Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Menikö joltain muultakin tän vitutuksen pointti ohi? :eek:

Vituttaa olla töissä. Lomista ei tietoakaan ja yksin duunissa. Ihan perseestä. Noh, mites se vanha sanonta menikään...kärsi, kärsi kirkkaammaan kruunun saat.

kunnon körttihengellä :D

joo kieltämättä korpeaa kun suurin osa lomalla, ei mitään kunnon työtehtäviä eli jolin venytystä ja aika ei kulu millään (paitsi 7h päästä kun leimaa kulkukortin ulos....sit aika vilisee silmissä kunnes on taas maanantai)

Epätietoisuus vituttaa juurikin nyt.

Vituttaa kun en tiedä mitä haluan tehdä työkseni. Töihin pitäis mennä jotta sais rahaa mutta kun ei tiedä mitä haluaa...

no hyvä kun on valinnan varaa edes joillakin. Itse kärvistelen paskassa paikassa, paska duunia tehden, paskalla palkalla ja haen koko ajan jotain muuta työtä, mutta kun ei niin ei. Se on tehtävä sitä duunia mitä onnistuu saamaan. V*TTU.

kunnon körttihengellä :D

joo kieltämättä korpeaa kun suurin osa lomalla, ei mitään kunnon työtehtäviä eli jolin venytystä ja aika ei kulu millään (paitsi 7h päästä kun leimaa kulkukortin ulos....sit aika vilisee silmissä kunnes on taas maanantai)

On tämä kyllä hieman huolestuttavaa, että heinäkuussa tuntuu siltä, että sama vaikka taivaalta sataisi lunta, koska työt ovat jo alkaneet.

Kyllä sitä duunia aina löytyy jos vaan kysyy;).

Tämä ei koskettanut pocket amazonia, vaan mahdollista heinäkuista tylsyyttä työpaikalla.

Ohhoh. Enpäs ole tullut tuota ajatelleeksi. Ratkaisit ongelmani sekunnissa. Hei hei paska paikka ja tervetuloa uusi kiva, mielenkiintoinen ja haastava duuni.

Oikeesti kyllä kelpaisi (tällä hetkellä kun opinnot ovat vielä kesken) vaikka vessojen pesu, mutta kun siihenkin pitää olla koulutus... :jahas:

Tai sitten olen vaan niin paska, ettei kukaan halua mua ottaa töihin? Hmmph.

e. juu ja kyllä mää tätäkin duunia tarvittaessa voisin jatkaa, mutta kun ei kuulemma vaan voi niin ei voi. Voi voi voi.

Ohhoh. Enpäs ole tullut tuota ajatelleeksi. Ratkaisit ongelmani sekunnissa. Hei hei paska paikka ja tervetuloa uusi kiva, mielenkiintoinen ja haastava duuni.

Oikeesti kyllä kelpaisi (tällä hetkellä kun opinnot ovat vielä kesken) vaikka vessojen pesu, mutta kun siihenkin pitää olla koulutus... :jahas:

Tai sitten olen vaan niin paska, ettei kukaan halua mua ottaa töihin? Hmmph.

e. juu ja kyllä mää tätäkin duunia tarvittaessa voisin jatkaa, mutta kun ei kuulemma vaan voi niin ei voi. Voi voi voi.

Ääh...röyhkeyttä peliin vaan. Sillä niitä hyviä duuneja saa ja pääsee aika pitkälle elämässä muutenkin. Papereita vetämään eri mestoihin ja hullulla itseluottamuksella haastatteluihin. Kyl se siitä. :thumbs:

Ääh...röyhkeyttä peliin vaan. Sillä niitä hyviä duuneja saa ja pääsee aika pitkälle elämässä muutenkin. Papereita vetämään eri mestoihin ja hullulla itseluottamuksella haastatteluihin. Kyl se siitä. :thumbs:
Juuri näin, hain kerrankin erästä paikkaa ja vedin haastattelun verrattain isolla egolla. Haastattelija kysyi lopuksi että "taidat pitää itseäsi hyvänä?", vastasin "joo, tai jos tarkkoja ollaan niin parhaana". Sain paikan... Tietysti sitten pitää pystyä lunastamaan lupauksensa, mutta se ei ollut ongelma:D Toinen esimerkki on eräs tutun tuttu, joka oli opiskelemassa ulkomailla. Kun opinnot lähestyivät loppuaan, katsoi hän netistä kolme suomalaista, mielestään mielenkiintoisinta, firmaa ja soitti niihin ajatuksena "teidän firmanne vaikuttaa hyvältä, voisin tulla töihin". Tuloksena: Neiti olisi päässyt kaikkiin firmoihin töihin.

Tilanneherkkyys on toki tarpeen, jos mahdollista, kannattaa antaa haastattelijan puhua mahdollisimman paljon. Kuuntele mikä sille on tärkeää ja surffaa mukana. Eläkä unohda Googlen voimaa, ota työstä ja firmasta selville kaikki mahdollinen. Se osoittaa että olet aidosti kiinnostunut kun tiedät mitä haluat.

Juu. Emmätiiä asenteella ei pääse pitkälle. Vaikka ei paskaakaan kiinnostais se homma niin esitä kiinnostunutta. Vaikka ei oiskaan pätevyyttä niin kusetat että on.

Juu. Emmätiiä asenteella ei pääse pitkälle. Vaikka ei paskaakaan kiinnostais se homma niin esitä kiinnostunutta. Vaikka ei oiskaan pätevyyttä niin kusetat että on.

joo tervettä itseluottamusta ja just vähän tilannetajua että ei heitä jotain mautonta juttua vaikka ja mokaa kaikkea. ja oikeesti pitää tietää mitä haluaa ja kannattaa ottaa tosiaan selvää firmasta. jos on suhteita, niitä pitää ehdottomasti hyödyntää!

taskuamatsoni: ootko soittanut työpaikkoihin? vai vaan lähetellyt hakemuksia?
joskus ei 10 soittoakaan riitä, joskus eka tärppää. pelkällä hakemuksella....njaah, saa olla aikamoinen työvoimapula firmalla että pelkkä hakemus iskee.

kerran tosin pelkän puolihuolellisesti tehdyn nettihakemuksen perusteella soittelivat perään, mutta otin selvää ja hommat oli reissuhommia ja työntekijöiden vaihtuvuus puljussa aika suurta.

Toi työnhaku on kyllä kestovitutuksen aihe. Joku sanoi kun itkeskelin kamalassa gradustressissä että ei toi oo vielä mitään verrattuna siihen työnhakustressiin kun oot saanu sen gradun tehtyä... saatana, oikeassa oli. Kun ei oo niitä suhteita ja ei oo työkokemusta ja on vaan humppahumanistitutkinto niin kaikki ovet on niin kiinni. Oon päässyt useampaan haastatteluun, mutta en sen pidemmälle. Sitten ne ei ikinä edes kerro edes syytä, miten mä mokasin haastattelun, niin ettei tiedä mitä tekisi paremmin seuraavalla kerralla. Hakemuksen lähetän aina kun jossain näkyy auki oleva paikka, johon mulla olis mielestäni edes jotain edellytyksiä. Nyt kesällä on jotenkin niin hiljaista, että ei ole koko kesä- ja heinäkuussa näkynyt yhtään ainoaa paikkaa, jota olisi voinut edes hakea. Krääh. Nyt olen harjoittelussa työmarkkinatuella ja pohdin vaan miltä sekin näyttää papereissa, tosin tyhjässä cv:ssä kai mikä vaan näyttää edes joltain...

Toi työnhaku on kyllä kestovitutuksen aihe. Joku sanoi kun itkeskelin kamalassa gradustressissä että ei toi oo vielä mitään verrattuna siihen työnhakustressiin kun oot saanu sen gradun tehtyä... saatana, oikeassa oli. Kun ei oo niitä suhteita ja ei oo työkokemusta ja on vaan humppahumanistitutkinto niin kaikki ovet on niin kiinni. Oon päässyt useampaan haastatteluun, mutta en sen pidemmälle. Sitten ne ei ikinä edes kerro edes syytä, miten mä mokasin haastattelun, niin ettei tiedä mitä tekisi paremmin seuraavalla kerralla. Hakemuksen lähetän aina kun jossain näkyy auki oleva paikka, johon mulla olis mielestäni edes jotain edellytyksiä. Nyt kesällä on jotenkin niin hiljaista, että ei ole koko kesä- ja heinäkuussa näkynyt yhtään ainoaa paikkaa, jota olisi voinut edes hakea. Krääh. Nyt olen harjoittelussa työmarkkinatuella ja pohdin vaan miltä sekin näyttää papereissa, tosin tyhjässä cv:ssä kai mikä vaan näyttää edes joltain...

kesä-elokuussa tuskin kauheen montaa rekrytoinnista vastaavaa töissä...ja muutenkin hiljaista joten tyhmää ottaa porukkaa töihin vaan palloilemaan kun ei oo ketään opastamaan jne

paremmalta se työmarkkinatuki näyttää kun tyhjä kohta cv:ssä...

Nyt olen harjoittelussa työmarkkinatuella ja pohdin vaan miltä sekin näyttää papereissa, tosin tyhjässä cv:ssä kai mikä vaan näyttää edes joltain...

Mulle sanottiin erään tj:n toimesta kerran että kaikesta työkokemuksesta on hyötyä, vaikka se ei liittyisi millään tavalla siihen omaan alaan, siitä näkee sentään että on tehnyt edes jotain eikä vaan odotellut sitä unelmatyöpaikkaa. Tsemppiä siihen työnhakuun, kyllä humanistitkin aina jostain töitä saa! ;)

taskuamatsoni: ootko soittanut työpaikkoihin? vai vaan lähetellyt hakemuksia?.

Tällä hetkellä nyt olen lähinnä noita hakemuksia kirjoitellut ja laitellut. Oon töissä 8-16 ja kun astun duunipaikan ovesta sisään, laitan aivot narikkaan ja rupean robotiksi, joten ei viitsi hirveästi noin virka-aikana soitella minnekään :hyper: Varmaan älyttömän hyvän kuvan antaisin itsestäni jos siinä tilassa kenellekään soittelisin. Toisaalta, kun tätä duunia on sitten koko kesän painanut, niin nollat-taulussa-olotila on luultavasti pysyvä, eikä työnhaku muutu yhtään tän helpommaksi. Olen "hieman" epäsosiaalinen ihminen, joten tällainen neljänseinän sisällä ja tietokone pelkästään seurana -duuni ei oikein tee hyvää, kun pitäisi nyt yrittää olla jokseenkin sosiaalinen ja normaali, ja haen/haluan duuniin jossa saan olla positiivisessa mielessä tekemisissä ihmisten kanssa (nyt lähinnä käsittelen kaikkia ikäviä asioita...)... Noh, onneksi on tuo duunikaveri, tosin senkin kanssa tulee vaan valitettua kaikesta ja räkätettyä paskasesti. Noh joo. Jospa sitä sitten isona sais oikeita töitä, joissa ei pälli leviä.

Mulle sanottiin erään tj:n toimesta kerran että kaikesta työkokemuksesta on hyötyä, vaikka se ei liittyisi millään tavalla siihen omaan alaan, siitä näkee sentään että on tehnyt edes jotain eikä vaan odotellut sitä unelmatyöpaikkaa. Tsemppiä siihen työnhakuun, kyllä humanistitkin aina jostain töitä saa! ;)

Siinähän se, että tämä harjoittelupaikka on unelmapaikka mulle. Köyhällä yhdistyksellä vaan ei ole varaa maksaa palkkaa. Vaihdan elokuussa samalla diilillä toiseen yhtä mielenkiintoiseen järjestöön, joka sitäpaitsi liippaa läheltä koulutustanikin. Ainoa palkkatyö, jota saisin, on siivoaminen (kokemusta opiskeluajoilta). Pohdinkin tässä sitä, näyttääkö paremmalta se, että on tehnyt ilmaiseksi kiinnostavia ja itselleen tärkeitä hommia, vai se, että olisi mennyt syvästi vihaamaansa paskahommaan, koska siitä saa palkkaa?

Aargh, hävisin 100 euroo Pokerihuoneelle. Ei olis pitäny alkaa taas. Kyllä vituttaa!

Autoilijat, jotka eivät käytä vilkkua liikenneympyrästä poistuttaessa. :jahas:

Harmittaa, tein aamusti kello 11 asti lähtöä salille sinne koskaan pääsemättä. 30-45minuuttia suuntaan kuumassa bussissa ei vain houkutellut, sitten tuli nälkä ja siinä sitä sitten oltiinkin...

Päivän menuu: Puolikas valmispitsaa, 5 mukia kahvia, 2 siivua ruisleipää savujuustolla, 2 lihapiirakkaa + 3nakka, kulhi light jäätelöä, pala suklaata ja 1½ tölkkiä keskiketterää.

Kiristymistä tällä syömisellä ei voi estää!... Pannaan loman piikkiin kele...

Vituttaa se, että ajatukset on niin sekasin...jotenkin vaan tuntuu, ettei uskalla heittäytyä mihinkään täysillä...olis niin paljon helpompi olla tunneköyhä ja välinpitämätön ihminen....:( damn.

Back
Ylös Bottom