Tänään kävin taas salilla, olen vaihtanut "kaupalliselle" salille kellarisalista joten kulttuurishokki on ollut minulle valtava, ensinnäkin muiden treenien kyylääminen.
Tänään tein vipareita sivuille ja taakse, no vieressä teki joku vanhempi äijä, Joka kyyläsi koko ajan peilin kautta tekemisiäni. aina kun otin jonkun painon telineestä, hän otti yhden isomman, jos otin 9 kg hän otti 10 kg, jos otin 7 kg hän otti 8 kg.
sitten se tekniikka, itse yritän tehdä puhtaasti vipunostot heijaamatta, paitsi viimeiset menee cheatillä jos voimat loppu, äijän heiluminen kumminkin alkoi ekasta toistosta eikä laantunut koko setin aikana. Olin varma että kohta paino lipeää kädestä ja on mua otsassa.
Sitten yks ei niin komediaa, mutta ihmettelyä aiheuttaa se , että miten oikeasti ihmiset on niin paskassa kunnossa vaikka käy salilla?
Siis en itsekkään ole adonis tai muutakaan mutta nykyään olen huomannut ties minkälaista hiihtäjää, laitteissa istuskelijoita , ihmisiä joilla ei ole edes hiki treenatessa ja erilaisia juoru kerhoja jotka lähinnä tuntuu pitävän sitä vitun kuntosalia kokoontumispaikkana. Melkeinpä 80 % enemmän tai vähemmän lihavia.
Edellisellä salilla järjestäen olin heikoin, ja +200kg kyykkysarjat , +200 mavesarjat , yli 150kg penkkipunnerrukset, n.90 kg tempaukset ja yli 100kg työnnöt eivät olleet mitenkään harvinainen näky.
Nykyisellä salilla niitä ei juuri näy, tehdään vaan hauiskääntöjä peilin edessä ja ristikkäistaljaa sekä reisilaitteita, onko se ihan normaalia ?