Virallinen Parkour thredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lazarus
  • Aloitettu Aloitettu

Lazarus

Banned
Mietin, että mahtaako Pakkiksella olla lisäkseni muita traceureja tai
parkour-harrastajia. Eli kaikki parkouraajat mietteitä tänne...

Muutama peruskysymys, joista voi ammentaa ideaa keskusteluun:

Miten tutustuit parkouraamiseen?
Mitä trickejä osaat? Mieli hotspottisi?
Kumpiko on sinulle tärkeämpää näyttävät trickit vai hyvä flow?
Kuulutko mihinkään parkour-tiimiin?
Ja kun pakkiksella ollaan niin minkälaista treeniä palstan traceurit vääntää;
ihan normi body-treeniä vai jotain parkourausta tukevia erikoisharjoitteita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dragon sanoi:
Mitä on parkour?

www.parkour.fi

Jos täällä on harrastajia niin millaiset pohjat olisi hyvä olla tähän harrasteluun vai voisiko ihan kylmiltään lähteä? Komeen näköne harrastus ja ois kiva kokeilla :)

E. Selailin vähän tota parkour sivua niin onko kyseessä edes minkäänlaisia seuroja missä sitä ns. harjotellaan?

Mielenkiintoinen laji, mitä nyt hieman tiedän niin seuroja on olemassa ja maailmalla isompikin laji.

Jos asuisin jossaa missä tota harrastetaan, olisin lajin innokas harrastaja =)

Korjaa otsikko :) Hurjan näköistä toi on kyllä. Joskus tullut vastaan harrastelijoita kaupungilla ja ihan on pitänyt pysähtyä katsomaan sitä menoa.

Niisaatana, otsikos on virhe.
Meikä kävi parkouraamas ~tunti sitte.

Miten tutustuit parkouraamiseen? Näin David Bellen samplerin muutama vuos sitte.
Mitä trickejä osaat? Volttei yms. teNppui, sit muutamii helppoi vaulttei.
Kumpiko on sinulle tärkeämpää näyttävät trickit vai hyvä flow? En miä tiiä.
Kuulutko mihinkään parkour-tiimiin? En.
ihan normi body-treeniä vai jotain parkourausta tukevia erikoisharjoitteita? Meikä vääntää ihan normii bbuild reenii, enkä mitää voima tms. painotteist josta ois hyötyy mihkää tiettyy lajii, toki haluan voimaaki mut...

Mut jokatapaukses, en kutsu itteäni parkouraajaks vaikka välil siä harrastelenki.

Just tulin parkouraamasta. Ihan kohtis, suht virheetön rani tuli paukutettua. Alotin muutamasta ovesta ulos, jokunen vesilammikko tuli hypättyä yli tai kierrettyä sitten metriksen liukuportaat, niissä tuli jotain pientä horjumista jotka kuitenkin selvitin, metroon hetkeks hengähtää, Ruohiksen aika helpot liukuportaat tuntu kuitenkin yllättävän pahoilta tänään, johtuukohan lie mun kuumeesta. Siitä suht skarppia kävelyä, jalkaa toisen eteen stylellä, mutsille syömään. Jos kuume tästä vielä nousee niin kotiin mennessä matkalla saattaa lähtee ihan hanskasta.

En kuulu mihinkään teamiin.
Näyttävät trickit on mun juttu.

Mä joskus avasin pientä threadia aiheesta tonne aerobisen puolelle. Itse en harrasta, mutta on tosi mielenkiintoinen laji. Kiinnostaisi aloittaa, mutta olen kauhea pelkuri, joten harjoittelen toistaiseksi vaan akrobatiakurssilla perusjuttuja ihan rauhassa :)

Parkouria näin ekan kerran telkussa, kun rupesin miettii, mitä siellä teki tuttu naama. Sit ne näytti sitä touhua ja voi vide ku oli hienon näköistä! Sitten vaan kattelin kaikki mahdolliset videot aiheesta. Vieläkin voi vaan ihmetellä, miten taitavia parkouraajat on.

joo kaverit harrastaa oon nähnyt niitten menoja että huhuh pyys mua mukaan mutta .... taidan jättää väliin kun tykkään olla elossa :D :D ei kauhee turvallisimist päist lajeist muuten toi oo.. niilläkin aika usein sitä mustelmia täynä jalkoja mutta tosi cool toi on

mr Afroman sanoi:
joo kaverit harrastaa oon nähnyt niitten menoja että huhuh pyys mua mukaan mutta .... taidan jättää väliin kun tykkään olla elossa :D :D ei kauhee turvallisimist päist lajeist muuten toi oo.. niilläkin aika usein sitä mustelmia täynä jalkoja mutta tosi cool toi on
Pahimmat loukkaantumiset kyl tulee siinä kun yritetään omille taidoille liian vaikeita temppuja. Esim. iteki melkee tulin naama edellä portaisiin kun koitin kävellä käsillä niitä ylös :D Kaikki "peruskama" on ihan turvallista.
Tosin aina pientä mustelmaa tulee helposti :)
Ja muuten, jos sen funktionaalisen voiman ja vartalon hallinnan treenaaminen kiinnostaa, ni parkour, akrobatia, trikkaus ym. on hyvä ja hauska tapa. :thumbs:

Lazarus sanoi:
Muutama peruskysymys, joista voi ammentaa ideaa keskusteluun:

Miten tutustuit parkouraamiseen?
Mitä trickejä osaat? Mieli hotspottisi?
Kumpiko on sinulle tärkeämpää näyttävät trickit vai hyvä flow?
Kuulutko mihinkään parkour-tiimiin?
ihan normi body-treeniä vai jotain parkourausta tukevia erikoisharjoitteita?

Latasin netistä videoita

Vaultteja...

hyvä flow vissiin (?)

En

En tee punttia tukemaan parkouria vaan ihan omana lajinaan

Parkourin aloittaminen on tosi helppoa. Mene ulos ja hypi kaiteiden, penkkien yms. yli, kiipeä jokaisen sopivan helpon esteen päälle jne. Siitä se lähtee.

Orava sanoi:
mitä nyt hieman tiedän niin seuroja on olemassa

Parkourissa mitään seuroja ole, sitä lähdetään yksin tai kavereitten kanssa pomppimaan silloin kun huvittaa. Tiimejä kylläkin on mutta se on asia erikseen.

Aika huisia menoa.

Vähän off topiccika aiheeseen liittyen:

Käveltiin kaverin kanssa viime kesänä Jyväskylän kävelykatua. Oli sellanen kuuma päivä ja katu oli aivan täynnä ihmisiä ja mitä lie pelimanneja. Poikkeavasti useimmista meillä oli puvut päällä, kummallakin oli just ollut joku työtapaaminen. Kuvitelkaa kaverini: 167 cm, 60 kg, lähes rasvaton kaljuuntuva virkamiestyyppi. Kadun puolivälissä oli sellanen noin metrin korkuinen kivipallo, jokin taideteos.

Käveltii aivan rauhassa kumpikin omissa ajatuksissaan kun äkkiä kaveri vetää jonkun aivan hikisen loikka-kärrynpyörä-ukemi hässäkän pallon päältä ja huutaa samalla PARKOUR!

Minä repeen ihan totaalisesti ja jatketaan pissis hihityksen kanssa eteenpäin.

^^Hehe :)

Ei millään pahalla lajin harrastajia kohtaan mutta minusta toi on niin idioottimaista touhua kun vaan voi olla. Aikuiset ihmiset pomppii kivien ja kaitetteitten päällä kun jotkut apinat konsanaan :1: . Toki siinä kunto ja koordinaatio ym. parantuu mutta silti mua tohon hommaan ei sais kirveelläkään. On noissa puissa tullu nuorenpana renkuttua ihan tarpeeks :rolleyes:

Mulle tulee lajista mieleen noi pantteri mainokset missä äijät pomppii mustissa asuissa tyyliin liike 3# taukoloikka tai joku duo... :jahas:

Kparta sanoi:
^^Hehe :)

Ei millään pahalla lajin harrastajia kohtaan mutta minusta toi on niin idioottimaista touhua kun vaan voi olla. Aikuiset ihmiset pomppii kivien ja kaitetteitten päällä kun jotkut apinat konsanaan :1: . Toki siinä kunto ja koordinaatio ym. parantuu mutta silti mua tohon hommaan ei sais kirveelläkään. On noissa puissa tullu nuorenpana renkuttua ihan tarpeeks :rolleyes:

Jos jokaista lajia rupeaa kovin tarkkaan syynää niin eipä missään ole järkeä. Juosta 400m kenttää ympäri 25 kierrosta. Juosta pallon perässä ja potkia sitä maaliin. Hyppiä varta vasten pystytettyjen aitojen yli. Nostaa raskaita painoja ja karjua samalla. Tosi järkevää..

Toivottavasti en nyt turhaan herätä wanhaa aihetta takaisin, tarkotuksena oliskin saada tietoa millainen punttireeni, ja millainen parkour treeni kehittää toinen toistaan. Itse olen jo (vasta) 2,5vuotta harrastanut parkouria ja oon päässyt näkemään ihmisten erilaisia reaktioita harrastajia kohtaan esim. yleisillä paikoilla. Jotkut tulee kysymään että mitäs te teette, ja jotkut häätävät pois peläten että hajotetaan paikkoja :D Omasta mielestä parkour on yksi parhaista lajeista oman kehon painolla treenaamiseen ja kehittää käsivarsia, ojentajia, vatsalihaksia, ja jalkoja todella hyvin ollen samalla hauskaa ja vauhdikasta ajanvietettä kavereiden kanssa. Voimakin kasvoi harrastuksen alussa ihmeen paljon vaikken tehnytkään heti mitään vaikeita tai vaativia juttuja, penkki oli alussa naurettava 52,5kiloa ja nousi vuoden aikana ilman salilla käymistä 65kiloon oman painon ollessa 60-63 paikkeilla :whip:

Ite oon harrastanu pk:ta 2 vuotta.

En kyllä paljoo muista miten lajiin tutustuin, kai jostain telkasta näin.
En mä mitään trikkejä osaa, mutta lähes kaikki parkouriin liittyvät liikkeet luonnistuu.:rock:
Flow on tärkein.Näyttävyys kuuluu freerunningiin!
En kuulu tavallaan mihinkä tiimiin, en tiä voiko sitä ny tiimiks sanoo.

Yleensä omalla kehonpainolla tehtäviä liikkeitä teen.Dippejä, paljon punnerruksia, kyykkyhyppyjä, leukoja.......ja paljon treenaan lajin liikkeitä (jotka by the way on osa aika hemmetin raskaita)
esim.kättinousuja, palareita, pressuja;Normi parkouraamisen lisäks.

Onko täällä yhtään Tamperelaisia traceureita????Suosittelen lajia syvästi.
Ja joo parkourissahan ei oo seuroja eikä opettajia/valmentajia/ohjaajia , muutakuin erityis tapauksissa.

Ja tsekatkaa tää http://www.youtube.com/watch?v=G02-0LcktgA

Suositut

Back
Ylös Bottom