Virtsatientulehdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeatN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Aivan niin ja virtsatietulehduksenhan näkee näytteestä. Mutta tulipa mieleeni, että kun itse olin viime kerralla ihan satavarma, että tulehdus on, vaikka näytteessä ei näkynytkään. Tismalleen oli samat oireet mitä niiiin monena kertana aikaisemmin kun tulehdus oli.
Mutta se, että jos alottaa juomaan karpalomehua/kapseleita ja vettä oikeen urakalla ja vie aamulla näytteen niin voikohan se ehtiä vaikuttaa jo niin, että virtsassa ei sitten olekaan enää riittävää määrää bakteereja, että tulehduksen voi todeta. Eli kannattaisiko olla ns. "normaali"juomisella, eikä kitata urakalla sitä karpalomehua ja vettä ennen näytettä.

Menipä sekavaksi:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sen yhden ainoan kerran kun mulla oli virtsatieinfektio niin kävi aivan samalla tavalla kuin Sunille. Oireet alkoi alkuillasta ja paheni yötä kohti ja tuona TUSKAISENA yönä söin melkein purkillisen c-vitamiinia ja ämpärillisen puolukoita. Aamulla oireet oli lieventyneet jo niin paljon että pääsin kaupungin toiselle puolelle lääkäriin ja labraan antamaan näytteen (yöllä ei ollut puhettakaan että olisin päässyt kotoa yhtään minnekään). Iltapäivällä terveydenhoitaja soittaa että: "ei tässä sun näytteessä mitään näy, kuvittelet vaan." :rolleyes:

Eli kannattaisiko olla ns. "normaali"juomisella, eikä kitata urakalla sitä karpalomehua ja vettä ennen näytettä.
No jos pystyy sietämään sitä tuskaa ja "säästelemään" niitä bakteereja lääkäriin asti niin noinhan sen lääkemääräyksen saa helpoiten kun ei tarvitse selitellä mistään mikä on ollut mutta myös mennyt. :) Toisaalta jos sulla on mahdollisuus päästä oireista eroon nopeammin niin eikös se ole parempi ratkaisu? Ja kuten Peppiina jo totesikin niin lääkärissä ei tarvitse edes käydä saadakseen lääkkeet jos infektioita on ollut jo aiemminkin.

Mulla on yleensä mennyt niin, että näytteessä ei näy mitään siinä "normitestissä", mutta sitten on tehty viljely niin vähän myöhemmin on todettu että onhan siellä niitä pöpöjä. Menisköhän siinä1-2 päivää että saavat sen viljelyn? En tiedä kuuluuko kaikkialla tapoihin, mutta Stadin YTHS:llä ainakin onmun kohdalla näin usein toimittu.

No jos pystyy sietämään sitä tuskaa ja "säästelemään" niitä bakteereja lääkäriin asti niin noinhan sen lääkemääräyksen saa helpoiten kun ei tarvitse selitellä mistään mikä on ollut mutta myös mennyt. :) Toisaalta jos sulla on mahdollisuus päästä oireista eroon nopeammin niin eikös se ole parempi ratkaisu? Ja kuten Peppiina jo totesikin niin lääkärissä ei tarvitse edes käydä saadakseen lääkkeet jos infektioita on ollut jo aiemminkin.

Niin siks olenkin aina kipannu kauhalla karpalomehua ja vettä, että oireet helpottuisivat mahdollisimman nopeasti. Se kyllä on sellanen olo, että sen haluaa miten vaan pikasesti pois.

Itse en oo koskaan saanut lääkkeitä ellen oo lekuriin juossu ja välttämättä en sillonkaan, vaikka oon selittäny, että mulla on ollu miljoona kertaa tulehdus. Koska jos näytteessä ei oo näkyny tulehdusta, niin ei oo lääkeressua annettu. Et sikäli mietin tuota veden ja karpalomehun juontia, jos sit ei näy tulehdusta -> ei saa lääkettäkään -tyyliä.

Joku hoitsu sanoi että e-pillereiden käyttö voi altistaa virtsatientulehdukselle. Tiedä sitten lisäävätkö itse pillerit taipumusta vai johtuuko se siitä, ehm, bakteeriympäristön muutoksesta kuten maalaisjärki sanoo. Joka tapauksessa olen kärsinyt siitä taannoin varmaan sen miljoona kertaa ja aina meni ohi karpalomehulla ja puristeilla. Tulehdus ei ole koskaan vaivannut pillereiden jättämisen jälkeen.

Selibaatti :rock: ( noei )

Itselläni ei ole koskaan ollut yhtään virtsatietulehdusta johon syyksi uumoilen seuraavaa:

1. juon tuhottomasti, joten virtaus myös poispäin on vilkasta
2. peseydyn vedellä aina vessa-asioiden jälkeen, joten puhtaus on kunnossa. En siis käytä epämääräistä paperillapyyhkimistaktiikkaa...

Muuten en osaa asiaa selittää. Kaippa rakenteellisestakin seikasta voi olla kyse.

Voiko kyse olla virtsatietulehduksesta, vaikka ei olekaan kirvelyä eikä vessassa tarvitse ravata tavallista useammin? Yöllä nousi kuume ja alaselkä ja vasen kylki ovat olleet kipeinä siitä asti. Huomenna oon kyllä menossa lääkäriin, mutta kun kokemukset lääkäreistä on semmoiset, että pitää itse tietää, mikä vaivaa, että saa hoitoa/lääkityksen...

Mä olen kärsinyt honeymoon-syndroomasta kaikkien kumppanieni kanssa. Mistään varo-/ennaltaehkäisytoimista ei ollut asiaan apua. Kahden viimeisen kanssa olen aloittanut heti estokuurin, joka auttoi, ja muutaman kuukauden jälkeen pystyin luopumaan siitä. Nykyinen kumppani on ollut viisi vuotta sama, mutta kun VTI kuitenkin yllättäen viime vuonna iski, kirjoitti lääkäri kerralla useamman reseptin. Olen kuullut muidenkin niitä saaneen. Onneksi ei ole kuitenkaan ollut reseptille käyttöä, sen verran kettumainen tauti se on!

Voiko kyse olla virtsatietulehduksesta, vaikka ei olekaan kirvelyä eikä vessassa tarvitse ravata tavallista useammin? Yöllä nousi kuume ja alaselkä ja vasen kylki ovat olleet kipeinä siitä asti. Huomenna oon kyllä menossa lääkäriin, mutta kun kokemukset lääkäreistä on semmoiset, että pitää itse tietää, mikä vaivaa, että saa hoitoa/lääkityksen...

KYllä mulla on joskus aikoinaan tulehdus nimenomaan ollut tollasta kylkikipua, josta kyllä heti ties, mistä oli kyse.

Stixeistä näkee heti onko tulehdus, viljely valmistuu vuorokaudessa ja se viimeistään ratkasee. Takaapäin ei kannata panna jos on tulehdusherkkä. Kylmä ei aiheuta infektiota mutta heikentää omaa immuunipuolustusta (limakalvot supistuu). Jos haluaa pelleillä terveydellään niin se on sitten vähintään runsas nesteytys ja 1.5g c-vitamiinia jaettuna kahteen osaan/vrk.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Seksi aiheuttaa monille virtsatie tulehduksia ja siihen on syynä mm. se että virtsaputken suu on siellä "hinkattavana", jolloin bakteereja kulkeutuu helposti sisään, plus että limakalvot saattavat mennä vähän rikki sieltä vaikkei sitä itse huomaa ja nän bakteerit pääsee juhlimaan. Puhtaus!!!! Kumppanin käsissäkin saattaa hyvinkin olla lauma pöpöjä ja kannattaa näyttää ihan kädestäpitäen missä se klitoris oikein onkaan, ettei tule turhaa räpellystä virtsaputkelle. Ihannehan ois että molemmat osapuolet ois suihkun raikkaita.
Nii ja tietenkin kakkosreiästä ei mitään ykköseen!! Vehkeet pitäis pestä välissä.
Jos on yhtään taipumusta virtsikseen, niin kuten Suni jo kirjoitti; juokaa!! Eikä vain silloin kun alkaa oireilee vaan muutenkin. Ja älkää pidätelkö vaan pissalle niin usein kuin suinkin. Tässä puhuu nyt entinen "kusen jatkuvasti verta-tyyppi", ja kokemuksen syvällä rintaäänellä kerron salaisen konstini: Aina seksin jälkeen pesen paikkani vessan pikku käsisuihkulla ja niin kuumalla vedellä kuin saatan. Ei siis missään nimessä niin että paikat palaa. Tämä siis siitä että kuuma tappaa pöpöjä ja jos ajatellaan että ihminen saa kuumeen kun elimistö tappaa pöpöjä niin siihen ei edes tarvita mitään mielettömiä lämpötiloja, harvalla meistä varmaan on ollut yli 42 astetta kuumetta. Tämän keksin joskus kun mulla oli tosi pahasti ja kipeästi(!) tulehtunut kynsivalli sormessa. Uittelin sitä vesilasissa kuumassa vedessä aikani ja sinne katos tulehdukset. Nyt en enää edes muista koska on viimeks ollu virtsatietulehdus.

Just kaikki happamat on tosi hyviä, karpalomehu, appelsiinimehu...
Tulipa tekstiä:nolo:

Aina seksin jälkeen pesen paikkani vessan pikku käsisuihkulla ja niin kuumalla vedellä kuin saatan.

Tästä tuli mieleeni - ja voipi olla että on tullutkin jo tässä ketjussa esiin - että ihan noin yleensä ottaenkinhan suositellaan, että sekä ennen että jälkeen seksin käytäisiin pissalla, mutta varsinkin silloin, jos on taipumusta tulehduksiin.

Onkos kellään ollut kokemuksia siitä, että antibioottikuuri ei olisi tehonnut tulehdukseen? Itsellä alkoi su-ma-yönä aika yllättävän paha tulehdus, ja aloitin ma antibiootit. Keskiviikkona oireet tuli illalla takaisin, ja siitä lähtien lähes joka päivä illalla ennen antibiootin ottamista.

Nyt olis sitten maanantaina lääkärillemeno edessä....

Onkos kellään ollut kokemuksia siitä, että antibioottikuuri ei olisi tehonnut tulehdukseen? Itsellä alkoi su-ma-yönä aika yllättävän paha tulehdus, ja aloitin ma antibiootit. Keskiviikkona oireet tuli illalla takaisin, ja siitä lähtien lähes joka päivä illalla ennen antibiootin ottamista.

Nyt olis sitten maanantaina lääkärillemeno edessä....

On käyny noin, kyseessä oli joku uutuuslääke, jauhe joka juotiin ja se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Perinteinen Trimetin tehos kyllä.

No mä söin vielä aina vahvan antibiootin (Kefexin) kun mulla oli lisäksi yleisoireita(pahoinvointia, lämpöä ym.) eli olisi pitänyt varmasti tehota, mutta niin vain kävi että oireet tuli takaisin...

Itse en oo koskaan saanut lääkkeitä ellen oo lekuriin juossu ja välttämättä en sillonkaan, vaikka oon selittäny, että mulla on ollu miljoona kertaa tulehdus. Koska jos näytteessä ei oo näkyny tulehdusta, niin ei oo lääkeressua annettu. Et sikäli mietin tuota veden ja karpalomehun juontia, jos sit ei näy tulehdusta -> ei saa lääkettäkään -tyyliä.

Minulla riitti ensimmäisellä tulehdus kerralla soitto terveysasemalle. Selitin oireet ja sanoin, että luulen sen olevan virtsatietulehdus (sairaanhoitaja isä oli asiasta aika satavarma, kun oli vielä poikakaverikin ilmestynyt kuvioihin :D ). Parin tunnin päästä soitti sitten lääkäri ja kyseli kysymyksensä ja kirjoitti puhelinreseptin lähimpään apteekkiin. Hyvin näppärästi onnistui itsellä lääkkeiden saaminen.

No mä söin vielä aina vahvan antibiootin (Kefexin) kun mulla oli lisäksi yleisoireita(pahoinvointia, lämpöä ym.) eli olisi pitänyt varmasti tehota, mutta niin vain kävi että oireet tuli takaisin...

Saitko sen antibioottikuurin heti samana päivänä? Jos näin on, ei välttämättä ole kyseessä oikea antibiootti. Vaikka puhutaankin ns. yleisantibiooteista mitkä useimpiin pissatulehduksiin tehoaa, niin pissanäyte pitäisi viljellä aina jotta tiedetään mitä bakteeria siellä mahdollisesti kasvaa. Bakteerihan voi hyvin olla resistentti määrätylle antibiootille ja vaikutus yhtä tyhjän kanssa.

Vastauksen viljelystä saa aina vasta seuraavana päivänä. Sen jälkeen voi varmaksi sanoa, mikä lääke on tulehdukseen oikea. Joten, kysyppä lekurilta mitä siellä koneella lukee jos ja kun näyte on viljelty.

Zone-sarja -42%
Täytyy tulla tähän väliin kiittämän noista pisu + pesu neuvoista, ovat toimineet täydellisesti. Lisäksi syön karpalotabletteja, joilla pitäisi olla suotuisa vaikutus virtsateiden kuntoon.

Sellainen tuli mieleen että vaatikaa aina se viljely ja käykää jälkitarkastuksessa!!! Kaverilleni ei näitä toimenpiteitä suoritettu ja hän söi neljä kuuria ja aina palasi oireet, kunnes lopulta jouduttiin ottamaan ultra ja tarkistamaan ettei mitään kivettymiä ole tullut. Tämä siis sen takia että ensimmäistä tulehdusta ei hoidettu kunnolla. oli vain yleisantibiotit ja pelkkä seula jälkitarkastuksessa, siinä kun ei näkynyt mitään, olettivat että se on poissa. vaan eipä ollutkaan ja tämä toistui vielä kolme kertaa kunnes hänelle määrättiin estolääkitys. kaikki tämä vain hoitohenkilökunnan kiireiden ja vaihtuvuuden takia. Itselläni on ollut monta kertaa tulehdus, joka ei kuitenkaan ole koskaan näkynyt siinä pikaseulassa vaan vasta viljelyssä. ja jostain syystä viljely ei kuulu normaalitoimenpiteisiin. Siinä sitten itket tuskissaan kun näyte on "puhdas" eli kai mulla on väärä bakteerikanta kun eivät lääkkeitä suostu antamaan ennen viljelyä.
Ja vielä yksi kauhukertomus. Yksi kaveri on tiputukseen joutunut kun oli virtsatientulehdus, eikä jälkitarkastusta ollut ollenkaan, meni ajan myötä munuaisiin kun jäi piileväksi se tulehdus.. Käykää aina jälkitarkastuksessa ettei tartte sitten katua.sen olen ainakin minä oppinut.

Niin ja sellainen vinkki jos omistaa ammeen, virtsatietulehduksiin ja hiivaan auttaa kun laittaa ammeveteen pari teelusikallista ruokasoodaa.
Ja tosiaan tuo seksin jälkeinen pissaaminen estää tosi tehokkaasti tulehduksia.

Jos on herkkä saamaan virtsatietulehduksia kannattaisi jo ehkäisevästi syödä karpaloa (kapseleina, mehuna, tuoreena yms.)! Antibioottikuurit ei todellakaan oo mikään pieni juttu. Jos on ihan pakko ottaa antibioottikuuri niin ehdottomasti sen kanssa joku hyvä maitohappobakteerivalmiste, koska antibioottikuuri tappaa suolistosta hyviä bakteereja.

Latest posts

Back
Ylös Bottom