Virtual Barbershop

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeke
  • Aloitettu Aloitettu
Höpö höpö. Mikke huusi vaan kauhuissaan sen takia, että se pelkäs haikaranpesänsä olevan uhattuna :haart:

(Kyllä, toi on oikeesti hieno rentoutumiskeino)

Tuo pitää kyllä ehdottomasti kuunnella kuulokkeet päässä, jotta saa kaiken irti. Se viimeinen kuiskaus oli suorastaan pelottavan aito. Jos jossain kauhuleffassa olisi käytetty vastaavaa efektiä, niin olisin saattanut pompsahtaa kattoon tästä tuolista.

Jännä muuten että, ainankin minulla parturi käveli vain takaani, vaikka täysin edestä ja takaa tulevat äänet kuulostavat aivoille täsmälleen samanlaisislta ja ero niiden välillä tehdäänkin käsittääkseni näköhavaintojen avulla. Koska tässä ei sellaisia ollut, niin aivot sijoittivat parturin taakse.

Täällä mä silmät kiinni pimeässä hapuilin yksikseni. Olis ollu varmasti hupaisa näky jos joku olis ollu katsomassa. Kuiskauksen kohdalla olin ihan varma että tunsin henkäyksen varempaan korvaan.

vaikka täysin edestä ja takaa tulevat äänet kuulostavat aivoille täsmälleen samanlaisislta ja ero niiden välillä tehdäänkin käsittääkseni näköhavaintojen avulla. Koska tässä ei sellaisia ollut, niin aivot sijoittivat parturin taakse.

Suunnan kuuleminen perustuu korvalehden aiheuttamiin heijastuksiin, äänenvoimakkuuden ja äänen saapumisen ajalliseen eroon korvien välillä.

Näiden ilmiöiden emulointiin perustuu mm. tietokonepelien eax-efektit joilla saadaan surroundit aikaiseksi vain kahta äänilähdettä käyttäen :)

mun koneessa ei tuo parturiklippi piru vie toimi, mutta voisin kuvitella että siinä on suoraan tallenteeseen lyöty nämä efektit joten pelkkä stereosysteemi riittää kuunteluun.

Ihan uskomaton! :D Vielä jos oikein on mukana siinä niin pystyy helposti kuvittelemaan että se kaveri käveleskelee oikeasti siinä ympärillä.

Silmittömän hienoa shittiä! :hyper:

Lopun kuiskaus saa niskakarvat nousemaan, iho on tuntevinaan kuiskaajan hengityksen.

Tässä olisi aineksia vaikka mihin. Kuvitelkaa sama homma luxusilotalossa. "Tervetuloa, hyvä herra. Istukaa tuohon tuolille niin me kolme unelmabeibeä annamme teille ikimuistoisen bloukan." :D

Tai kauhuleffassa Hannibal kuiskaa yllättäen vasempaan korvaan: "Hello, Clarice." :eek:

Näitä lisää.:thumbs:

Suunnan kuuleminen perustuu korvalehden aiheuttamiin heijastuksiin, äänenvoimakkuuden ja äänen saapumisen ajalliseen eroon korvien välillä.

Näiden ilmiöiden emulointiin perustuu mm. tietokonepelien eax-efektit joilla saadaan surroundit aikaiseksi vain kahta äänilähdettä käyttäen :)

mun koneessa ei tuo parturiklippi piru vie toimi, mutta voisin kuvitella että siinä on suoraan tallenteeseen lyöty nämä efektit joten pelkkä stereosysteemi riittää kuunteluun.

joo tod näk käytetty samaa mitä on esim h&k vahvareissa se vMax että saa stereokaijuttimiin surround - tuntua. viime aikoina kehittynyt aika kovasti noi.

Tai kauhuleffassa Hannibal kuiskaa yllättäen vasempaan korvaan: "Hello, Clarice."
Leffateatterissa vaa luurit korville niin varmasti alkaa kirkuminen lisääntymään. Ite tulee aina käännyttyä kattomaan ku leffassa joku heittää lasin nurkkaan et lenskö se oikeesti :D

Eihän tuosta puuttunu kuin parturin välillä hipasevat tissit niin olisin saanu itekin kokee kaikkien näiden vuosien jälkeen parturin taian.

Tietenkin siinä tapauksessa olis ollu kiva et se ääni olis naisen. Liekkö näin nykyaikana enää väliä.

Tässä olisi aineksia vaikka mihin. Kuvitelkaa sama homma luxusilotalossa. "Tervetuloa, hyvä herra. Istukaa tuohon tuolille niin me kolme unelmabeibeä annamme teille ikimuistoisen bloukan." :D

Ei nyt ihan vastaava mutta kuitenkin kuuntelemisen arvoinen pätkä :whip:
http://solodon.blogspot.com/2007/05/virtual-barbershop.html
(eli siis alin klippi tuolta sivulta, keskimmäisenä virtuaalista tukankuivausta)

Back
Ylös Bottom