Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Yhyy. Joku -2kg ei ihan kauheasti ole, en alkais siitä itkemään. :D Varmaan vaan nestettä lähtenyt.

Ilmat taas perseestä. Hieno kesä sentään oli paska-Suomessa, mutta muutoin ilmat onkin kuraa. Ja sekin nyppii, että toinen korva taas vähän tukossa, en tiedä mistä syystä. Voi olla nuhan jälkitauti. Aika pieniä nää mun murheet kyllä.

Tämmöiset postit vituttaa. Painu vittuun "paska-Suomesta", jos kerran täällä vituttaa olla.

^Nykyään kaikki valittavat. Kesällä on liian kuuma. Syksyllä liian pimeetä ja paskasta. Talvet on IHAN liian kylmiä. Kevät taas ihan perseestä, kun vettä joka paikassa.

Tämmöiset postit vituttaa. Painu vittuun "paska-Suomesta", jos kerran täällä vituttaa olla.[/QUOT

nyt alkoi muakin vituttaa.
Onko se nyt ihme jos kylmä ja räntäsade vituttaa?Onko niin vaikea ymmärtää?Heti pitäis painua vittuun koko maasta jos yhden päivän sää ei miellytä...

Pääsärky vituttaa :( Johtuu luultavasti liiasta nukkumisesta ja näytön tuijottelusta (luin eilen tuntitolkulla seminaaritekstejä netistä).

Kela on myös perseestä. Lähetin niille selvityksen ulkomailla oleskelun syistä jo yli kuukausi sitten, mutta silti sivuilla ei näy mitään tietoa siitä. Opintotukihakemuksenkin lähetin n. 3vko sitten, mutta siitäkään ei ole mitään muuta tietoa kuin "hakemus saapunut". Miten voi oikeasti kestää noin kauan, varsinkin toi ensimmäinen asia?? Ei tässä muuten mitään, mutta mulla alkavat rahat käydä pian vähiin ja jotta edes saisin opintotukea, pitäisi toi "selvitys ulkomailla oleskelun syistä" hoitaa mahdollisimman pian selväksi, koska tällä hetkellä en kuulemma edes kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin :jahas:
On uskomatonta, miten Kela voi olla niin tehoton laitos.

Kela on myös perseestä. Lähetin niille selvityksen ulkomailla oleskelun syistä jo yli kuukausi sitten, mutta silti sivuilla ei näy mitään tietoa siitä. Opintotukihakemuksenkin lähetin n. 3vko sitten, mutta siitäkään ei ole mitään muuta tietoa kuin "hakemus saapunut". Miten voi oikeasti kestää noin kauan, varsinkin toi ensimmäinen asia?? Ei tässä muuten mitään, mutta mulla alkavat rahat käydä pian vähiin ja jotta edes saisin opintotukea, pitäisi toi "selvitys ulkomailla oleskelun syistä" hoitaa mahdollisimman pian selväksi, koska tällä hetkellä en kuulemma edes kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin :jahas:
Kyllähän noi korpeaa useata muutakin, mutta ei pitäs tulla yllätyksenä, että jos lähetät tuohon aikaan opintotukea koskevia hakemuksia, niin niitä saattaa olla pari muutakin käsittelyssä. Kolme viikkoa noi käsittelyajat on täällä suunnilleen, joten mikäli tuo hieman erikoislaatuinen tilanne ei kovasti pitkitä käsittelyä, niin eiköhän se kohta ala olemaan valmista. Melkein vois kyllä arvata, että kyllä sieltä sulle vielä joku lisäselvityslappunen takas tulee, ja hermot lepää :)

Pääsärky vituttaa :( Johtuu luultavasti liiasta nukkumisesta ja näytön tuijottelusta (luin eilen tuntitolkulla seminaaritekstejä netistä).

Mulle sanoivat kelassa että se käsittelyaika on 4vk. En tiedä miksi se on 4 viikkoa, kun luulis että ne käsittelee ne kun kerkee, mutta en tiedä onko se 4vk joku vakio, kun oma ja emännän hakemus oli käsitelty tasan 4vk päästä siitä kun ne oli lähetetty..

Mä taas ajattelin, että myöhäinen lähetysaika voisi nopeuttaa käsittelyä ottaen huomioon, että suurin osa lähetti hakemuksensa paljon ennen mua. Mulla kun koulukin alkoi myöhemmin kuin useimmilla.
Mutta taisi mennä kikkailu vähän pieleen :D

Mä pidän sormet ristissä et eivät halua mitään lisäselvityksiä, sillä toimitin niille kaiken vuokrasopimuksesta 5 erilaiseen paperiin, joista kaikista käy ilmi, että olen ihan oikeasti kirjoilla täällä yliopistossa. Tosin en ihmettelisi vaikka silti haluaisivat lisää...

Mulle sanoivat kelassa että se käsittelyaika on 4vk. En tiedä miksi se on 4 viikkoa, kun luulis että ne käsittelee ne kun kerkee, mutta en tiedä onko se 4vk joku vakio, kun oma ja emännän hakemus oli käsitelty tasan 4vk päästä siitä kun ne oli lähetetty..
Kyllä mä lähtisin siitä, että toi tulee siitä, että kun tiedetään montako hakemusta siellä on jonossa ja montako hakemusta päivässä keretään käsittelemään, niin pystytään sanomaan toi käsittelyaika.

edit. eihän sen itse hakemuksen läpikäyminen vie aikaa varmaan kuin murto-osan päivästä, mutta jos niitä alkaa olemaan tuhansia, niin ottaahan tuo varmasti pienen hetken.

Kyllä mä lähtisin siitä, että toi tulee siitä, että kun tiedetään montako hakemusta siellä on jonossa ja montako hakemusta päivässä keretään käsittelemään, niin pystytään sanomaan toi käsittelyaika.

edit. eihän sen itse hakemuksen läpikäyminen vie aikaa varmaan kuin murto-osan päivästä, mutta jos niitä alkaa olemaan tuhansia, niin ottaahan tuo varmasti pienen hetken.

Niinhän sitä äkkiä luulis, vaan en yhtään ihmettelis että ne on vaan jostain keksiny että ne vilkasee niitä hakemuksia aina vasta 4vk päästä. Se selittäis ainakin sen miks ne hakemukset on käsitelty aina tasan 4vk kuluttua.

Sitähän voisi ajatella että siellä on hallintotieteiden maisteri jolle maksetaan 3000 euroa/kk siitä että hän käsittelee väh. vaikka (4 hakemusta tunnissa*7.5 tuntia*30 päivää) 900 hakemusta kuukaudessa. Tuskin hän silloin hirveän paljon enemmän niitä lähtee käsittelemään vaikka ehtisi.

Sama kuukauden odotusaika on esim. yksityisten vakuutusyhtiöiden korvausasioissa.

Sitähän voisi ajatella että siellä on hallintotieteiden maisteri jolle maksetaan 3000 euroa/kk siitä että hän käsittelee väh. vaikka (4 hakemusta tunnissa*7.5 tuntia*30 päivää) 900 hakemusta kuukaudessa. Tuskin hän silloin hirveän paljon enemmän niitä lähtee käsittelemään vaikka ehtisi.

Sama kuukauden odotusaika on esim. yksityisten vakuutusyhtiöiden korvausasioissa.
Ei taida olla noin kovapalkkaisia käsittelijöitä täällä päin :) Mutta koska vierailen meidän YO:n hallintorakennuksessa nykyisellään sen verran usein, ja törmään noihin ihmisiin, niin mikään ei estä kysymästä, että mitkä käytännöt heillä on. Jos tää vielä tulevalla viikolla sattuu olemaan mielessä ja kiinnostamaan.

Ainakin eräässä Kelan toimistossa hakemuksia käsitellään vasta silloinkuin juuri tuo 4 vk tulee täyteen oli jonoa tai ei. Ja tämä tuttavan (työntekijänä ko. lafkassa) suusta kuultua. Syynä yksinkertaisesti se, että kivampi tehdä vähemmän töitä. Työyhteisön paine on erittäin suuri, jos alat poikkeamaan rivistä niin alkaa mykkäkoulu yms. kivaa.

Lenkkeilystä johtuva polvikipu. Nilkan parantumisesta ei kahta viikkoa kauempaa ole. Pitää toivoa ettei siirry enää ylemmäksi, menee viimeinenkin harrastus.

Keväällä oli tarjolla parikin eri duunia. Tartuin toiseen kun rekryn kaveri lupaili täysin vastaavan palkkauksen kuin toisessa firmassa ja paremman tittelin käyntikorttiin, pääasiassa valitsin firman imagon ja nimen takia. Noh, otin työn vastaan ja kieltäydyin toisesta. Työsopparin allekirjoitus-tilanteessa alkoi totuus valjeta, palkkaus ei tule olemaan lähellekään rekryn mainostamaa ja tittelikään ei pitänyt paikkaansa. Pakkohan siinä oli kuitenkin lähteä yrittämään (pohja+bonus palkkaus siis)... Tilanne menee vielä vmäisemmäksi kun esimies on täysi mulkku, myyntipäällikkö joka vittuilee vaan excel-lukujen perusteella. Puoli vuotta olen ollut talossa eikä tämä mp ole käynyt kertaakaan tutustumassa myyjänsä alueeseen.

Ja ei, kyseessä ei ole imurikauppa, liikelahjat tai muu laukkuryssä-homma tai puhelinmyynti. Kyseessä eräs varsin tunnettu suomalainen yritys.

Olin yhteydessä syyskuussa siihen toiseen firmaan että olisko paikka vielä auki. Olivat oikein onnessaan kun olin yhteydessä, kävin uudestaan haastattelussa ja sovittiin palkkaukset yms yms... Juuri äsken sain sitten tiedon, että toiselle meni tällä kertaa.

Eniten tosiaan vituttaa se, että palkkojen ero on mitätön;
nykyinen: 2000 € / kk (pohja + bonus, mutta kun ei tällä paskalla alueella tule tulosta)
se toinen: 4000 € / kk (kiinteä)

Että vittu saatana vaan niin!!!!!!!! Keväällä kun olis vaan osannut valita oikein... Tai varmaan olisinkin jos se rekry-mulkku ei olis valehdellu.

Vittu ku ei saa mitään aikaseks, kokoajan pitää vaan nukkua tai kattoo telkkaria/olla koneella ku ei vähempää vois kiinnostaa mikään... :( Onneks nyt on töitä paljon yhellä sukulaisella joka asuu salin vieres täälläpäin kylällä, koulu on salin vieres, joten vähän aikaa on pakko käydä salilla tyyliin koulu: sali: töitä: läksyt: kotityöt: tv/tietokone... Jos tuollanen onnistuis perkele!

Voi vittu että kyrpii tää meganen netti. Yritä nyt kattoa jotain yleareenaa kun pätkii koko ajan. Vittu pakko korottaa ainakin sihen kahteen megaan vaikka se ryöstöä onkin.

Liian vähän treeniä kulminoituu just tähän. Joka paikka on kipeä ja joka paikka (lähinnä selkä koko pituudeltaan) krakaa. Si-nivel vittuilee taas vaihteeks, selässä lukkoja enemmän ku tarpeeks ja hartiat paskana. Hyvä fiiwis.

Alotin velocity dietin ja miettisin et "vitut tähän mitää nighttime protein ku pelkällä normiheralla mennään" ja nyt sitä sitte ihmetellä ku nälkä kurnii vähän väliä.. :wall:

Back
Ylös Bottom