aika ruveta tarkistamaan kuormaa. Ei siitäkään tule mitään, kun joutuu juoksemaan kassa - osasto väliä tukka putkella ja hiki otsassa. Välissä pitäisi neuvoa asiakkaita.
Joskus tulevaisuudessa kuorma on tarkastettu. On aika ruveta pistämään tavaraa myyntiin.

Ei siinä jos kaikki tavara mahtuisi paikoilleen - eipä mahdu. Varasto on täynnä tavaraa ja joka paikka pursuua tavarasta. Soitat bosselle, jos kuorman voisi siirtää vähäksi aikaa varaston nurkkaan. Ei ole tilaa myymälän puolella.
Vastaus on myöntävä. Siirrät tavarat varastoon.

Viimeistään seuraavana päivänä huudetaan naama punaisena, että miksi helvetissä tuotetta ei ole myynnissä? ''No ei se mahu tänne, ite käskit pistämään varastoon'' No huutaminen jatkuu joka tapauksessa ja välillä uhataan potkuillakin.

Lisäksi osa työkavereista on sellaisia selkäänpuukottajia, et huh huh..

Joko selvis miksi kyseinen työ on henkisesti raskasta?

Kolme kaveria on viimeisen kuukauden aikana ottanu lopputilin ja ryhtyneet yrittäjiksi. Toivottavasti menestyvät, vituttaa vain heidän puolestaan kun toiminimiä ja kommandiittiyhtiöitä perustavat OY:n sijaan. Ja tottakai oma koti kiinni firman lainojen vakuutena jo yhdellä.

Semmoista se on yrittäminen Suomessa ettei sitä oikein ymmärrä mihin on näppinsä laittanut, ennenkuin on itse yrittänyt sen muutaman vuoden vähintään. KY:n ja toiminimen tapauksessa se yksi epäonnistuminen seuraa koko loppuelämän.

Autokoulun joku vitun välivaiheen helvetin kallis 3 tunnin ryhmäajo ja tunnin joku itsenäinen (opettajan kanssa) ajo saatana melkee 300 euroo!!

Mannet vituttaa tällä(kin) hetkellä. Joka ikinen kerta kun menee Vantaalla sijaitsevaan kauppakeskukseen ja nyt en tarkoita Jumboa, niin siellähän ne parveilee. Millon on ilmakitara soolot menossa , millon leikitään Van dammea ja varjonyrkkeillään tai ollaan muutenvaan niin vitun olevinaan. Pitäsköhä ruveta manneks kun ei näytä huolet ja murheet painavan pahemmin.

Mä en edes muista koska viimeksi olisi vituttanut näin paljon, en edes tiedä pitäisikö tässä kohta enää itkeä vai nauraa.

Ensinnäkin koko alkuvuoden keskityin pitkälti opiskeluun ja yritin samalla löytää itselleni työpaikkaa - mulla alkoi olla pikku hiljaa rahallisestikin myös todella tiukkaa, kun opiskelijan rahoilla ei nyt kamalasti juhlita. No, mutta onnekseni sainkin sitten työpaikan ja ihan mukava tuntipalkka. Olenkin odottanut tässä ensimmäistä palkkaani kuin kuuta nousevaa minkä piti saapua nyt 15.5, mutta harmikseni kuitenkin huomasin, että minulta on otettu 60 veroprosentin mukaan. Eihän siinä mitään jos se olisi oma moka, mutta kun ajoissa toimitin kyseisen paperin työpaikalle niin kuin kuuluukin ja sieltä vielä varmistettiin, että joo siellä se on. Nyt kyseistä lappua ei kuulemma löydy mistään ja mun pitäisi hankkia uusi - Mulle ei jää käteen yhtään rahaa, saan maksettua vuokran ja siinä se palkka meni. Mulla jatkuu opinnot vielä osittain kesälläkin ja eihän silloin saa opintotukea, joten tämän kyseisen palkan piti olla se mistä saisin hiukan säästöön myös kesäkuuta varten. Mua ei edes naurata vitsit nuudelista ja puurosta, kun nekin tuntuu jo liian kalliilta ostettavaksi. vaikka nyt toimitan uuden verokortin niin se ei tule kerkeämään vierlä seuraavaankaan palkkaan, joten kaikki työt mitä nyt teen niin teen vähän kuin ilmaistyönä. Tai ainakin siltä tuntuu. Argh.

Ja vielä enemmän vituttaa poikaystäväni - okei, hän ei ihmisenä vituta, mutta en ole nähneet toisiamme nyt kuukauteen ja meidän piti nähdä huomenna. Olin odottanut kyseistä päivää enemmän kuin mitään ja niin hänkin. Nyt kuitenkin hänen tekemän erittäin idiootin ja turhan(!!) mokan jälkeen tämä koko juttu taas siirtyy ja ja vitutuksen määrää ei voi edes kuvata. Enkä edes voi olla vihainen, koska kyseessä täysin inhimillinen virhe, mutta silti. Harmittaa valtavasti:(

^^ Miten ihmeessä uusi verokortti ei ehtisi seuraavaan palkkaan mennessä perille? Vaikka saisit kahden viikon välein palkan niin sinulla on vielä huimasti aikaa seuraavaan palkka-ajoon. Verokortin voit käydä tulostamassa vero.fi ja viedä töihin vaikka huomenna. Kuulostaa lähinnä epäpätevältä johdolta/palkkahallinnolta tuo kaikki. Opintotukea puolestaan saa myös kesälle jos opiskelet päätoimisesti: http://www.kela.fi/opintotuki_mihin-opintoihin-tukea#kesaopinnot kannattaa siis katsoa, josko tukea olisi mahdollista saada. Tietysti voit myös pyytää ennakkoa töistä, riippuen vähän alasta niin nuo ovat hyvinkin yleisiä.

^^ Miten ihmeessä uusi verokortti ei ehtisi seuraavaan palkkaan mennessä perille? Vaikka saisit kahden viikon välein palkan niin sinulla on vielä huimasti aikaa seuraavaan palkka-ajoon. Verokortin voit käydä tulostamassa vero.fi ja viedä töihin vaikka huomenna. Kuulostaa lähinnä epäpätevältä johdolta/palkkahallinnolta tuo kaikki. Opintotukea puolestaan saa myös kesälle jos opiskelet päätoimisesti: http://www.kela.fi/opintotuki_mihin-opintoihin-tukea#kesaopinnot kannattaa siis katsoa, josko tukea olisi mahdollista saada. Tietysti voit myös pyytää ennakkoa töistä, riippuen vähän alasta niin nuo ovat hyvinkin yleisiä.

Aijaa? Luin vain jostain, että verokortti tulisi toimittaa vähintään 2 viikkoa ennen palkanlaskua(mulla tulee palkka juurikin 2 viikon välein), mutta siinä tapauksessa loistavaa jos vielä kerkeää! Ainut vain, että huomasin etten osaa enää täyttää verokorttiani kun en ymmärtänyt miten opintotuki+asumistuki kirjataan siihen, mutta pitää selvittää.

Ja ei ole mahdollista saada tukikuukausia kesälle, selvitetty.

Mulla jatkuu opinnot vielä osittain kesälläkin ja eihän silloin saa opintotukea

Paljonko sulla tulee opintopisteitä tuollon kesäkuussa? Tai koko vuoden aikana yhteensä? Itse olen ainakin nostanut joka kesä sekä kesä- että heinäkuun ajan opintotukea kun vuoden aikana kertyy yli 60op, joka tarkoittaa yli 5op/kk joka oikeuttaa tukeen. Noi kun lasketaan keskiarvoina. Tai vaihtoehtoisesti voit järjestää opiskelupaikan opettajien kanssa siten että he merkkaavat suorituksia joistain kursseista vasta kesäkuussa, joten kelalle näkyy että myös tuolloin kesäkuussa on suoritettu opintoja yli 5op edestä jolloin olet oikeutettu tukeen.

Ainakin meillä opiskelijat harrastavat tuota aika paljonkin, eikä se edes huijaamisesta mene koska se tuki sulle kuuluu jos tietyn määrän pisteitä suoritat kuukautta kohden.

Tämä ei varsinaisesti liity treeniin, mutta eilen pukkarissa hajoilin / nauroin sisäisesti, kun yks isäntä kuivatti hiustenkuivaajalla max. 0,5 sentin pystytukkaansa :D

Ainakin meillä opiskelijat harrastavat tuota aika paljonkin, eikä se edes huijaamisesta mene koska se tuki sulle kuuluu jos tietyn määrän pisteitä suoritat kuukautta kohden.
Käytännön toteutuksen kannaltahan tuo opintotukiasia menee noin. Kuitenkin ainakin joidenkin yliopistojen opintotukilautakunnat edellyttävät kesälle opintosuunnitelmaa ja kesäopintojaksoilmoittautumista kesätuen myöntämisen perusteeksi, joten varsinaisestihan se tuki ei opiskelijalle kuulu, ellei kesällä opiskele. Äkkiäkös jonkun suunnitelmalapun toki väsää ja muutamalle kurssille ilmoittautuu, mutta itselläni eivät ole vielä toistaiseksi periaatteet antaneet myöten nostaa kesätukia, kun en kouluun astu jalallakaan silloin.

On, kaikilta muilta paitsi puhelinmyyntialalta... :D

Pitää paikkansa. Meilläkin lappas 14-18 vuotiasta tyttöä ja poikaa joka päivä ovesta sisään ja ulos. Puhelinmyyjältä ei duuni lopu. Ex-puhelinmyyjänä kehtaan myös väittää, että jos on mitään muuta duunia tarjolla, niin ei kannata em. ammattia edes harkita ^^

Käytännön toteutuksen kannaltahan tuo opintotukiasia menee noin. Kuitenkin ainakin joidenkin yliopistojen opintotukilautakunnat edellyttävät kesälle opintosuunnitelmaa ja kesäopintojaksoilmoittautumista kesätuen myöntämisen perusteeksi, joten varsinaisestihan se tuki ei opiskelijalle kuulu, ellei kesällä opiskele. Äkkiäkös jonkun suunnitelmalapun toki väsää ja muutamalle kurssille ilmoittautuu, mutta itselläni eivät ole vielä toistaiseksi periaatteet antaneet myöten nostaa kesätukia, kun en kouluun astu jalallakaan silloin.

Niin no tolla tyylillä niitä onkin nosteltu, sanotaan että menee jollekin turhalle kurssille mutta jättää käymättä. Kelaa kiinostaa vain pisteet. Itseä ei taas vois vähempää kiinostaa periaatteet tuossa, jos niitä tukia annetaan kun tehdään 5op/kk, ajattelen sen niin että oon tehny kouluhommia sen verran tehokkaasti että kesän opinnot tuli jo talvella täyteen kun 61op on vuodelta kasassa :D

945548_569149099795936_1891458736_n.webp

Back
Ylös Bottom