Virus?

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Tällainen ongelma:

Kun sulkee nettiselaimen niin se avautuu automaattisesti uudestaan ja tulee ilmoitus:

Huomio: Palvelinta osoitteessa www.www_getwindowsinfo.com ei löytynyt.

Onko kyseessä mahdollisesti virus tms? Ainakaan Norton, Avast!, SpyBot, Ad-Aware ja AVG Anti-Spyware eivät ole ongelmaa poistaneet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Virukselta kuullostaa. Vaikka virus-softat ei ole pöpöä poistaneet löytävätkö ne kuitenkin jotain kun skannaat koneen? ... voit kokeilla poistaa pöpön myös manuaalisesti.

Tällainen ongelma:

Kun sulkee nettiselaimen niin se avautuu automaattisesti uudestaan ja tulee ilmoitus:

Huomio: Palvelinta osoitteessa www.www_getwindowsinfo.com ei löytynyt.

Onko kyseessä mahdollisesti virus tms? Ainakaan Norton, Avast!, SpyBot, Ad-Aware ja AVG Anti-Spyware eivät ole ongelmaa poistaneet.
Oletko etsinyt suoraan rekisteristä ko. osoitetta? Joskus löytynyt sieltä automaattisesti avautuva nettisivu.

kokeiles ottaa advanced searchi ja etsit kaikista tiedostoista tekstinpätkänä tuota. kestää kyllä aika kauan (tieten täysin koneella olevan kovontäytteen määrästä riippuen)

Porukoiden koneella oli kanssa joku ihmeen virus tms. Keskelle näyttöä tulee ilmoitus, että konessa on virus ja suositellaan spyware ohjelman lautausta. Tämän jälkeen tulee toisenlainen ilmoitus samasta asiasta ja ilmoituksen kun sulkee aukeaa automaattisesti joku internet sivusto mistä voi ladata jonkun AntivirusXP 2008 ohjelman. Lataat ohjelman ja ajat skannauksen niin ohjelma onnistuu jollain ihmeellä löytämään yli 100 tartuntaa koneesta, no pistät skannauksen jälkeen, että poista... tuleekin ilmoitus, että pitää maksaa lisenssi että voit poistaa "tartunnat"

Olin tätä ennen ajanut Ad-Awaren, CC Clearin ja F-securen, eikä niiden jäljiltä koneelle jäänyt mitään "tartuntaa".... Myöskään ko. ohjelmat eivät poistaneet ongelmaa. Kun koneen jätti itsekseen ruksuttamaan skannaukset niin sillä aikaa tää "virus" oli avannut varmaan 20 sivua auki mistä sen ohjelman saa auki sekä näitä varoitus ilmoituksia olit toiset 20 avoinna.... ELi kohtuu vittumainen tapaus.

Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ja onko mitään tietoa että miten sen sais pois?

Mä päivän tappelin sen koneen kanssa ja sit piti nostaa kädet ylös.

Porukoiden koneella oli kanssa joku ihmeen virus tms. Keskelle näyttöä tulee ilmoitus, että konessa on virus ja suositellaan spyware ohjelman lautausta. Tämän jälkeen tulee toisenlainen ilmoitus samasta asiasta ja ilmoituksen kun sulkee aukeaa automaattisesti joku internet sivusto mistä voi ladata jonkun AntivirusXP 2008 ohjelman. Lataat ohjelman ja ajat skannauksen niin ohjelma onnistuu jollain ihmeellä löytämään yli 100 tartuntaa koneesta, no pistät skannauksen jälkeen, että poista... tuleekin ilmoitus, että pitää maksaa lisenssi että voit poistaa "tartunnat"

Olin tätä ennen ajanut Ad-Awaren, CC Clearin ja F-securen, eikä niiden jäljiltä koneelle jäänyt mitään "tartuntaa".... Myöskään ko. ohjelmat eivät poistaneet ongelmaa. Kun koneen jätti itsekseen ruksuttamaan skannaukset niin sillä aikaa tää "virus" oli avannut varmaan 20 sivua auki mistä sen ohjelman saa auki sekä näitä varoitus ilmoituksia olit toiset 20 avoinna.... ELi kohtuu vittumainen tapaus.

Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ja onko mitään tietoa että miten sen sais pois?

Alusta vaan koko helahoito. Näin teen itse yleensä ja toimii konekkin paljon sukkelampaan ;)

Mulla oli joku ton tapanen ,Spyboot poisti sen.

Vaikuttas pikkasen siltä, että sun koneella on jonkinlainen rootkitti. Kun sellanen on koneella eivät virustutkat enää yleensä niitä havaitse.

Mulle sattui samalainen tapaus, kun J_mp tuossa kuvaili. Kyseessä on ilmeisesti jonkinnäiköinen "örkki". Hain apua suomalaiselta www.virustorjunta.net sivustolta.

Jos haluat selvitä ongelmasta ilman kovon forkkaamista, niin suosittelen tätä. Teet käyttäjätunnuksen tonne virustorjuntaan, ja seuraat ohjeita, jotka löytyy sieltä foorumilta ("HJT-lokien analysointi"). Joudut postaamaan HiJackThis-ohjelmalla skannatun lokin foorumille, ja sitten odottelet fixaajan vastausta joka neuvoo vaihe vaiheelta hyvinkin selkeästi eteenpäin. HUOM! Lue ohjeet huolella niin homma hoituu sujuvasti.

Tähän todennäköisesti uhraantuu muutama tunti, riippuen siitä miten nopeasti joku fixaajista ehtii asian kimppuun käydä. Fixaaja auttaa myös poistamaan kaikki muut pöpöt, jotka kestävät tavan viruskannaukset. Koneeni tuli täysin kuntoon ja nopeutui samalla.

Kiitos ja kumarrus tälle sivustolle.

e. Pro-Pain ymmärtänee sanomattakin tiedustella foorumilta neuvoja. :)

Yksi hyvä keino tällaisten tilanteiden varalle on ottaa C osiosta image sen jälkeen kun on puhtaalta pöydältä saanut kaiken asennettua. Näin windows on helpompi asentaa uudelleen jos tulee ongelmia. Itse teen näin aina.

Porukoiden koneella oli kanssa joku ihmeen virus tms. Keskelle näyttöä tulee ilmoitus, että konessa on virus ja suositellaan spyware ohjelman lautausta.

Mainospaskaa. Noihin ei ikinä pidä reagoida muuten kuin sulkemalla popuppi. Se tulee nettisivulta, ei omasta koneesta.

Tämän jälkeen tulee toisenlainen ilmoitus samasta asiasta ja ilmoituksen kun sulkee aukeaa automaattisesti joku internet sivusto mistä voi ladata jonkun AntivirusXP 2008 ohjelman. Lataat ohjelman ja ajat skannauksen

Asensit juuri sen varsinaisen pöpön ihan itse.

niin ohjelma onnistuu jollain ihmeellä löytämään yli 100 tartuntaa koneesta, no pistät skannauksen jälkeen, että poista... tuleekin ilmoitus, että pitää maksaa lisenssi että voit poistaa "tartunnat"

Tässä se homman pihvi sitten onkin. Aina joku maksaa. Ainoa tartunta koneessa on kuitenkin se juuri asennettu mukaskanneri, joka on löytävinään jatkuvasti kaikkea vaarallista ja kallista.

O. Tapauskohtaista, mutta yhden vastaavan sain manattua ulos Spybot Search & Destroylla.

-k

Nettiselaimen automaattinen avautuminen hävisi kuin itsestään! Kokeilin eri virustorjunta-, anti-rootohjelmia jne. mutta mikään niistä ei löytänyt mitään www.www_getwindowsinfo.com viittaavaa. Outo tapaus! Pääasia että tuo ärsyttävä tapaus hävisi.

Mutta tilalle on tullut tällainen ilmiö: näytölle ilmestyy silloin tällöin pieni ikkuna, joka viittaa C:\windows\system32\svchost.exeen. Ikkuna on näytöllä yleensä vain n. sekunninsadasosan. Mistä tämä mahtaa johtua? Onko tässä tapauksessa kyse viruksesta vai mistä tämä mahtaa johtua?

Miullekkin on käynyt noin. Niitä sanotaan mainoksiksi, ja ne virusmäärät on tekaistuja että joku ostais sen. Säädät netin asetuksista estä ponnahdusikkunat niin niitä tuskin tulee. ainakin miulle toiminu.

Suositut

Back
Ylös Bottom