Salin aamuvuoron ihmeelliset mönkiäiset...
Käyn salilla työaikojen vuoksi epäinhimillisen varhain ja olen sitä kautta törmännyt tähän ilmiöön. Näyttää nimittäin siltä, että aamuvuorossa "treenaa" ne jotka eivät osaa mitään, eivätkä halua tulla neuvotuksi. Peelo 1 on voimamies, sillä on kaikissa niissä liikkeissä joita se tekee aina täysi pakka kyydissä. Ykkösliike on "soutu", työnnetään sokka alimpaan reikään, vedetään pakka ylös niin, että ollaan lähes selinmakuulla ja vedetään sitten kolmen sentin toistoja noin viiden sarjoissa. Kakkosliike on "ojentajapunnerrus" ristitaljassa, siinä samoin sokka niin alas kuin pystyy kumartumaan. Sitten rytkäytetään pakka kyytiin siten, että mutkatanko on suorien käsien päässä munia vasten ja tässä sitten kolmen sentin liikeradalla viiden toiston settejä. Kysyin kerran että "anteeksi, mutta mikä liike tuo on kun en ole koskaan nähnyt", mutta en saanut vastausta. "Penkki" tehdään koneessa istualtaan, siihen kun voi istua siten, että laittaa ojennetut kädet kahvoille ja pudottaa perseensä selkänojaa pitkin istuimelle, jolloin pakka nousee suorille käsille. Ja suorina ne kädet pysyy koko sarjan, liikerata on noin sentti. "Peck deck" sitten lopuksi hartiat kasassa niin, että nenä meinaa jäädä kahvojen väliin, jolla estetään se, että rintalihas mitenkään osallistuu puuhaan. Päälle nenäkarvoja kihartava hien, paskan jne. löyhkäpilvi. Saliaatelia ihan selvästi.
Peelo2 on dösäkuski ja nostaa dösäkuskin asenteella, siis kaikki tai ei mitään. "Ylätalja" vedetään aina makuuasentoon saakka, alatalja samoin, kyykyt 3cm liikeradalla, hauis vaatii vauhtiaskeleen jne. tyypillistä.
Peelo 3 on 30 kiloinen matami, joka tekee joka aamu saman kierron: sata ¼ liikeradan sit uppia , sata ¼ liikeradan selänojennusta, ylätaljaa palleaan asti vedettynä yhdellä levyllä, penkkikonetta yhdellä levyllä, prässiä 5cm liikeradalla, loitontajat, lähentäjät, ojentajat kaikki aina yhdellä levyllä ja minimalistisella liikeradalla ja joka aamu. Paitsi että joka toinen aamu juostaan ensin ½ tuntia juoksumatolla.
Peelo 4 veti kulmasoutua "Yates" tyyliin 10° kulmassa aivan liian suurilla painoilla ja käveli sarjojen välissä tuskissaan alaselkäänsä pidellen. Hän lienee poistunut ortopedille tms. koska ei ole näkynyt aikoihin. Pidin sille kerran kohteliaan luennon siitä, miten vältetään alaselän kiputilat vahvistamalla alaselkää, katsoi minuun kuin olisin puhunut suahilia itä- kenian murteella.
Näiden lisäksi tuolla piipahtaa pari kolme ihan oikeaa treenaajaa tuossa noin tunnissa jonka itse heilun siellä, luonnollisesti näyttäen minäkin kaikkien silmissä vähämieliseltä 80-luvun treenikamppeissani tekemässä Ihan Itse tekemääni treeniohjelmaa. Pyrin olemaan objektiivinen ja sivuutan ko. ilmiöt kommentoimatta ja turhaa neuvomatta, vaikka 25 vuotisella uralla on jotain opittukin. Tosin välillä pullahtaa sammakko, kuten mennessäni kaverin kanssa pukuhuoneeseen ja törmättyäni huikeaan paskaisten vaatteiden ja hien hajuun. Totesin kaverille kuuluvalla äänellä että "voi vittu mikä löyhkä". No, takavasemmalla oli tuo dösäkuski vetämässä treenivaatteita päällensä ja vaatteet olivat tuon hajun lähde...Näytti hivenen ärtyneeltä, en ymmärrä miksi :D
Olen toki itsekin tuottanut komediaa muille, viimeksi muutama kuukausi sitten, kun lihashuollon puute kivetti hartiat niin, että tuli huimauskohtauksia. No eihän pikku huimaus Tosi Miestä lannista, joten vetelin lämpöjä soutamalla ja tekemällä keskikehon liikkeet varsinaisen treenin alle. Köllähdin sitten makuulta poljettavaan hack- koneeseen ja työntelin kolmisenkymmentä kevyttä toistoa, mutta noustuani siitä, olo olikin vähän erilainen. Seuraava puolisen tuntia olin jumppamatolla levynä pitäen kaksin käsin kumimatosta kiinni kun sali pyöri hyrränä silmissä. Puolen tunnin jälkeen kykenin jo horjuen konttaamaan vesipullolle, josta juotuani olokin parani hiukan. Töllistelin siinä hetkisen silmät killissä odottaen, että maisema lakkaa pyörimästä ja luikin häntä koipien välissä hittoon sieltä. Ilmiön nimi on kiertohuimaus ja minulla se johtuu siitä, että selkä-hartia alueen verenkierto heikkenee hieronnan, venyttelyn jne. tyhjänpäiväisen puutteessa, muutoinkin tyhjyyttään kumiseva pää ei saa verta ja tulee näitä pikku sivuvaikutuksia. Kiropraktikko sitten vähän murjoi paikkoja kohdilleen, hieroja hieroi ja mies on kuin uudesti syntynyt