Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vituttaa noi hädin tuskin täysikäset tytöt, joilla on kaikilla aina se sama lookki. Posetellaan jossain galleriassa ihan samanlaisissa kuvissa ja esitellään "luxus"-elämää ja itsekeskeistä asennetta H&M:n ja Gina Tricot'n kuteisiin kiireestä kantapäähän pukeutuneena, tai vahtoehtoisesti lojutaan harva se päivä kaupungilla tuhlaamassa isän ja äidin rahoja, jo edellämainittuihin liikkeisiin fanittaessa silti avoimesti kalliita merkkejä ja tehden suurta numeroa siitä.
(kävin siis kaupungilla tänään)
Sit mua vituttaa ne hädintuskin parikymppiset, jotka ei opiskele, ei tee töitä, asuvat omillaan ja sossun elätyksellä ja silti kehtaavat kiukutella jostain auton lainasta äidilleen ja huoritella tätä jatkuvasti. Ollaan poikakaverin kanssa kihloissa ja asutaan yhdessä, vaikka tunnettu on hädin tuskin kuutta kuukautta. Spennataan kaikki raha vaatteisiin ja pizzalla käymiseen, sekä dokaamiseen ja sitten tehdään loppukuu kiukkusia blogimerkintöjä siitä, kuinka raha on aina loppu, elämä on kurjaa ja sossu perseestä.
(kyllä, minulla on vitun idiootti pikkusisko)
OT, mistä lähtien spennaaminen tarkoittaa tuhlaamista? Omassa sanastossa spennata = jännittää. (Kuten monet muutkin stadin slangin sanat, tulee tämäkin ruotsista. Spänna = jännittää)
Itse asiassa tämähän minua välillä vituttaa, kun landet tulevat stadiin raiskaamaan slangin :D

No eipä se virallista stadin slangia olekaan, mutta kieli elää ja omia sanontoja on monilla.
Tässä kumminkin jokainen tajusi, mitä se tarkoittaa!
No kyllähän tossa yhteydessä spennaamisen olisi voinut korvata vaikka tiipadaapalärstylörsyllä ja silti kaikki olisivat ymmärtäneet, mistä oli kyse. Tämä nyt ei kuitenkaan ollut asian pointti tällä kertaa.

OT, (Kuten monet muutkin stadin slangin sanat, tulee tämäkin ruotsista. Spänna = jännittää)
No joo, kyllähän se aikoinaan ainakin oli ihan pyhäinhäväistys, jos slangia meni "raiskaamaan" englantilaista pohjaa olevilla sanoilla. :D "Oikee" alkuperäinen slangi pohjautu ruottista ja osittain käsittääkseni myös venäjästä.OT, mistä lähtien spennaaminen tarkoittaa tuhlaamista? Omassa sanastossa spennata = jännittää. (Kuten monet muutkin stadin slangin sanat, tulee tämäkin ruotsista. Spänna = jännittää)
Itse asiassa tämähän minua välillä vituttaa, kun landet tulevat stadiin raiskaamaan slangin :D
No joo, kyllähän se aikoinaan ainakin oli ihan pyhäinhäväistys, jos slangia meni "raiskaamaan" englantilaista pohjaa olevilla sanoilla. :D "Oikee" alkuperäinen slangi pohjautu ruottista ja osittain käsittääkseni myös venäjästä.
Kuka vittu oikeasti jotain "stadin slangia" puhuu. Etelä-Suomessa melkein kaikki nuoret puhuu samalla tavalla nykyään.