No nyt on pakko avautua alakerran mammasta.
Muutettiin tähän kämppään 4-5kk sitten, ihmeteltiin vuokrasopimusta solmiessa, että kenen tavaroita täällä mein kellarivarastossa on ja vuokranantaja sanoo niiden olevan entisen vuokralaisen eikä hänellä ole avainta lukkoon, kehottaa siis rikkomaan lukon ja tekemään tavaroilla mitä parhaaksi näkee.
No, tein kyseisen operaation viikko sitten, kun kyseistä tilaa tarvitsin ja roudasin ne tavarat sieltä kellarikomerosta vanhempien luon talteen jos vaikka joku niitä vielä kaipaisi.
No alakerran mamma tulee pihalla vastaan ja alkaa kyseleen talvirenkaitten perään, jotka on ollut meidän kellarivarastossa, kun hän oli sopinut EDELLISEN vuokralaisen kanssa, että saa sitä käyttää, meille ei ole mitään kerrottu, tai meidän kanssa ei ole mitään sovittu kyseisestä asiasta. Kertoo mamma tehneensä rikosilmotuksen murrosta, ihmettelin ääneen miten mä muka voin murtautua omaan kellarivarastoon ja mitä rikollista siinä voi olla, jos siirrän muiden ihmisten tavaroita toiseen säilytyspaikkaan omien tavaroideni tieltä, kuitenkin kyseinen tila kuuluu vuokrasopimuksessa vuokrattavaiin tiloihin. No kuitenkin.
Sanon että tallessa ne renkaat ovat, vanhmpien luona, saa ne ylihuomenna takasin kun käydään muutenkin poikkeemassa sielläpäin. Hirveällä vaivalla roudaan ne vitun talvirenkaat TAAS 60km päästä sille mammalle TAAS meidän kellarivarastoon säilytykseen hetkeksi aikaa. Nyt tämä kyseinen avohoitotapaus soittaa ja kertoo renkaiden olevan likaisia ja kysyy onko ne ollut auton alla. Melkein suora lainaus puhelusta
Mamma:No niitä renkaita siirtelen ja nehän on ihan likasia ja kun ne veholla pesee ne vaihdattaessa. Mulla on nyt kädet ihan likaset kun olen niitä siirrellyt.
Minä: No ei kai kukaan nyt herranjumala talvirenkaita kesällä alle laita? Ja tottakai ne nyt likastuu kun mä niitä siirtelen paikasta toiseen ja ne lojuu varastossa kuukausien ajan koskematta?
Mamma:No mutta kun niissä on kiviäkin ja :mussunmussunseliseli:
Minä:No en tiedä repiikö ne veholla kivetkin renkaista, mutta voihan ne kivet olla ihan vaikka siitäkin tullut kun ne joutu maahan laskemaan kun niitä siirtelin ympäriinsä. Ja kyllä mä sun renkaas voin pestä jos siitä nyt niin hirveesti on aiheutunut vaivaa.
Mamma:No ei sitä nyt tarvitse kun olen ne jo uuten paikkaan siirtänyt, ihmettelin vaan kun ne on ihan likaset.
Minä:No sen asian kanssa on vaan opittava elämään, että tavarat likaantuu jos ne pitkään lojuu varastossa ja sen verran voin kehua vehoa, että mikäli ne renkaat muka oli pesty niin ne tekee kyllä todella huonoa jälkeä.
Tossa siis ydinkohdat puhelusta ja keskustelusta, jos kyseisen mamman vielä näen niin voi olla että avaudun. Toivottavasti se ääliö sentään älysi perua rikosilmotuksen ja älyää olla tuhlaamatta poliisien muutenkin kireitä resursseja tollasella hölmöilyllä, ärsyttävä ihminen! Huhhuh