Vitamiinit+muut

Millanen olisi normaali vitamiinien yms. "hyödyllisten lisäaineiden" tarve ihmisellä? Treenaan noin 3 krt viikossa, en aivan sata lasissa. Toistaiseksi vedän proteiinilisää 30-60g päivässä, magnesiumia 350mg, c-vitamiinia 200mg(ihan yleiseen pirteyteen), omega3-rasvahappoja ohje-annoksen(syön kalaa harvoin) ja ajattelin alkaa nappaamaan sinkkiä 15 tai 30mg päivässä.

Proteiinijauhe sisältää useita aminohappoja joten tuskin niitä tähän tilanteeseen tarvitsen lisää. Myös ruokavalio on normaalin vaihteleva. Onko jotain mitä kannattaisi harkita ottaa mukaan tai korvata?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljon vedät kokonaisuudessaan hyviä proteiineja (ei kai tuo 30-60g jauhetta ole ainoa hyvä lähde)? Kaloreita tarpeeksi? Ja jos haluat enemmän tuloksia, niin treenaa sata lasissa.

Magnesiumia voit syödä enemmänkin (500mg), myös c-vitamiinia (500-1000mg), sinkkiä 15-25mg on yleensä riittävä annos. Tiedot pohjautuvat tähän teokseen. (Joka muuten kannattaa hankkia jos kiinnostaa urheilijan vitamiini ja hivenaine tarpeet.)

Lapo sanoi:
Magnesiumia voit syödä enemmänkin (500mg), myös c-vitamiinia (500-1000mg), sinkkiä 15-25mg on yleensä riittävä annos. Tiedot pohjautuvat tähän teokseen. (Joka muuten kannattaa hankkia jos kiinnostaa urheilijan vitamiini ja hivenaine tarpeet.)

Hjyvä kirja, näyttää siis hyvältä. Tilasitko sen tuolta ja tuli perille?

Threadin aloittajalle:
Sinkkiä saa yleensä 30 mg tabletteina, joten se on hyvä annostus.

Kaikille:
Onko muuten totta, että C-vitamiini edistää sinkin imeytymistä?

Doggoned sanoi:
Hjyvä kirja, näyttää siis hyvältä. Tilasitko sen tuolta ja tuli perille?
Itse en kyllä tuota kirjaa omista, vaan kaverilla on. Täytyy kyllä itsekin hankkia tuo.

Kaveri taisi tilata bookplussasta, mutta löytyy Suomalaisestakin.

Ja jos löydät oikein kiinnostavan kirjan esim. amazon.comista, niin kannattaa ensin tsekata löytyykö amazon.co.uk:sta (siis olettaen että ensin tsekkaat bookplussan ja suomalaisen). Jos ei löydy kuin ulkomailta niin se on kyllä periaatteessa aivan sama mistä sen tilaa. Itse olen tilannut varmaan tuhannella eurolla tavaraa (levyjä, vaatteita, tässä viimesen 6v aikana) pelkästään jenkeistä ja sitten faija on tilaillut kirjoja niin jenkeistä kuin enklannistakin niin ei ole kertaakaan tullut ongelmia. Varsinkin noiden suurien yhtiöiden kuin amazon kanssa ostosten tekeminen on todella helppoa. Saattaa tulla nuo ulkomaalaiset kirjat nopeamminkin esim. amazon.co.uk:sta kuin jos tilaat suomalaisen kautta.

Olen tässä jo 3vkoa odotellut tätä suomalaisen kautta tilattuna... Olisi varmaan tullut nopsemmin bookplussasta tai amazon.co.uk:sta.

EDIT: En kyllä tiedä mitä tuo kirja sisältää, jossain luki että tekijä laittaisi syömään suuria määriä hiilihydraatteja, mutta katellaan kun se tulee... "Written by a consultant to the NBA, NFL, and world-class bodybuilders" että pitäisi kuitenkin olla ammattitaitoa tekstin takana.

Doggoned sanoi:
Kaikille:
Onko muuten totta, että C-vitamiini edistää sinkin imeytymistä?
Kyllä ja se edistää myös muidenkin aineiden imeytymistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom