Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Vituttaa kun ei tiedä pitäisikö jatkaa AMK koneinsinöörin opintoja, vai lähteä suosiolla amikseen esim LVI-alalle tai yrittää saada oppisopimuspaikka alalle. Kummassakin omat hyvät puolensa, mutta pelottaa vain se että jossain vaiheessa se valinta minkä tekee rupeaa vituttamaan myöhemmässä vaiheessa elämää

:offtopic:Ymmärrän toki Victor, että toi asia on vaikea. Vähän tollasta silmälläpitäen päästelen itsekin tuolla metsässä ja radoilla vähän pienempi reikä päässä, koska kuitenkaan tavoiteet ei ole päästä maailmanmestariksi. Mielestäni tänne saa kaikki postata asiansa, jotka pistävät vituttamaan, sillä eihän tämä ole mikään "ketä vituttaa eniten ja sitä ketä vituttaa eniten on vaan oikeutettu vitutukseen" -kilpailu.

Tuo nyt lähinnä pisti silmään, ku oot niin kauan sairastellu, niin ite pitäisin enemmän ku kaks päivää lepoa, kuumeettomasta päivästä lähtien. Mulle lääkärit ovat suositelleet, että viikon kuumeen jälkeen pitäs pitää sit se viikko taukoa urheilusta. En nyt sitte tiedä, onko tuossa jotain perää vai ei?

henk koht en ainakaan uskaltais lähteä pari päivää parantumisen jälkeen vielä salille jos on ollut pitempään kipeänä. riskinähän on ainakin se, että tauti ei ole vielä täysin hävinnyt (vaikka olo onkin ihan terve) ja raskas fyysinen rasitus päästää pöpön takaisin niskan päälle.

e: tosiaanni itellä semmonen nyrkkisääntö että mieluummin viikkoa myöhemmin salille kuin viikkoa aikaisemmin ja riski sairastua uudestaan.

Tänää oltii salilla ja amiksella oli sit joku ihme liikuntapäivä tms. No kävin lämmitelee maastavetoo ja jotku katto viereisel penkil ja ain ku nostin ni sielt kuulu "nngghh" joka toistolla, tangossa tais olla sillo 70-80kg. Lisäilin sit painoi 10-20kg kerralla ja sit ku oltii 120kg paremmal puolel ni ei enää kuulunukkaa vierest yhtää mitää :hyvä:

Oli ainaki omast mielest aika hauska "tapahtuma" :david:

Joo se kannattaa toi steroidien vetäminen jättää vähemmälle. Iskee roidrage.

Kannattaa syödä sen sijaan vaikka suklaata. Auttaa kuulemma stressiin. Tai käy ostamassa läjä vanhoja Aku Ankkoja ja lue niitä.

Ajattelin kyl ihan kun luin ton että murrosiän hormooneist oli kyse mut Rasse pisti :D En kyllä tiiä oliko sitten roinasta puhe.
En roinaa :---D. Kyse oli ihan perus ''murrosiän omista hormooneista''. Lueskelin näitä ja hajoilin. Oon nyt pakkiksen virallinen roinaaja. Pitää huomenna kokeilla tuota Murentajan neuvoa: suklaalevy ja Aku Ankkoja. :kuola:

Tänää oltii salilla ja amiksella oli sit joku ihme liikuntapäivä tms. No kävin lämmitelee maastavetoo ja jotku katto viereisel penkil ja ain ku nostin ni sielt kuulu "nngghh" joka toistolla, tangossa tais olla sillo 70-80kg. Lisäilin sit painoi 10-20kg kerralla ja sit ku oltii 120kg paremmal puolel ni ei enää kuulunukkaa vierest yhtää mitää :hyvä:

Oli ainaki omast mielest aika hauska "tapahtuma" :david:
Mä en ainakaan kattois tollasta spedeilyä edes yhden sarjan verran ja huutaisin kurkku suorana niille räkänokille, että se leipäläpi umpeen tai tulee turpaan. Saatana. :curs:

EDIT: Onneks mulle ei uskalla kukaan vittuilla salilla ku oon niin supermassiivinen.

Mies, joka ajoi partaansa kokonaan alasti pakarat jännitettyinä oli aika törkeä näky pukuhuoneessa.

Käytköhän samalla salilla kuin minä :D Kerran kun olin siinä menossa penkkiä tekemään, niin jostain syystä ajattelin laittaa tankoon varmistajat. Noh, joku isompi korsto oli siinä vieressä tekemässä reidenojentajaa ja kysäisin että näkeekö missään toista varmistajaa kun ei omaan silmään sattunut. Vastaukseksi sain suht tiukan "Jaa-a". Noh, ei siinä mitään aloin tekemään sitten helypainoilla penkkiä kunnes huomaan että kaveri tuli siihen yläpuolelle varmistamaan. Ei siinä, kiitin vaan jälkeen päin, ilmeisti luuli että pyysin varmistamaan sarjaa, kun puhuin varmistimista. Niin ja tikkurilan vkl:ssä tämä.

Olisin ite ehkä ottanu vittuiluna, jos tarvitaan mun lisäks toinen varmistaja. :D

En ikinä opi, vaikka koulunkäyntiä takana jo vaivaiset 17 vuotta.. Aina lukemassa vaikeisiinkin tentteihin ihan liian myöhään. Stressi iskee niin, ettei tästä vähästä jäljellä olevasta ajasta meinaa taas saada mitään hyötykäyttöön, kun hermoilulta ei meinaa saada kokonaista lausettakaan luettua, puhumattakaan ymmärtämisestä... :jahas:

Tätäkin kurssia on tullu lykättyä jo kolme vuotta ja nyt ois ikäänkuin pakko päästä läpi :wall:

En ikinä opi, vaikka koulunkäyntiä takana jo vaivaiset 17 vuotta.. Aina lukemassa vaikeisiinkin tentteihin ihan liian myöhään. Stressi iskee niin, ettei tästä vähästä jäljellä olevasta ajasta meinaa taas saada mitään hyötykäyttöön, kun hermoilulta ei meinaa saada kokonaista lausettakaan luettua, puhumattakaan ymmärtämisestä... :jahas:

Samma på här tai jotain sinne päin. :curs:

Selkä revähti eilen ja oikea latsi aivan jumissa :curs: Helvetin vaikee oli nukkua ja aamulla kun heräs niin kämmen aivan puutunut ja on edelleen. Sain lääkäri ajan onneksi tällepäivää.

Se niistä tän päivän reeneistä :curs:

Omalla salilla pyörii muuan kaveri joka pitää nostovyötä koko sen treeninsä ajan päällä. IMHO melko typerän näköstä touhua pitää sitä vyötä sen takia että housut pysys jalassa samalla ku tekee jotain peckdeckkiä. :david:

yllättävän moni pitää vyötä kokoajan liikkeestä huolimatta.
kai he kokevat sen jonkinlaisena pro meininkinä.

Mua lähinnä huvittaa ne keski-ikäiset narut, jotka kävelevät melonit kainalossa ja nostovyö päällä. Sitten mennään reidenojennuslaitteeseen vääntämään naama punaisena ja jutellaan kalastuksesta.

Tietty ymmärrän sen, että vanhemmalla iällä on suurempi riski loukkaantua ja paraneminen on hitaampaa, jolloinka nostovyö on ihan ymmärrettävä varuste, mutta hei come on...Joku raja sentään.

Mä tykkään vetää raakana kaikki, kun siitä jääkin sellainen fiilis, että on todella tehnyt jotain, eikä vain puljannut varusteilla. Kunnon lämpö päälle ja venyttelyä, riittää perustreenaajalle hyvin.

Jos vaikka tarvitsee vyötä osassa liikkeitä, niin miksi vitussa se pitäisi ottaa välillä pois? Aikanaan kävin salilla jossa oli jatkuvasti kylmä ja läpivetoa ja silloin pidin vyötä aina koko treenin läpi ihan siksi, että se edes hieman suojasi ja lämmitti temppuilevaa alaselkää. Nykyään en tosin käytä sitä kuin maven ja kyykyn raskaammissa sarjoissa, että ei ole enää ns. oma lehmä ojassa.

Kun tätä ketjua vähän lueskelee niin jää sellainen kuva, että treenaaminen on aina tavalla tai toisella jollekulle sivustakatsojalle salikomediaa, teki salilla sitten mitä hyvänsä tai miten hyvänsä :rolleyes:.

:offtopic:Ymmärrän toki Victor, että toi asia on vaikea. Vähän tollasta silmälläpitäen päästelen itsekin tuolla metsässä ja radoilla vähän pienempi reikä päässä, koska kuitenkaan tavoiteet ei ole päästä maailmanmestariksi. Mielestäni tänne saa kaikki postata asiansa, jotka pistävät vituttamaan, sillä eihän tämä ole mikään "ketä vituttaa eniten ja sitä ketä vituttaa eniten on vaan oikeutettu vitutukseen" -kilpailu.
Juu no panic, en toki sitä tarkoittanutkaan että vitutuksen määrää pitäis jotenkin verrata. :) Lähinnä laitoin postaukseni ja oman tarinani siksi, että joku toista viikkoa flunssaa sairastava osais suhteuttaa sen oman vitutuksen tuohon mun sairasteluun ja n. puolentoista kuukauden treenitaukoon... :eek:

henk koht en ainakaan uskaltais lähteä pari päivää parantumisen jälkeen vielä salille jos on ollut pitempään kipeänä. riskinähän on ainakin se, että tauti ei ole vielä täysin hävinnyt (vaikka olo onkin ihan terve) ja raskas fyysinen rasitus päästää pöpön takaisin niskan päälle.

e: tosiaanni itellä semmonen nyrkkisääntö että mieluummin viikkoa myöhemmin salille kuin viikkoa aikaisemmin ja riski sairastua uudestaan.
Juu en kyllä ajatellutkaan...Nyt olen koko viikon mittaillut lämpöä ja on ollut parikin ihan "lämmötöntä" päivää peräjälkeen, mutta en ole ajatellutkaan salille menoa. Tänään harkitsen, koska käytännössä koko viikon on ollut lämpö alle 37 ja olohan mulla on muutenkin ollut kutakuinkin terve. Ei siis räkätautia/särkyjä tai mitään, ainoastaan tuota pientä lämpöä ja em. verenpaine ja korkea pulssi.

Itsekin olen ollut ehdoton sen suhteen, et ennemmin viikko salitta kuin aina uusi kuume-/sairastelukierre liian intoilun takia. Nyt on vaan jatkunut turhan pitkään tuota pientä lämpöä ilman huonoa oloa tai muita oireita ja esim. viime syksynä mulla jatkui normiflunssan jälkeen samankaltainen lämpöily ja jossain vaiheessa vaan lopetin mittaamisen ja aloin treenaamaan eikä siinä sen ihmeempiä ollut. Nyt lekuri kuitenkin suositteli tarkkailemaan tuota pientäkin lämpöilyä. Lisäksi tässä on ollut helvetinmoinen stressi päällä joka jo itsessään mulla joskus nostattaa tuota lämpöä ja ennen kaikkea verenpainetta. Ens vko:lla viimeistään jumpalle.:rock:

Jos vaikka tarvitsee vyötä osassa liikkeitä, niin miksi vitussa se pitäisi ottaa välillä pois? Aikanaan kävin salilla jossa oli jatkuvasti kylmä ja läpivetoa ja silloin pidin vyötä aina koko treenin läpi ihan siksi, että se edes hieman suojasi ja lämmitti temppuilevaa alaselkää. Nykyään en tosin käytä sitä kuin maven ja kyykyn raskaammissa sarjoissa, että ei ole enää ns. oma lehmä ojassa. ...

Ehkä sen takia, että vyötä käytettäessä tukilihakset eivät aktivoidu samalla tavalla kun ilman? Valitettava tosiasia on, että nuoret sällit pitää vyötä päällä puntilla kun ovat kattoneet bodausleffoja tai kuulleet kavereilta, että se on tosi pr0 juttu se vyö. En voi millään uskoa, että joka toinen parikymppinen haukkarinvääntäjä on selkävaivainen. Jos otan ykkösen kyykyssä vyöllä, niin miksi pitäisin sen muuten päällä? Core jää helposti helpommaksi kun jalat, joten sen päällä pitäminen muiden kuin maksimipainojen noston aikana on mielestäni haitallista kehityksen kannalta, ellei ole jotain vikaa selässä.

Tämä oli sitten oma kärjistetty mielipiteeni, ettei tartte vetää hernettä nenukkiin, jooko.

Jos otan ykkösen kyykyssä vyöllä, niin miksi pitäisin sen muuten päällä? Core jää helposti helpommaksi kun jalat, joten sen päällä pitäminen muiden kuin maksimipainojen noston aikana on mielestäni haitallista kehityksen kannalta, ellei ole jotain vikaa selässä.

Hain takaa lähinnä sitä, että kyllä vyön jatkuvaan käyttöön voi olla ihan oikeitakin syitä eikä sen pitäisi automaattisesti tehdä kenestäkään salikoomikkoa. Jotkut alan teoksethan jopa suorastaan suosittelevat vyön käyttöä jatkuvasti enkä itsekään usko sen varsinaisesti haitaksi olevan, jollei sitä pidetä virheellisesti niin idioottimaisen tiukalla, että se estää keskivartalon lihasten kunnollisen jännittymisen nostoissa.

Sinänsä olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, ettei jatkuva vyön pitäminen terveellä ihmisellä ole tarpeen eikä se kehitystä ainakaan edistä. En silti osaa pitää pelkkää vyön käyttöä riittävänä syynä kenenkään leimaamiseksi idiootiksi tai wannabe-proksi.

Back
Ylös Bottom