Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tuo mun vastaus oli vain asiakkaan näkökulma yhtä sarkastiseen sävyyn kirjoitettuna kuin tuo sun alkup. teksti :D Silti en ymmärrä Filmtownin bonusjärjestelmää. Jos vuoraan leffan useaksi päiväksi niin saan bonusta tuosta maksusta. Jos palautan leffan myöhässä, niin maksan sakkoa enemmän kuin tuon ajan vuokra olisi ja en saa bonusta. Sakot ok, bonusten maksamatta jättäminen ei. Asia ei sinänsä minua kyllä vituta, ihmetyttää vaan.

Mitäs vihjaat? Pidä viikon myöhässä, ja maksa sakot, jonka jälkeen saat yhden ilmaisen normaalihintaisen elokuvan veloituksetta :D

No jaa, voishan siinäkin olla pointtia, mutta minä kun en latele säntöjä.

Ohimennen vaan, mutta kyllä mä joskus "armahdan" sakot, jos on esim. jokin hyvä ja vilpitön syy (esim. filmi jäi autoon, aito meni Kemijärvelle pariksi päivää tms.), mutta kun suurin osa vain harkitusti "jättää" palauttamatta tai palauttaa liian myöhään.

Varsinkin silloin saatan armahtaa, jos joku hemaisevan näköinen mimmi :kuola: tulee ja on nyt sitten filmi päivän myöhässä. Kunhan ei tule poikakaverinsa kanssa :lol2:

Jos vuoraan leffan useaksi päiväksi niin saan bonusta tuosta maksusta. Jos palautan leffan myöhässä, niin maksan sakkoa enemmän kuin tuon ajan vuokra olisi ja en saa bonusta.

ai siis kannustettaisiin ihmisiä palauttamaan leffoja myöhässä?

jos rikot sopimusehtoja (vuokrausaikaa), niin miks siitä pitäis maksaa boonusta?

Taas oli hammaslääkäri. Puudutus alkaa hälvetä ja poraajan ennustama kipu häämöttää, ja joku on mutustanut duunipaikan lääkekaapista kaiken mitä irti lähtee. Illalla onneksi nestemäistä kipulääkettä mökillä.

Vetelehtivä työkaveri. Minun ja toisen duunikaverin "saldo"/pvä on n. 250 ja tyyppi tekee samassa ajassa 85. Netissä vaan surffailee päivät pitkät. Ärsyttää. Ja kaikki muut vielä oikein palvoo sitä, kun se on oooh, mies tällä naisvaltaisella työpaikalla. Kamala katastrofi oli muiden mielestä kun se oli yhden päivän poissa: "miten te nyt selviätte, yhyhyyhyy". Tekisi mieli ilmiantaa se mutta kun en kehtaa :jahas:

Vetelehtivä työkaveri. Minun ja toisen duunikaverin "saldo"/pvä on n. 250 ja tyyppi tekee samassa ajassa 85. Netissä vaan surffailee päivät pitkät. Ärsyttää. Ja kaikki muut vielä oikein palvoo sitä, kun se on oooh, mies tällä naisvaltaisella työpaikalla. Kamala katastrofi oli muiden mielestä kun se oli yhden päivän poissa: "miten te nyt selviätte, yhyhyyhyy". Tekisi mieli ilmiantaa se mutta kun en kehtaa :jahas:

Se kato osaa vedellä oikeista naruista ja pääsee helpommalla :D.
Jos olisit itse viisas ja haluaisit päästä helpommalla niin BUSTAA vaan :lol2:

Minä nyt en ole sellainen ihminen joka menee siitä missä aita on matalin, ja itseasiassa tykkään tehdä kovasti töitä. Ja joo, kyllä tähän työpaikkaan tulijoita olisi, vaikka kohtalaisen paska homma onkin kyseessä. Ärsyttää...

Ihmiset jotka eivät tajua että jos alueella on nopeusrajoitus alennettu roimasti (100----->60km/h) sitä vauhtia pitää hiljentää. Sitten ihmetellään kun ollaan jonkun rekan perässä joka on ajanut ojaan tai ajetaan melkein jonkun palomiehen päälle. Kouhotetaan vaan ja todistellaan itselleen että kyllähän minä saan ajaa sataa kun olen tästä ennenkin ajanut. On hauska seurata kun itse hiljentää vauhdin tällaisseella alueella siihen sallittuun, menee porukka raivoissaan ohi tai vilkuttelee valoja takana.

Hammaslääkärijonot.

Minulle luvattiin 2005 laittaa postissa kirje, kun olisi hyvä tulla uudestaan tarkastukseen ja eihän sitä tietenkään ole kuulunut. Soitin sinne ja yritin varata aikaa, mutta sinne on yli vuoden jono. Ja taas pyydettiin odottamaan, että tulee kutsu postilaatikosta.

Olisi ihan kiva päästä poistattamaan nämä hammaskivet..

[nelo];1604703 sanoi:
Hammaslääkärijonot.

Minulle luvattiin 2005 laittaa postissa kirje, kun olisi hyvä tulla uudestaan tarkastukseen ja eihän sitä tietenkään ole kuulunut. Soitin sinne ja yritin varata aikaa, mutta sinne on yli vuoden jono. Ja taas pyydettiin odottamaan, että tulee kutsu postilaatikosta.

Olisi ihan kiva päästä poistattamaan nämä hammaskivet..

Hoho, itse soittelin aikaa hammaslääkärille Helsingissä tammikuussa, tarkastusmielessä vaan enkä mitään akuuttia aikaa pyytänyt. Aika annettiin sitten heinäkuulle. Mutta enhän mä muistanut enää hetken päästä mikä päivä se oli heinäkuussa. Se oli huvittavaa soittaa sinne että hei puoli vuotta sitten varasin ajan hampilekurille mutta en muista enää milloin se oli. Jos tuollaisen puhelun tekee saa kuulla luurin toisesta päästä liioitellun pitkän ja kovan huokaisun. Se jotenkin piristi koko päivän!
Saavat varmaan aika kiitettävästi vastaavanlaisia puheluita... On ihmeellistä kyllä, ensimmäistä kertaa ikinä mut otettiin etuajassa sinne paikalle, enkä joutunut venaamaan odotustilassa sitä normaalia puoltatuntia. Itse tuolilla vietin ehkä 3 min, kunnes hätyyttelivät ulos. Olikohan kiire :-D

Mutta aika erikoisen perseestä joku kirjejuttu?? Eikö pääse hammaslääkärille ilman että on saanut oviluukustansa kirjeen jossa kehotetaan tulemaan? Helpompi se aika on vaan luurissa antaa heti

Muakin kiinnostaisi, missä noin kauan kestää? Itse kun soitin (siis Vantaalla) viime vuoden puolella olisko ollut elokuussa, sain tarkastusajan marraskuulle. Näitä poraus- jne. aikoja sain ensimmäisen noin kk päähän soitosta, kun eivät olleet superkiireellisiä.

edit. eri asia tietysti jos pitää päästä tiettyyn kellonaikaan tms., pystyn kuitenkin olemaan vapaammin töistä pois kun moni muu joten otin vaan ekat ajat mitä oli tarjolla aikaan tai sijaintiin (omalla alueella kumminkin) katsomatta. Viisurileikkausta pitää odottaa syyskuulle.

Turkulaiset näköjään osaa taas..

Pitäisikö tuonne soittaa uudestaan ja sanoa, että olisi akuutti tarve päästä poistattamaan hammaskiveä? Mahtaisikohan siitä olla apua, vai tuhlaanko vain omaa ja muiden aikaa?

[Edit] Voihan siinä olla sekin mahdollisuus, että tuo kirje tulisikin vielä tämän vuoden puolella. Mitään ajallista haarukkaa en edes saanut, sanoivat vain, että kusti tuo sitten kutsun.

Helsingin hammashoitojonon tilanne 11.6.2007 sanoi:
Helsingin hammashuollon hoitojonossa oli 11. kesäkuuta 10 819 potilasta. Hoitoon pääsivät 22.1.2006 ja sitä ennen jonoon asetetut potilaat.

Hoitojonossa odotusajan arvio on tällä hetkellä noin 16,5 kk jonoonasettamispäivästä.
Soitin vast'ikään ajanvaraukseen ja ilmoitin peruvani hammaslääkäriaikaa kesäkuulta: "minkä vuoden kesäkuun?", kysyi tätönen. Alkuun kuvittelin sinisilmäisyyttäni että tämä oli lähinnä sarkastinen kommentti.

Tuossa kirjehommassa on ideana se, että jos nyt antaa ajan 16,5 kk päähän, ei varmasti kukaan muista tulla. Parempi lähettää vuoden päästä "varjojonossa" olleille kirje, jossa kehotaan varaamaan se aika puolen vuoden päähän. Tässä on myös se hyvä puoli, että osalta jonottajista on jo palanut käämi, ja ovat siirtyneet yksityiselle asiakkaiksi. Tai kuolleet pois. Hammasmätään.

Edit: Tarkastusajan saa kuulemma nopeammin kuin varsinaisen hoitoajan, itse sain aikoinaan kahdeksan kuukauden päähän. Jos tarkastuksessa olisi ilmennyt jotain rempattavaa, olisi sitten vissiin päässyt hoitojonottelemaan.

Tekisi mieli ilmiantaa se mutta kun en kehtaa :jahas:

Kehtaa vain, itellä meni vastaavassa vitutuksessa pyöriskellessä melkein jo yöunet, kolmesti. Miten voikin sattua niin hemmetin paska tuuri, että pieneen työporukkaan valikoituu aina se pohjasakka (itseni poislukien tietysti). Ekan selitys oli se, että liksa on niin huonoa niin ei tartte tehdä kuin 50% työajasta töitä (ja tuostakin ajasta teki koulujuttuja ~50%). Toinen oli vain... laiska ja saamaton. Kolmas vissiin luuli, että kukaan ei huomaa. Tuskin maltan odottaa kesäloman loppua... :rolleyes:

:curs:

Viimeksi muokattu:
Kävimpä tänään Fordia fiksaamassa Turussa Automaalla. Käsijarruremppa kyseessä ja olin henkisesti merkkihuollosta tietoisena varautunut useammalla satasella tähän "huvitteluun"...

Tunti jos toinenkin vierähti odotellessa ja vihdoin, kun työ oli valmis käväisin kassan kautta maksamassa pienehkön hyvityksen. 1050 VITUN EUROA!!!!!!! MITÄ VITTUA!!!!

Maksoin naama norsun vitulla ja soitin varmuudeksi pariin paikkaan, ettei mua vaan oltas kusetettu oikein pitkän kaavan mukaan. Muutkin korjaamot antoivat vastaavan hinta-arvion, joten ei auta itku markkinoilla:itku:

Tili tuli ja tili meni...:curs:

Kävimpä tänään Fordia fiksaamassa Turussa Automaalla. Käsijarruremppa kyseessä ja olin henkisesti merkkihuollosta tietoisena varautunut useammalla satasella tähän "huvitteluun"...

Tunti jos toinenkin vierähti odotellessa ja vihdoin, kun työ oli valmis käväisin kassan kautta maksamassa pienehkön hyvityksen. 1050 VITUN EUROA!!!!!!! MITÄ VITTUA!!!!

Maksoin naama norsun vitulla ja soitin varmuudeksi pariin paikkaan, ettei mua vaan oltas kusetettu oikein pitkän kaavan mukaan. Muutkin korjaamot antoivat vastaavan hinta-arvion, joten ei auta itku markkinoilla:itku:

Tili tuli ja tili meni...:curs:

Nyt ei tuo faijan puolesta maksama 330 eskon 30000 km huoltomaksu töineen ja päivineen enää vituta :D Kiitos sulle.

Kehtaa vain, itellä meni vastaavassa vitutuksessa pyöriskellessä melkein jo yöunet, kolmesti. Miten voikin sattua niin hemmetin paska tuuri, että pieneen työporukkaan valikoituu aina se pohjasakka (itseni poislukien tietysti). Ekan selitys oli se, että liksa on niin huonoa niin ei tartte tehdä kuin 50% työajasta töitä (ja tuostakin ajasta teki koulujuttuja ~50%). Toinen oli vain... laiska ja saamaton. Kolmas vissiin luuli, että kukaan ei huomaa. Tuskin maltan odottaa kesäloman loppua... :rolleyes:

:curs:

Tota en tajuu, jos teidän liksa ei ole (?) mitenkään tuon yhden tulokseen sidottu tai työt ei kaadu teille niin mikä on ongelma? Sekö että joku relaa ja pääsee vähemmällä? Sit on toinen juttu jos itelle kaatuu toisten tekemättömät työt.

Nyt muistuikin mieleen pari juttua mitkä vituttaa.

Naisvaltaiset työpaikat, hirveetä selkäänpuukottamista, toisten kyttäämistä ja vikinää. Jos yksi viipyy paskalla 10 min enemmän kuin muut niin muitten täytyy varmaan saada se 10 min tasapuolisuuden nimissä vapaaksi.

Juntit jotka ei osaa jonottaa dösä pysäkillä. Jos laituria on 20m jonottamista varten niin pitääkö se jono vetää siihen ajoradalle, mitä hä?

Back
Ylös Bottom