Vituttaa niin ankarasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu kun vituttaa olla köyhä! Saatana rahat ei riitä mihinkään, vaikka yöt valvoo töissä ja pilaa terveytensä siinä samalla. Vitun vitun vittu! Tänään tuli vuorolisät. Ehtihän ne olla tilillä muutaman tunnin. Laskut ja lopuilla ruokaa. Loppukuuksi jäi alle 40€.

Tavallista, tai jopa tavallista pienempää elämää eletään. Aina kotona, jos ei töissä tai puntilla. Mihinkään ei ole varaa mennä, eikä ostaa mitään ylimääräistä. Ruuat lidlstä, punaset laput on mun kavereita.

Onneksi on dieetti, niin ruuan kulutus on pientä, mutta nälkä on iso. Pakko dieetata, kun se on vaan niin irstaan näköistä, kun vanhalla sedällä on iso maha ja pieni muna.

Oma auto pitäisi huoltaa, perus 15000km huolto, vittu ei oo varaa. Naaraan autolla kuljetaan. Ai vittu kun on miehekäs olo. Oikein semmonen tosimies-fiilis. Varmaan jopa netin kautta voitte aistia sen testosteronin ja arvokkuuden tunteen. Ympärilläni on oikein miehisyyden aura. Lapset varmaan katsoo ihaillen, on meillä mahtava iskä. Rahamies. Mäkin haluan isona hoiva-alalle.

Haen tänään ison pullon viskiä. Alahyllyltä, jotain bulkkikuraa. Loppuu se vitutus muutamaksi tunniksi. Olkoon dieetti. Sotkekoon dieetin hormonitoiminnan ja kaikki. Ihan sama ei kiinnosta. Vedän hirveet kännit ja huomenna vituttaa vielä enemmän. Aivan sama. Vmp.

Perus 15tkm huolto...huolla itse tai vaihda vanhempaan autoon, johon ei tarvitse teetättää kalliita huoltoja. Toisaalta rahaa kuitenkin on, jos on kaksi autoakin?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perus 15tkm huolto...huolla itse tai vaihda vanhempaan autoon, johon ei tarvitse teetättää kalliita huoltoja. Toisaalta rahaa kuitenkin on, jos on kaksi autoakin?
Ja laitan huoltokirjaan peukaloleiman? Myyntihetkellä uusi ostaja antaa tälle paljonkin arvoa?

Maalla kaksi autoa / perhe, ei ole rahan mittari, vaan pakollinen asia, ellei sitten heitä 80kilsan työmatkoja tai 10km kauppalenkkiä aerobisena.
 
Ja laitan huoltokirjaan peukaloleiman? Myyntihetkellä uusi ostaja antaa tälle paljonkin arvoa?

Maalla kaksi autoa / perhe, ei ole rahan mittari, vaan pakollinen asia, ellei sitten heitä 80kilsan työmatkoja tai 10km kauppalenkkiä aerobisena.
Jos sä muistaakseni parin tonnin autolla ajat (kuten itsekin), niin se on aivan yhdentekevää myydessä, että huolsiko auton merkkiliike, naapurin pera vai itse. Ketään ei kiinnosta muu kuin auton kunto myyntihetkellä ja se, että sitä ylipäätään on huollettu.

Mulla on jostain videosta jäänyt mieleen, että sulla ainakin oli autona nissan kolmen litran bensakoneella. Et kai sä sellaisella sahaa 80km työmatkaa?

Itsellä tuntuu, että puolta pienemmällä koneellakin oleva vie aivan liikaa rahaa, kun ynnäilee polttoaineet, verot, vakuutukset, renkaat ja huoltamiset.
 
Talviaika, tai normaaliaika niin kuin jotkut masokistit tapaavat sanoa... Miten saatanan sairas pitää olla että kutsuisi tätä pimeyttä normaaliksi?? Vittu taskulampun kanssa joutuu etsimään autoa työpaikan parkkipaikalta kello viiden jälkeen. Ihan kuin Suomen talvi ei olisi jo muutenkin tarpeeksi vittumainen, mutta ei... Siirretään kelloja vielä tunnilla jotta elämästä tulee vielä vittumaisempaa?? Keväällä porukka on niin loppu, että puolet päättää päivänsä tukkirekan nokkaan!! Vittu mitä paskaa!
 
Ja laitan huoltokirjaan peukaloleiman? Myyntihetkellä uusi ostaja antaa tälle paljonkin arvoa?

Maalla kaksi autoa / perhe, ei ole rahan mittari, vaan pakollinen asia, ellei sitten heitä 80kilsan työmatkoja tai 10km kauppalenkkiä aerobisena.

Mitä ihmettä, ajaa uudella autolla ja valittaa kun ei ole rahaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Itse en osta uutta autoa ennen kuin tienaan 10000€ kk. Sitä ei kyllä tule tapahtumaan näillä näkymin. Vai onko se joku 15000€ dacia minkä ajattelit ajaa loppuun? Siinä ehkä rahallisesti jotain järkeä.
 
Itsekin mietin noita asioita kun kävin kaverilla joka juuri rakentanut uuden omakotitalon perheelleen ja pari uudehkoa autoa pihassa yms. Itse asun alle 60.000e omistuskolmiossa (halvempaa kuin vuokralla), ajan noin 3000e autolla yms niin silti minä olen se jolla on tiukkaa matkustella, kaikki lomani viimeisen 20 vuoden aikana on ollut "59e lennot eurooppaan 2päivää". Teen normaalia työtä vuorossa ja ärsyttää kommentit siitä miten kuka vaan voi tehdä rahaa vaikka kolmella sijoitusasunnolla.

Mutta olen päätynyt siihen että kaverini on valinnut "ruotsalaisen lainan mallin" eli maksimi ajat, minimi lyhennykset, eikä siis edes ajattele että laina olisi koskaan kuitattu vaan vetää koko elämän suunnittelun kuukausilyhennysten mukaan. Itse elän Suomi perkele tyyliin, eli hiukan kärvistelen muutamia vuosia jotta joskus tilanne helpottaisi, jos saisi nautittua elämästään jo ennen eläkettä.

Molemmilla tyyleillä on kyllä puolensa, ehkä itsekin kallistuisin ruotsalaiseen malliin jos uudelleen aloittaisi nämä jutut
 
Mitä ihmettä, ajaa uudella autolla ja valittaa kun ei ole rahaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Itse en osta uutta autoa ennen kuin tienaan 10000€ kk. Sitä ei kyllä tule tapahtumaan näillä näkymin. Vai onko se joku 15000€ dacia minkä ajattelit ajaa loppuun? Siinä ehkä rahallisesti jotain järkeä.

Tuossa tilanteessa sen auton (jos oikeasti 15tkm ajettu) voisi vaihtaa halvempaan ja lopettaa rahan puutteesta vinkumisen. Sitten jos kyse on parin tonnin ritsasta (mut miksi semmoseen huoltoja?) niin eri asia.
 
Talviaika, tai normaaliaika niin kuin jotkut masokistit tapaavat sanoa... Miten saatanan sairas pitää olla että kutsuisi tätä pimeyttä normaaliksi?? Vittu taskulampun kanssa joutuu etsimään autoa työpaikan parkkipaikalta kello viiden jälkeen. Ihan kuin Suomen talvi ei olisi jo muutenkin tarpeeksi vittumainen, mutta ei... Siirretään kelloja vielä tunnilla jotta elämästä tulee vielä vittumaisempaa?? Keväällä porukka on niin loppu, että puolet päättää päivänsä tukkirekan nokkaan!! Vittu mitä paskaa!
Kyllä ne moni tappaa jo nyt itsensä tähän pimeytee, eilenkin kuuntelin radioo niin kaksi ihmistä hypännyt junan alle. On tää tosiaan perseestä että pitää tahallaan aikaistaa pimeän tuloa, kun on muutenkin päivä niin lyhyt.
Ja valitetaan nyt omat ketutukset kans pois samalla. En tajua mikä vaivaa, jatkuvasti väsyttää, paleltaa aamulla ja illalla varsinkin(ei oo mitään normihommaa tämä palelu), sähköiskuja/humauksia tulee päästä, tasapaino heittelee välillä. Tänään skeptisenä lekurille, joka luultavasti toteaa että "Sulla on vaan flunssa, mee kotia".
 
Voisiko Raid olla tarkottanut autossa olevan "perus 15000km(välein tehtävä) huolto"?

itseäni vituttaa yli viikon jatkunut niin kova kurkkukipu nielastaessa että haittaa syömistä ja nukkumista.
limaa ei oo eikä tuu eikä lääkäri löytänyt mitään tai antanut muutakuin panacodia niin saa yöt nukuttua.
 
Ja laitan huoltokirjaan peukaloleiman? Myyntihetkellä uusi ostaja antaa tälle paljonkin arvoa?

Maalla kaksi autoa / perhe, ei ole rahan mittari, vaan pakollinen asia, ellei sitten heitä 80kilsan työmatkoja tai 10km kauppalenkkiä aerobisena.

Toki tuollaisilla matkoilla tarvitsee auto(j)a.

Minkälainen, tai minkä arvoinen, auto? Ja onko tuo kyseinen 15tkm määräaikaishuolto ihan perushuolto vai sattuuko jo siihen saumaan että täytyy tehdä samalla jo jokin isompi toimenpide kuten jakopää tms? Käytätkö merkkiliikkeessä vai muunlaisella korjaamolla? Jos se kyseinen perushuolto on vain öljynvaihto, pissapojan nesteen lisäys, jäähdysnesteen tarkastus....niin en todellakaan käyttäisi missään korjaamolla jos huollon hinta olisi sellainen että se kirvelee.
 
Talviaika, tai normaaliaika niin kuin jotkut masokistit tapaavat sanoa... Miten saatanan sairas pitää olla että kutsuisi tätä pimeyttä normaaliksi?? Vittu taskulampun kanssa joutuu etsimään autoa työpaikan parkkipaikalta kello viiden jälkeen. Ihan kuin Suomen talvi ei olisi jo muutenkin tarpeeksi vittumainen, mutta ei... Siirretään kelloja vielä tunnilla jotta elämästä tulee vielä vittumaisempaa?? Keväällä porukka on niin loppu, että puolet päättää päivänsä tukkirekan nokkaan!! Vittu mitä paskaa!

Erittäin hyvin huomaa kellon siirron kun oli viikonloput maastossa koko päivän. Lauantai tuntui ihan normaalilta ja pois lähtiessä oli vielä valoisaa. Su piti nousta aikaisin ja kesken päivän alkaa näytään että valo loppuu. Ihan kunnolla huomasi kuinka paljon se tunnin vähennys vaikuttaa. Melko perseestä. Ei tässä ole kyllä mitään hyviä puolia. Mulla harrastukset sellaiset että pitäisi olla menossa viimeistään tunti ennen auringon nousua ja kellon siirto on suoraan pois yö unista. Eihän tässä ole mitään järkeä. Olisi varmasti iso vaikutus terveyteen jos olisi pelkkä kesäaika.
 
No huh huh mitä settiä ja spekulointia :LOL:

Ei mulla mitään uutta autoa ole, koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan, vaan reilu 250000 ajettu parin kolmen tonnin auto. Älkää nyt perkele laittako sanoja mun suuhun.

Huollatan auton aina paikallisella, ihan hemmetin edullisella pajalla. Nyt vaan on ollut sellainen tilanne, että sitä on ostanut mieluummin ruokaa kuin huollattanut autoa. Priorisointia.

Tämä auto oli vaan yksittäinen esimerkki huonosta rahatilanteesta. Ei siihen kannata nyt takertua. Mutta jos joku nyt haluaa siihen takertua ja ihmettelee, miksi mulla on laivan kokoinen 3 litranen Maxima, niin kerrotaan sekin tässä nyt pois.

Entisen autoni, 2.0hdi Xsara Picasson ajoin loppuun. Yli 450000km. Sitten siihen rupesi tulemaan jatkuvasti pikkuvikoja, ettei sen korjauttaminen enää ollut järkevää. Tämän jälkeen ostin tuon bensarosvon. Miksi? Siksi kun mulla on niin pieni muna. Sekä myös parin muun syyn takia.

Sillä oli hyvä vetää vaunua. Vanhaa, halpaa, paskaa vaunua, jonka myin jo pois. Kolmas ja tärkein syy on se, että iso auto on turvallisempi kuin pieni auto maantiellä, työmatkoilla. Koska meillä ei enää ole vaunua ja auto on rosvo, on tarkoituksenani laittaa se myyntiin jollekin toiselle pienimunaiselle. Siinä on vaan riskinsä. Vaikka auto onkin bensarosvo, on sillä ollut muuten edullista ajaa, kun kahteen vuoteen ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa. Anteeksi, onpas. Ilmamassamäärämittari, jonka tilasin nettikaupasta Saksasta, ruuvasin ite kiinni ja nollautin merkkivalon pois paikallisella pajalla, ja kas näin sitä köyhä taas säästi. Eli jos mä vaihdan auton pienikulutuksiseen tonnin parin kiesiin, niin saattaa olla että sillä ajaminen tulee jopa kalliimmaksi, mikäli sitä joutuu jatkuvasti korjauttamaan. Tai sitten ei, sitä kun ei tiedä.

Eli, en mä nyt tahallani, ole aiheuttanut itselleni rahahuolia. Vai olenko?

Se mitä yritin alkuperäisessä viestissäni sanoa oli seuraavanlainen: Kun tavallisesta työstä saatavalla palkalla ei meinaa selvitä normaalista arjesta. Semmonen joskus vähän harmittaa.

Tyydyttikö vastaukseni nyt kaikkia osapuolia, vai käytetäänkö 50-50 ja kilautetaan kaverille?

Edit: Lisäyksenä vielä. Ite ainakin katon ostotilanteessa onko huoltokirjassa leimat kohdallaan ja jos on valittavana kaksi samanlaista autoa, jossa on asianmukainen huoltokirja ja ei huoltokirjaa, niin toki valitsen huolletun Tottakai niillä leimoillakin voi kikkailla, väärentää ja pelata, mutta ainakin omassa ostopäätöksessäni tällä(kin) on merkitystä

Edit 2: Maantiellä kulutus on noin isoksi autoksi silti "kohtuullinen" , noin 7,2-7,8l / 100km, mutta kaupunkiajossa ihan järjetön, 13-14l!!! Mutta työmatka-autoksi tuon ostinkin. Parin viikon välein tulee kaupunkiajoa, kun naaraan kanssa käydään isoolla kirkoolla jahtamaassa punaisenlapun jauhelihoja pakkanen täyteen :) Jokohan nyt tuli kaikki olennainen kerrottua.
 
Viimeksi muokattu:
^Toki se auton osto on aina arpapeliä, mutta luulisi kolmen litran kone näkyvän sekä osissa, vakuutuksissa että autoverossa?

Pienistä menoista isot purot bla bla, niinhän se meillä kaikilla persaukisilla menee ja jokainen laittaa rahansa kiinni siihen, minkä sen arvoiseksi kokee, mutta en mä nyt auton kuluja ihmettelisi, jos 80km työmatkaa sahataan isolla bensakoneella.
 
Mä harrastin kauan noita 1500-2000e autoja mutta en tiedä olenko voittanut sillä mitään. Kulutusosat pitää vaihtaa olipa uus tai vanha mutta aina oli jtn mitä piti laittaa, onneksi on kavereita jotka osaavat muuten olisi mennyt korjauksiin vitusti rahaa.
 
^Toki se auton osto on aina arpapeliä, mutta luulisi kolmen litran kone näkyvän sekä osissa, vakuutuksissa että autoverossa?

Pienistä menoista isot purot bla bla, niinhän se meillä kaikilla persaukisilla menee ja jokainen laittaa rahansa kiinni siihen, minkä sen arvoiseksi kokee, mutta en mä nyt auton kuluja ihmettelisi, jos 80km työmatkaa sahataan isolla bensakoneella.
40km suuntaansa, yhteensä 80km
Jos lasketaan, että tuolla matkalla maxima rosvoaa 6l ja esim naaraan kirppuauto 4l tulee hintaeroksi noin 3€/ työvuoro.

Mutta se siitä. Huomenna tulee tili. Suuntana Jyväskylä, lidl ja minimani. Haukansilmillä punaisenlapun metsästystä. Muutamat laskut ja sit taas pari viikkoa köyhyyttä, ennen kuin lisät tulee.
Tätä se on, elämä :hyper:
 
40km suuntaansa, yhteensä 80km
Jos lasketaan, että tuolla matkalla maxima rosvoaa 6l ja esim naaraan kirppuauto 4l tulee hintaeroksi noin 3€/ työvuoro.

Mutta se siitä. Huomenna tulee tili. Suuntana Jyväskylä, lidl ja minimani. Haukansilmillä punaisenlapun metsästystä. Muutamat laskut ja sit taas pari viikkoa köyhyyttä, ennen kuin lisät tulee.
Tätä se on, elämä :hyper:
Eli, pelkillä työajoilla takkiin reipas 50e. Siihen päälle vapaa-ajan ajot ja edelleen ne kalliimmat vakuutukset, verot, osat, öljyn määrä yms, niin väitän että lopputulos on 100-200e välillä kuussa. Se on taas sitten oma juttu, että kannattaa täysin kunnossa olevaa autoa vaihtaa tuossa hintaluokassa mihinkään. Lähinnä ajattelemisen aihetta seuraaville autokaupoille.

Ja puhun ihan kokemuksesta, kyllä mun lompakossa toi vastaava 100-200e erotus ainakin näkyy :)
 
Minä vaihdoin mun 200hv bensa-auton jossa kulutus maantieajossa (hieman taajama-ajoa mukana) 10-11L tollaseen 110hv dieseliin jonka keskikulutus seka-ajossa 4,2L :) halvempi vakuutus ja verot 100€ enemmän. 50tkm tulee vuoteen niin oon semmoset ~3500€ säästänyt helmikuun alusta. Enää ei vituta tankkaaminen.
 
Mä harrastin kauan noita 1500-2000e autoja mutta en tiedä olenko voittanut sillä mitään. Kulutusosat pitää vaihtaa olipa uus tai vanha mutta aina oli jtn mitä piti laittaa, onneksi on kavereita jotka osaavat muuten olisi mennyt korjauksiin vitusti rahaa.
No toki työkalut pitää pysyä kädessä, tai olla kavereita, joilla ne pysyy käsissä. Mutta omalla kohdallani kääntyy plussalle silti. Joku toyotan 1.4 vvt-kone ja 100hp on ihan riittävän ripeä, eikä tartte maksaa itseään kipeäksi bensojen, verojen tai vakuutusten muodossa. Kahteen vuoteen olen nesteiden vaihdon lisäksi kerran rasvannut pyyhkijän moottorin vivuston. Niin ja ostanut uudet renkaat, 14-tuumaiset.

Kun ymmärtää jättää ne isommat moottorit muille, niin saa suhteessa uudemman auton samalla rahalla. Lisäksi jos tuollaiseen parin tonnin autoon tulee tonnin vika, joka kerta voi miettiä että hyödyttääkö korjata vai vaihtuuko auto. Kalliimmassa se on sitä, että pakko korjata nyt tämä turbo, SRS-matto, nestejäähylaturi yms tai muuten mulla on käsissä helvetin kallis, mutta täysin arvoton peltilehmä.

Toki lopputulos on tasapainoilua turvallisuuden, omien mieltymysten ja lompakon kesken. Itse koetan pysyä siinä, että jos sitä ei ole varaa ostaa käteisellä, niin sitten se on liian kallis. Oletettavasti silloin sitä on myös vara korjata, tai työntää vaihtoon, jos eteen tulee liian kallis vika. Ennen kuin joku heittää, että öö sä et tiedä mitään ajomukavuudesta, niin työn puolesta "saa" ajaa uusia autoja, eikä se sähköinen ohjaus, liian usein eteen tulleet vikavalot ja muutama usb-liittimen paikka viehätä itseä yhtään. Onhan sitä itselläkin tyhmänä ollut mersua, saabbia, gt mazdaa yms. Munan jatkeista M5 ja M3 olen myös ajanut. Oikein kivoja pelejä, mutta sääliksi kävi M5 omistanutta kaveria, jolla oli jatkuvasti jotain remppaa autossaan. Lisäksi ajatus siitä, että minulla olisi yli 20ke autolainaa tuntuu aika hirvittävältä. Mieluummin maksan omaa asuntoa ja nautin stressittömämmästä elämästä.
 
Viimeksi muokattu:
No toki työkalut pitää pysyä kädessä, tai olla kavereita, joilla ne pysyy käsissä. Mutta omalla kohdallani kääntyy plussalle silti. Joku toyotan 1.4 vvt-kone ja 100hp on ihan riittävän ripeä, eikä tartte maksaa itseään kipeäksi bensojen, verojen tai vakuutusten muodossa. Kahteen vuoteen olen nesteiden vaihdon lisäksi kerran rasvannut pyyhkijän moottorin vivuston. Niin ja ostanut uudet renkaat, 14-tuumaiset.

Kun ymmärtää jättää ne isommat moottorit muille, niin saa suhteessa uudemman auton samalla rahalla. Lisäksi jos tuollaiseen parin tonnin autoon tulee tonnin vika, joka kerta voi miettiä että hyödyttääkö korjata vai vaihtuuko auto. Kalliimmassa se on sitä, että pakko korjata nyt tämä turbo, SRS-matto, nestejäähylaturi yms tai muuten mulla on käsissä helvetin kallis, mutta täysin arvoton peltilehmä.

Toki lopputulos on tasapainoilua turvallisuuden, omien mieltymysten ja lompakon kesken. Itse koetan pysyä siinä, että jos sitä ei ole varaa ostaa käteisellä, niin sitten se on liian kallis. Oletettavasti silloin sitä on myös vara korjata, tai työntää vaihtoon, jos eteen tulee liian kallis vika. Ennen kuin joku heittää, että öö sä et tiedä mitään ajomukavuudesta, niin työn puolesta "saa" ajaa uusia autoja, eikä se sähköinen ohjaus, liian usein eteen tulleet vikavalot ja muutama usb-liittimen paikka viehätä itseä yhtään. Onhan sitä itselläkin tyhmänä ollut mersua, saabbia, gt mazdaa yms. Munan jatkeista M5 ja M3 olen myös ajanut. Oikein kivoja pelejä, mutta sääliksi kävi M5 omistanutta kaveria, jolla oli jatkuvasti jotain remppaa autossaan. Lisäksi ajatus siitä, että minulla olisi yli 20ke autolainaa tuntuu aika hirvittävältä. Mieluummin maksan omaa asuntoa ja nautin stressittömämmästä elämästä.
Juu pieni kone pitää olla mutta jos puhutan kahden tonnin autoista niin saat ehkä jonkun härskin 300 000km corollan tai vähän uudemman rellun tai fiatin. Kunhan kori on kunnossa ja siitä on pidetty huolta niin hyvin se voi kestää. Se on vähän arpapeliä, jätän kyllä nuo ranskalaiset autot pois koska oli koko ajan jtn ja tuntui siltä että aina oli joku nivel, jousi, pakoputki tai vastaavaa paskana. Kos rahaa on edes vähän niin sanoisin että joku pieni 5-8000€ vähän ajettu auto pienellä koneella olis hyvä vaihtoehto
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom