Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi vitun perse, että turhauttaa kouluttaa itseään kohti vääjäämätöntä työttömyyttä.
Vituttaa kun ihmiset yrittää myydä jotain; heitetään nyt esimerkkinä vaikka jotain 800e telkkaria, ni aina joku vatipää pöllähtää paikalle "tarjoan 150e" .. Oikeesti, tinkiä pitää mutta jotain vitun järkeä siihen touhuun. Tollaset paskatarjoukset vois pitää ihana omana tietona, tuntuu että leikillään tullaa tarjoamaan jotain joka ei ole sinneppäinkään. Luuleko nää olevansa hauskoja, vai koviakin kaupantekijöitä? Tolla menolla ei kyllä ikinä saa kauppoja aikaseksi.
:jahas:
Vituttaa mun suku.
Musta liikkuu taas jotain ihmeellisiä juoruja liittyen siihen, kuka rahoittaa mun yliopisto-opinnot. Olen kuulemma sanonut jollekin, että mutsi maksaa (mikä ei ole TODELLAKAAN totta) ja tänään äiti soitti ja kysyi et luulenko oikeasti niin. Asia ei kuulu mun sukulaisille ollenkaan. Ne on vaan aina olleet niin saatanan kateellisia mulle ja mun perheelle, koska meillä menee suht hyvin (ainakin päältäpäin kats......
Sano seuraavan kerran että ei, sen yliopistopaikan mä sain makaamalla professorin kanssa. Kyllä ne puheet äitin avusta tuon heiton jälkeen vähenee ;)
Mä en ole kyllä koskaan käsittänyt tota, että vanhemmat ei saisi rahallisesti tukea lapsiaan, jos siihen kuitenkin resursseja on. Siis tottakai jotkut tollaiset yliopistopaikan ostamiset ym. on eri juttu, mutta siis rahallinen tukeminen muuten opiskeluaikana. Mulla ei esimerkiksi olisi millään varaa asua tällähetkellä Helsingissä vuokralla + maksaa kaikkia opintokuluja sekä muita menoja jos en saisi yhtään rahallista avustusta. Ellen sitten viettäisi kaikkia iltoja duunissa, mikä ei kyllä opintojen kannalta ole erityisen järkevää. Käyn kyllä töissäkin, enkä pidä itseäni mitenkään "hemmoteltuna ja lellittynä". Tiedän, että kaikilla ei ole asiat samalla tavalla, mutta kyllä mä aion ainakin tulevaisuudessa omia lapsianikin auttaa jos siihen resursseja vaan on.
En löydä mun risan kameran kuittia ja vituttaa aivan helvetisti. Kameran lisäks ne olis onkinu muistikortilta kuvat eli aika monen satasen kuitti ellei tonninkin.

Kertokaapas poijjaat että tilasin viime numeron jälkeen bodylehden ja siinä luvattiin treenipäiväkirja että koskas se tulee vai tuleeko ollenkaan.....
Äsken hain postin ja ei ollu muuta kun lehti muovipussis.
Tietenkin saa tukea ja sehän onkin lapsen kannalta ihan ideaalinen tilanne, että saa keskittyä täysillä opiskeluun. Mulla tämä on kuitenkin enemmän periaate- ja ylpeyskysymys - mä tein itse sen valinnan, että lähden ulkomaille kalliiseen kouluun, joten mun pitää myös itse rahoittaa se....
Ja tottakai on aina parempi jos itse pystyy itse itsensä elättämään, ja saa vielä opinnot sujumaan siinä ohella. Tämäkin on varmasti paljon opiskelupaikasta ja opiskeltavasta alasta kiinni. Ja tietysti erityisen ymmärrettävää, jos äitisi ei ole ihan samaa mieltä sun opintosuunnitelmista siellä ulkomailla..
Välillä vaan menee hermot joihinkin kavereihin jotka aina jaksaa meuhkata siitä, kuinka he eivät ainakaan voisi ottaa vanhemmiltaan mitään apua vastaan ja tietty pitävät mua lelliteltynä kakarana :Dvittu että vituttaa olla työttömänä perkeleeeeeeeeee mä oon jo yli vuoden verran maannu kotona ja pää rupee pikku hiljaa sekoamaa. Mä meen kohta kaupungille heiluttaa mun uskomattoman pientä kulliani mummojen naamojen eteen piste...!!!
Tääkin on varmaan sanottu miljoona kertaa eikä tuo minkäänlaista uutta informaatiota, mutta olisiko aika tehdä asialle jotain?? Aivan järkyttävää paskapuhetta ettei työtä löydy aktiivisesti sitä hakevalle.
Se vanha käsitys, että "kyllä tekevällä töitä löytyy, sen ku menee ja ilmoittautuu vaan palvelukseen" ei oikein pidä kutiaan tänä päivänä..
Heitäs mulle yks inssi paikka.. Tekniikanalalta PK-seudulta.. Ja työkokemusta inssin hommista on tasan vuos.. Voit huomata, että se ei oo ihan niiiiiiin helppoa..Se vanha käsitys, että "kyllä tekevällä töitä löytyy, sen ku menee ja ilmoittautuu vaan palvelukseen" ei oikein pidä kutiaan tänä päivänä..
![]()
mä haen ihan saatanasti töitä joka päivä laitan ainakin 1 yhden hakemuksen tai soitan jollekin mutta sit kun sanon että ei mulla ole kun neljä kuukautta työkokemusta niin ei mua voida valita sinne töihin koska mä en "osaa" mitää että mun puolesta työnantajat saisi haistaa mun hikisiä palleja :D
Tuo on jännä juttu, että kui näin "hiljaisina aikoina" ei voida ottaa niitä nuoria(vähemmän kokemusta omaavia) ja kouluttaa heitä työhön.. Nythän sitä aikaa luulis olevan ku ei oo kysyntää tuotteille/palveluille niin paljoa kuin normaalisti..