Vittumaiset työkaverit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isoX
  • Aloitettu Aloitettu
Vituttaa kun joillain ihmisillä on pätemisen tarve muiden kustannuksella. Itse olen töissä kulunvalvonnassa eräässä valtion talossa ja aina töihin tullessa saa mielenkiinnolla lukea että mitä on työkaveri kirjoittanut raportteihin. Tänään varsinkin alkoi vituttamaan kun huomasin että kaverilla on tapana suurennella asioita jotta itse näyttäisi paremmalta. Kaveri kutsuu itseään kohde-esimieheksi vaikka tod. ei näin taida olla. Onhan hän toki ollut kauan talossa mutta ei siitä automaattisesti nimitystä saa. Esim. kun eräs tiukkapipo virkamies ei ollut eka nykäisyllä saanut ovea auki niin päätti valittaa asiasta ja työkaveri oli tehnyt raporttiin maininnan että koko talosta on tullut valituksia jo useammalta päivältä. Tämä on vain yksi asia mitä kaveri oli kirjoitellut. Ja koska hän on ollut talossa vuosia niin tottakai *piip* on hyvä jätkä ja kaikkien kaveri. Kai sitä vituttaa että nuorempia ja paremmin koulutettuja tulee töihin ja vie häneltä töitä. Muutenki niin paska duuni että tällasen jälkeen tekis jo mieli ottaa loparit saman tien.
En oo 8 vuoteen töissä kohdannu samanlaista idioottia. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä jokaiselta työpaikalta löytyy ainakin yksi henkilö jolla on ns. noussut kusi päähän ja hirveä pätemisen tarve. Ehkä paras tapa suhtautua on se että tekee vaan hommat niin hyvin ettei tuu mitään sanomista...

:nolo:

Joo, tottahan se on, että kaikilta yleensä löytyy vähintään se yksi mulkku, jota kaikki vihaa.

Olin muutama vuosi sitten suorittamassa silloisen opiskelun pakollista harjoitteluosuutta eräällä paperitehtaalla. Siellä sitten ekana päivänä näytettiin uudelle kaverille vähän paikkoja, ennenkuin alettiin töihin. Kaikki tyypit toivottivat tervetulleeksi ja kun kerroin heille, mitä hommia tulin tekemään, he olivat tyytyväisiä että sekin asia saadaan kuntoon.

Mutta sitten oli tämä mulkku... Kohdattiin samana päivänä käytävällä ja siinä sanottiin päivää ja kerrottiin että mitä hommia tehdään. Kun kerroin omani, tämä kaveri alkoi nauraa räkättää ja sanoi vielä että onnea vaan sulle. Sen jälkeen ko. herra ei koskaan morjestanu kun tuli vastaan.

Kun olin viimeistä päivää töissä, tarjosin omalle työporukalle kakkua. Kahviossa oli yleensä muitakin, mutta kakku oli vaan "mun" porukalle. Siinä sitten juteltiin kaikesta mukavasta, kunnes tämä kusipää tunkee pöytään ja ottaa mitään sen kummempia kysymättä osan kakusta ja kysyy että kenellä on synttärit? Sanoin, että ei kenelläkään, mä olen vaan lähdössä pois. "Ai, hyvä juttu, lähde vaan." sanoi hän, ja lapioi tyytyväisenä kakkua naamaansa.

Kyllä teki mieli pyytää kyseistä herraa tulemaan firman pihalle kanssani muutamaksi minuutiksi... :curs:

Kyllä näitä riittää ja viimeks tänään meillä yks sankari kävi sammuttamassa muutaman kerran meidän radion kun se kuulemma häirittää häntä (ei ees kovaa soittaessa kuulu sen työpisteeseen). Lupas viedä toimitusjohtajalle asti tän jutun, pitää kuulemma kaikki radiot poistaa talosta kun ne häirittee työntekoo...vittu mistä näitä sikiää?

Sitta tämä sama sankari pitää tota lastaussillan isoa ovea auki kun ulkona on 5 astetta lämmintä ja pitihän se sitä talvipakkasellakin, hänellä on kuuma kun purkaa lavoja. Tälle tapaukselle ei ythään tuu mieleen, että sieltä vähän vetää ja kaikilla ei ehkä ole kuuma. Ja kenenkään duunarin sana ei sille mitään paina vaan aina pitää olla jonkun päällikön sana, jotta tehoaa, jos tehoaa. Ja omia aivoja ei käytäte, muuta kun silloin kun siihen ei ois ees aihetta...
:wall: x 1000

Esimies/työntekijän-seksisuhde vituttaa eniten. Ei jaksa alkaa avautumaan eräästä tapauksesta sillä alkaisi jälleen harmittamaan.

Penneck sanoi:
Esimies/työntekijän-seksisuhde vituttaa eniten. Ei jaksa alkaa avautumaan eräästä tapauksesta sillä alkaisi jälleen harmittamaan.
Kerro nyt kun alotit... :)

Itellä on kesätöissä ihan mukavia työkavereita. Muutama hyvännäkönen kissakin siellä pyörii kanssani kesätöissä. Tosin tänään tuli yks "johtaja" jotain huutaman meijän remmille, mutta annoin huudon mennä ohi korvien, kun tiesin, että hoidetaan homma ihan oikein ja paremmin, ku mihin se pelle pystyis. Joku oli vaan kussu sen aamumuroihin. :rolleyes:

Mulla on todella mukavia työkavereita, mutta asiakkaat on kyllä välillä niin perseestä että.. Myyntihommissa, kun otat johonkin firmaan yhteyttä niin siellä saattaa tulla vaikka mita paskaa niskaan. Vittu yhteen paskafirmaan olisin tänään tarjonnut ihan koekäyttöön muutamaksi viikoksi ilmaiseksi yhtä uutuus tuotetta, kun tahdoin saada siitä hieman asiakaspalautetta isompia asiakkaita varten yms. Jotta olisin hieman valmiimpi silloin. Tälle firmalle ei olisi maksanut mitään. No tämä torspo alkoi jotain selittämään, että hänhän ei osta/ota mitään miltään kaupustelijoilta yms alentavaa paskaa.. No selitin että kyseessä on sentään iso pörssiyhtiö, joka on esim 500 suurimman firman listalla jne.. Äijä alkoi jotain sönkkäämään että ihanko oikea firma tms.. Heitin nettiosoitteen ja sanoin että lue sieltä vaikka pörssitiedotteita ja hei hei. Vitutti kyllä koko loppupäivän.

Miten vitussa voi olla tuollaisia ääliöitä? Edes sellainen peruskohteliaisuus tulisi olla.

Itse kyllä tunnustan "päteväni" asioista, joita muut ei osaa / viitsi tehdä. Meillä 15 samantasoista miestä. Aina se pomottaa, joka asian on hoitanut. Suurin osa työkavereista tosi kavereita, muutamat sitä ei kestä, varsinkaan esimiehet.

Pääsääntöisesti mulla on ihan ok työkaverit joiden kanssa tulee joskus otettua vapaa-aikanakin keittoa ja meillä on yhteisiä saunailtoja,risteilyjä tms.

Mutta eräs sankari joka ei ole ollut talossakaan kun kuukauden panee vituttamaan.
Kaveri on meinaan niin saatanan laiska kun ihminen voi olla.Jätkää pitää koko ajan valvoa että se tekee käsketyt hommat eikä vaan venytä pippeliä.Lisäksi tämä torspo jättää aina työssä käyttämänsä kamat levälleen,muitten siivottavaksi.Onneksi sillä on vielä koeaika...

Olin joskus vapaaehtoistöissä Neurologisessa kuntoutuskeskuksessa. En ole missään muualla törmännyt yhtä jäykkään ja vittuilevaan työpaikkakulttuuriin kuin terveydenhoitoalan hierarkisessa ympäristössä.
Vittumaisin tapaus oli seuraava: Altaalla oli vesijumppaa ja meikäläistä oli pyydetty sinne vahdiksi katsomaan ettei ketään huku. Olin siis altaassa koko tunnin jumpan ajan.
Seuraavassa ruokailussa tulee toimintaterapeutti kiljumaan meikäläiselle, että minun OLISI pitänyt olla siellä ja siellä ja juuri MINUN poissaoloni takia yksi pyörätuolipotilas oli kaatunut ja blaablaa... sillä oli oikein kunnon skitsokohtaus päällä. Pari minuuttia kuuntelin sitä huutoa, paikalle tuli vesijumpan ohjaaja, joka totesi, että minä olin ollut altaalla auttamassa juuri niin kuin oli ennalta sovittu. Eikä tämä ollut ainoa tapaus siinä kuntoutuskeskuksessa... siihen loppui meikäläisen fysioterapian haut ammattikorkeaan...

Jouduin jakamaan työhuoneen tyypin kanssa, jota inhosin sydämestäni...vitutusta lisäsi entisestään se että työpaikalla suurin osa työntekijöistä piti tätä gaymiestä erityisen mukavana... :curs: :curs:

Jos mahdollista olla mahdollisimman vähän tekemissä mulkkujen kanssa (ei koske naisia).
Mutta jos sattuu niin että duunissa pidempään ollut tai esimies suoraan vittuilee en meinaa asiallista huomauttelua niin pitää aina sanoa takaisin, vaikka huutaa päin naamaa haista vittua.
Tosin tällön se duunipaikan mulkku siirtynee muualle vittuilemaan.
Korjataan sen verran että vähän aikaa voi toki kuunnella koska monilla meistä on huonoja päiviä välillä.
Mutta jos on jatkuvaa vittuilua se ei lopu kun sanomalla kovemmin tai jos kokoa niin mulkaisee ilmeellä että nyt loppu.

Meillä on töissä pomon äiti (se siis on kanssa töissä siellä) joka valittaa aina kaikesta ja on aina kyttäämässä että kukaan ei vaan lusmuile ja yrittää ängetä lisää hommia vaikka edellisetkin ja ns vakiohommatkin on vielä tekemättä. Hyvä kun nytkään kerkii tehä kaikkee mitä pitäs ja sit joku vitun akka tulee siihen valittamaan esim. että miun pitäs tehä rahatilaus mahollisimman nopeesti että hyö pääsee tekemään omia töitäänkin. Ihan kun se miun rahatilaus nyt muutenkaan olis niin tunnin päälle, kuhan seuraavaks päiväks vaihtorahat saa. Eikä sitä rahatilausta edes voi tehä kovin aikaseen kun ei oo vielä isoja rahoja millä tilata niitä pieniä.
Toinen veemäinen tyyppi siinä firmassa on pomo ite. Tai no se on kyllä niin tuulella käyvä ukko että siitä ei kinä tiiä miten se mihinkin reagoi. Nyt se on pitkään jo ollu ihmeen hyvällä tuulella, mutta huhtikuun lopussa oli hirvee tappeleminen lomista (yritti käyttää miun kesälomapäiviä huhtikuun lopussa ennalta sovittuihin vapaapäiviin) no mie kun sille näytin sit työehtosopimusta, niin alkaa uhkailemaan että häntä ei oo ennenkään koulukkaat opettanu näissä hommissa... muuten työpaikka ja työkaverit on tosi kivoja, tosin syksyllä tulee työpaikan vaihdos opiskelupaikkakunnan vaihtuessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom