wank. wank.:whip:Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
wank. wank.:whip:kurkku kipiä, sorruin jäätelöön ja pitää maksaa jotain iänikuisia opintotukia takas siks ku lopetin koulun keskenkaiken (siis ihan lopullisesti) ja menin töihin, vaikken opintotukea saanutkaan niin tulorajat pysy loppuvuoden voimassa, kieroa.
:thumbs:
Ja jäätelö on hyvää.
Selvitä ensin se, että kuuluuko sinun maksaa tuet takaisin. Tulorajat koskevat ainoastaan opiskeluaikaa, joten jos koulu loppui ihan virallisesti niin sinun ei tarvitse maksaa tukia takaisin (tietyin mahdollisin varauksin). Ne lähettävät jokaiselle jolla tulorajat paukkuivat sen takaisinmaksuehdotuksen, riippumatta siitä onko takaisinmaksu aiheellinen vai ei.
:thumbs:
Ja jäätelö on hyvää.
Niiden tarkoitus on estää väärinkäytökset.Nimenomaan otin asiasta selvää ja koska lopetin koulun kesken, enkä valmistunut niin loppuvuoden tuloihin vaikutti tulorajat. Ihme lakeja kelalla. Lopetin koulun huhtikuussa ( ja ihan lopullisesti kuitenkin) ja menin töihin, tienasin liikaa ja nyt maksan 2 kuukauden tuet korkoinen takaisin. Pieni summahan tuo on verrattuna monen muun, mutta kun oon opiskelija taas niin ei paljo tulot muutenkaan päätä huimaa :curs:.
Jäätelö oli hyvää, mut oon maitoallergikko ja nyt on sitte turvotus+kahenlaista ihottumaa-tavallista ja nokkosihottuma. Että vituttaa jo toista päivää, mut oma vika.
Nimenomaan otin asiasta selvää ja koska lopetin koulun kesken, enkä valmistunut niin loppuvuoden tuloihin vaikutti tulorajat. Ihme lakeja kelalla. Lopetin koulun huhtikuussa ( ja ihan lopullisesti kuitenkin) ja menin töihin, tienasin liikaa ja nyt maksan 2 kuukauden tuet korkoinen takaisin. Pieni summahan tuo on verrattuna monen muun, mutta kun oon opiskelija taas niin ei paljo tulot muutenkaan päätä huimaa :curs:.
Jäätelö oli hyvää, mut oon maitoallergikko ja nyt on sitte turvotus+kahenlaista ihottumaa-tavallista ja nokkosihottuma. Että vituttaa jo toista päivää, mut oma vika.
Uskoisin, että sama kohtelu tulee myös muille vastaavassa tilanteessa olleille. En usko, että sut on erikseen valittu kiusattavaksi.Originally posted by kuukunen
....Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja...
Ööö?
Siis mä opiskelin tammikuusta huhtikuuhun, en käynyt tuolloin töissä ollenkaan! Elin ihan vain opintotuella.
Sitte huhtikuussa mulle tarjottiin töitä ja koska olin jo valmiiksi vittuuntunut siihen kouluun, lopetin sen ja menin töihin. Opintotuki loppui samaten myös. En missään vaiheessa saanut esim. tukia ja palkkaa samalta kuukaudelta.
Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja (vaikka en siis enää opiskellut!) ja kun loppuvuoden töissä kävin, niin tietty se palkkatulo meni yli rajan ja nyt maksan.
Tämä nyt sitte varoituksena muillekin.
Ööö?
Siis mä opiskelin tammikuusta huhtikuuhun, en käynyt tuolloin töissä ollenkaan! Elin ihan vain opintotuella.
Sitte huhtikuussa mulle tarjottiin töitä ja koska olin jo valmiiksi vittuuntunut siihen kouluun, lopetin sen ja menin töihin. Opintotuki loppui samaten myös. En missään vaiheessa saanut esim. tukia ja palkkaa samalta kuukaudelta.
Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja (vaikka en siis enää opiskellut!) ja kun loppuvuoden töissä kävin, niin tietty se palkkatulo meni yli rajan ja nyt maksan.
Tämä nyt sitte varoituksena muillekin.
Edit. Minä siis silloin luulin että se on sama asia kun valmistuessa noitten kans, valmistuessa loppuvuoden tulot ei vaikuta mutta jos koulun lopettaa valmistumatta niin sitte vaikuttaa.
No tuota...paperissa lukee näin...
Tukikuukausi oli vuodessa 4 kk, eli taulukon mukaan vuosituloraja olisi14 140 €. Tähän siis sisältyy se että tukikuukautta kohden 505 € ja tuetonta 1515 €. Eli mun tulot ylitti tuon 14 140 € sinä vuonna.