Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kirjotin aiemmin pidemmän postauksen siitä kuinka yksi henkilö työpaikalla sai mut kiehumaan raivosta tänään, deletoin kuitenkin sen postauksen kun ajattelin ettei sellanen avautuminen ole ehkä maailman fiksuinta. Nyt vähän rauhoittuneena voin sanoa ehkä vain hitusen neutraalimmin että voi perkele mikä ihminen siellä työpaikalla on. Ei voi mitään, on vaan oltava niinkun ei oltaskaan. Eipä siitä henkilöstä muutkaan välitä, mutteivät sen kummemmin asialle mitään tee. En sitten minäkään.
Näin äsken isän ja nyt tuli muutakin mikä mua harmittaa. Ehkä oon vaan jotenkin herkällä tuulella, pitää nukkua yön yli ja toivottavasti herätä uusilla silmillä ja uudella mielellä.

Löin itseäni töissä ihan helvetin lujaa nenään. Kyllä on kärsä niin kipeä ettei ole ikinä ollut.

Diettaaminen vituttaaa ankarasti :curs: varsinkin kun olen tämmönen herkkuperse saatana. Täytyy vaan jaksaa ruoskia ihteään:whip:

Ihna tolkuton lenttu päällä. Nokka niistämisestä ihan punanen ja saatanan kipee...... olo muutenkin ihan kamala. Tulis nyt sitten etes kuumetta nii vois olla töistä pois ja parannella kunnolla.

kurkku kipiä, sorruin jäätelöön ja pitää maksaa jotain iänikuisia opintotukia takas siks ku lopetin koulun keskenkaiken (siis ihan lopullisesti) ja menin töihin, vaikken opintotukea saanutkaan niin tulorajat pysy loppuvuoden voimassa, kieroa.

Selvitä ensin se, että kuuluuko sinun maksaa tuet takaisin. Tulorajat koskevat ainoastaan opiskeluaikaa, joten jos koulu loppui ihan virallisesti niin sinun ei tarvitse maksaa tukia takaisin (tietyin mahdollisin varauksin). Ne lähettävät jokaiselle jolla tulorajat paukkuivat sen takaisinmaksuehdotuksen, riippumatta siitä onko takaisinmaksu aiheellinen vai ei.

:thumbs:

Ja jäätelö on hyvää.

Hankin vajaa viikko sitten varpaaseeni haavan meressä, ja se aukeaa kokoajan uudestaan. Meduusa ui naamaan ja polttelu ja turvotus kesti 15 tuntia. Sitten pääsin takasin tänne pimeeseen sateiseen suomeen niin ei kun vatsatauti päälle. Ihanaa.

Mitäs järkeä tässä elämässä taas olikaan? Välillä on niin hankalaa tajuta niitä pieniä ihania asioita.

Ja jäätelö on hyvää.

Ben&Jerry on liiankin hyvää... odottelen seuraavaa tilipäivää että pääsisin herkuttelemaan. Ei tule painon pudotuksesta mitään, en pysy järjissäni eikä paino tule tippumaan alle 80kg millään.
Ja menee varmaan 10 vuotta ennenkuin muut lihakset on kasvaneet sen verran että maha ei näytä niin pirun isolta muuhun hernekeppi-vartaloon nähden :D

Selvitä ensin se, että kuuluuko sinun maksaa tuet takaisin. Tulorajat koskevat ainoastaan opiskeluaikaa, joten jos koulu loppui ihan virallisesti niin sinun ei tarvitse maksaa tukia takaisin (tietyin mahdollisin varauksin). Ne lähettävät jokaiselle jolla tulorajat paukkuivat sen takaisinmaksuehdotuksen, riippumatta siitä onko takaisinmaksu aiheellinen vai ei.

Ja jäätelö on hyvää.

Nimenomaan otin asiasta selvää ja koska lopetin koulun kesken, enkä valmistunut niin loppuvuoden tuloihin vaikutti tulorajat. Ihme lakeja kelalla. Lopetin koulun huhtikuussa ( ja ihan lopullisesti kuitenkin) ja menin töihin, tienasin liikaa ja nyt maksan 2 kuukauden tuet korkoinen takaisin. Pieni summahan tuo on verrattuna monen muun, mutta kun oon opiskelija taas niin ei paljo tulot muutenkaan päätä huimaa :curs:.

Jäätelö oli hyvää, mut oon maitoallergikko ja nyt on sitte turvotus+kahenlaista ihottumaa-tavallista ja nokkosihottuma. Että vituttaa jo toista päivää, mut oma vika.

Nimenomaan otin asiasta selvää ja koska lopetin koulun kesken, enkä valmistunut niin loppuvuoden tuloihin vaikutti tulorajat. Ihme lakeja kelalla. Lopetin koulun huhtikuussa ( ja ihan lopullisesti kuitenkin) ja menin töihin, tienasin liikaa ja nyt maksan 2 kuukauden tuet korkoinen takaisin. Pieni summahan tuo on verrattuna monen muun, mutta kun oon opiskelija taas niin ei paljo tulot muutenkaan päätä huimaa :curs:.

Jäätelö oli hyvää, mut oon maitoallergikko ja nyt on sitte turvotus+kahenlaista ihottumaa-tavallista ja nokkosihottuma. Että vituttaa jo toista päivää, mut oma vika.
Niiden tarkoitus on estää väärinkäytökset.

Niin sä et saanut tukia samalla kuin olit töissä tämän 2kk? Ihme juttuja tosiaankin sitten. Itsekin menetin yhden kk tuet (about 430e) kun en tiennyt että tarvii tietyn kuun aikana hakemus pistää...kyllä vituttaa.

No nyt on kylki tutkittu kunnolla ja kylki luu on poikki. Ollu jo viikon olin viime viikon töis ihan sen takia kun oli kauhee kiire ja pomo ei olis saanu tuuraaja. No nyt lääkäris sano et kaivinkone homma on niin kevyttä, että ei tarvii sairaslomaa. No mikä on palkka vaivan näöstä 2päivää palkatonta vapaata pomolta! Ihan sama teenkö muijan,kaverin tai pomon eteen kaikkeni niin ei vittu ees kiitosta keltää! Saatana mä alan olee vanha oma itteni joka ei välitä kestään mitään ja ratkasee asiat nyrkil. Vittu mul hajoo pää tähän paskan määrää mitä on viimesel kuukaudel tullu vastaan. Taidan lähteä vetää pään täytee

Ööö?

Siis mä opiskelin tammikuusta huhtikuuhun, en käynyt tuolloin töissä ollenkaan! Elin ihan vain opintotuella.

Sitte huhtikuussa mulle tarjottiin töitä ja koska olin jo valmiiksi vittuuntunut siihen kouluun, lopetin sen ja menin töihin. Opintotuki loppui samaten myös. En missään vaiheessa saanut esim. tukia ja palkkaa samalta kuukaudelta.

Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja (vaikka en siis enää opiskellut!) ja kun loppuvuoden töissä kävin, niin tietty se palkkatulo meni yli rajan ja nyt maksan.

Tämä nyt sitte varoituksena muillekin.

Edit. Minä siis silloin luulin että se on sama asia kun valmistuessa noitten kans, valmistuessa loppuvuoden tulot ei vaikuta mutta jos koulun lopettaa valmistumatta niin sitte vaikuttaa.

Harvemmin ilmaista rahaa saa ilman mitään reunaehtoja. Sama pätee opintotukeen. Kannattaa olla perillä siitä, mitä opintotuen saaminen edellyttää.

Originally posted by kuukunen
....Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja...
Uskoisin, että sama kohtelu tulee myös muille vastaavassa tilanteessa olleille. En usko, että sut on erikseen valittu kiusattavaksi.

Ööö?

Siis mä opiskelin tammikuusta huhtikuuhun, en käynyt tuolloin töissä ollenkaan! Elin ihan vain opintotuella.

Sitte huhtikuussa mulle tarjottiin töitä ja koska olin jo valmiiksi vittuuntunut siihen kouluun, lopetin sen ja menin töihin. Opintotuki loppui samaten myös. En missään vaiheessa saanut esim. tukia ja palkkaa samalta kuukaudelta.

Mutta mulle jäi voimaan vuosituloraja (vaikka en siis enää opiskellut!) ja kun loppuvuoden töissä kävin, niin tietty se palkkatulo meni yli rajan ja nyt maksan.

Ei kai se noin voi mennä? Ilmoititko Kelaan, että olet kirjallisesti eronnut koulusta huhtikuussa?

Eihän valmistumisen jälkeenkään tulot vaikuta kyseisen kevään opintotukiin.

Kyllä se noin menee, kun ei valmistu. Ja papereissakin se luki, mutta enpä vaan sillon tajunnu. Ihan kirjallisesti erosin jne.

Ja kelalta tämän varmistin.

Täytyy tääs pikkaisen vaihtaa äänensävyä, mutta kannattaa oikeasti käydä näyttämässä sen keskeyttämisen jälkeisen ajan palkkakuitit ja opiskelujen aikaiset palkkakuitit. Tuossa tein nopean konsultaation ja tulos oli se, että keskeyttämisen jälkeisten tulojen ei pitäisi vaikuttaa tuohon tulorajaan. Tukikuukausien aikanahan saa tienata sen 505 euroa. Opintotukikeskus tietää varmemmin nää asiat, mut näin se pitäis olla.

No tuota...paperissa lukee näin...

Tukikuukausi oli vuodessa 4 kk, eli taulukon mukaan vuosituloraja olisi14 140 €. Tähän siis sisältyy se että tukikuukautta kohden 505 € ja tuetonta 1515 €. Eli mun tulot ylitti tuon 14 140 € sinä vuonna.

Ööö?

Edit. Minä siis silloin luulin että se on sama asia kun valmistuessa noitten kans, valmistuessa loppuvuoden tulot ei vaikuta mutta jos koulun lopettaa valmistumatta niin sitte vaikuttaa.

uskomatonta:(

No tuota...paperissa lukee näin...

Tukikuukausi oli vuodessa 4 kk, eli taulukon mukaan vuosituloraja olisi14 140 €. Tähän siis sisältyy se että tukikuukautta kohden 505 € ja tuetonta 1515 €. Eli mun tulot ylitti tuon 14 140 € sinä vuonna.

Kun et ollut opiskelija koko vuotta, niin se ei voi mennä noin. Ei tainnut mennä Kelalle perille ettet ollut enää opiskelija. Kannattaa soittaa Kelaan.

Back
Ylös Bottom