Virallinen känni, krapula ja ryyppytredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Mistäköhän johtuu että pää tulee kipeeksi kun juon paljon hana-olutta`??

Mihä siinä hana olueessa on joka tekee sen että pää on hemmetin pipi seuraavan päivän..... Kirkkaita ja muuta voi juoda vaik huru mycket mut ei hana olutta,,,, :)

Jos sun nimimerkki on viittaus asuinalueeseen (Kallio-Hki) niin ei mikään ihme että pää tulee kipeäksi paikallisten paikkojen hanojen kunnon tietäen :)

Kunhan on halpaa :kippis1:

Nyt muutamia :david: kysymyksiä, mistäkäs muusta kuin :kippis1:
Eli oon miettinyt jo pidempään, mitä eroa on viinalla, vodkalla, ginillä ja grapalla? :) Tequila taidetaan tehdä jostain kaktuksen osista tai vastaavasta, mutta entäs nuo muut? :) Onko noissa myöskin jotenkin vaikutuksessa eroa, esim. itsellä tequila kolahtaa aikalailla paremmin kuin esim. perusviina, vaikka prosentteja olisi sama määrä? :whip:
Entä pitääkö paikkansa sellainen puhe, että jos 32% viinaa lantraa vaikkapa limukkaan suhteessa 1/6 ja juomasta tulisi prosentuaalisesti yhtä vahvaa kuin vaikkapa lonkusta, niin tuo imeytyy jotenkin eri tavalla kuin lonkku johtuen tuosta
kirkkaasta viinasta? :)

Eli oon miettinyt jo pidempään, mitä eroa on viinalla, vodkalla, ginillä ja grapalla? :) Tequila taidetaan tehdä jostain kaktuksen osista tai vastaavasta, mutta entäs nuo muut? :) Onko noissa myöskin jotenkin vaikutuksessa eroa, esim. itsellä tequila kolahtaa aikalailla paremmin kuin esim. perusviina, vaikka prosentteja olisi sama määrä? :whip:
Entä pitääkö paikkansa sellainen puhe, että jos 32% viinaa lantraa vaikkapa limukkaan suhteessa 1/6 ja juomasta tulisi prosentuaalisesti yhtä vahvaa kuin vaikkapa lonkusta, niin tuo imeytyy jotenkin eri tavalla kuin lonkku johtuen tuosta

Nää nyt on mun mutuilua: :D

-Viina tehdään viljasta/perunasta tms(riippuen maasta/tislauskulttuurista) ja sisältää jonnin verran sokeria. Vodka sisältää paljon vähemmän sokeria ja on tarkemmin valvottua tislaamisen ja raaka-aineiden osalta kuin viina mutta muuten about samaa kamaa

- Gini on vain viinaa johon on lisätty mausteita, katajanmarjoja yms. Eli se on maustettu viina

-Grappa on saatanan keksintö ja jokainen pullo sitä pitäs tuhota/hävittää ja ikuisiksi ajoiksi unohtaa se resepti

-Tequila kaktuksen "varresta"

-Rommi +muut eteläamerikkalaiset viinat tehdään sokeriruo'osta, siksi niillä on sellanen ominainen makea haju/maku

-Uskomuksia eri viinojen tehoista on yhtä monta kuin sen käyttäjiä. Osa täyttä legendaa, osassa jotain perääkin. Esim tumma rommi antaa yleensä todella tiukan darran. Mutta ei se imeytymiseen vaikuta mitenkään. Väkevät viinat raakana, oisko niissä sitte jotain ravinnon mikrojakaumaeroja esim juuri sokerin suhteen joka auttaisi/hidastaisi imeytymistä? Siitä vain testaamaan. Mutta sekotuksissa samaan humalaan siitä lonkusta tulee jos yhtä vahvoja ja samassa ajassa juot.

Mihin ite uskon on se että sekakäyttö = darra. Eli jos juo monta erilaista viinaa illan aikana niin darra on pahempi kuin yhtä viinalajia juomalla. Punkku, olut, lonkero, vodka, viski, gini +rommi illan aikana ja ikävä aamu on taattu. Näin mun kohalla.

.

Eilen Turun Onnelassa ja nyt tietenkin krapula :wall: . Ottaa niin paljon aivoon olis sitä salillekin voinut mennä tänään. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :whip: . No kerta aloitettiin niin tänään sitten vaikka Börsiin jatkamaan :rock:

pitää parin tunnin sisällä lähteä koittaa onnea paikalliseen alkoon, jos sais mukaan lasten pullon Leijonaa.. luonnollisesti yöstä baaariin. Ei mikään kummempi fiilis vielä, toivottavasti se tästä kohta

pitää parin tunnin sisällä lähteä koittaa onnea paikalliseen alkoon, jos sais mukaan lasten pullon Leijonaa.. luonnollisesti yöstä baaariin. Ei mikään kummempi fiilis vielä, toivottavasti se tästä kohta

Ei meidän Alko tainnut olla kun kuuteen auki (muutenkin oudot aukioloajat), huomenna on pyhäpäivä. Toivottavasti et jää kuivin suin.

Mutta mulla on toinen lonkero menossa. Harjoittelen huomista varten vähän, kun pitäisi aloittaa pikkujoulukausi joukkueen johtoryhmän kanssa. Kaikenlaista kivaa olisi kaapissa Kanarianreissun jäljiltä. Mielenkiinnolla odotan kun pääsen tuon Grantsin korkkaamaan, ei ole tullut 18 vuotiasta viskiä ennen juotua. Toivottavasti on hyvää kun maksoikin ihan hunajaa.

*bling* . Alottelen täällä Oulussa oulumiittiä varten... :kippis1: . Useemman kaljaa juonu.

Kai 17 vuotiaille on jo prosenttilaskua opetettu. Vai vieläkö liikutaan alueella pillillä kyykyssä kaljaa...

Miksi pitää kaikki kokea ennen aikojaan. Siinä örvellyksessä kun ei mitään semmoista ole jota ei ehtis myöhemminkin kokea. Mutta kun juomaan on opittu toisin päin ei enää opita.

Vittu minkälainen musta on tullu....:david: Varmaan kadun vain omaa...:kippis1:

Kai 17 vuotiaille on jo prosenttilaskua opetettu. Vai vieläkö liikutaan alueella pillillä kyykyssä kaljaa...

Miksi pitää kaikki kokea ennen aikojaan. Siinä örvellyksessä kun ei mitään semmoista ole jota ei ehtis myöhemminkin kokea. Mutta kun juomaan on opittu toisin päin ei enää opita.

Vittu minkälainen musta on tullu....:david: Varmaan kadun vain omaa...:kippis1:
Hmm...? En kyllä tuossa kysynyt mitään prosenttilaskuista, vaan siitä imeytyykö drinkki ja lonkku yhtä hyvin :) Ja ei, mun juomistavat on aika kaukana örvellyksestä :) Enemmänkin juomisella tavoittelen sellaista kivaa ja rentoa fiilistä, en niinkään mitään änkyräkännejä :) Ja sen voin sanoo, että esim. baarissa käyttäydyn varmasti fiksummin kuin 90% siellä olevista "aikuisista" :lol2:
Muutenkin tuollainen sosiaalinen juominen on antanu mulle tosi paljon uusia ihmissuhteita, p***ua :whip: , sekä hyvää mieltä. Joten enpä koe tuota kovinkaan pahaksi itselleni :kippis1:

Hmm...? En kyllä tuossa kysynyt mitään prosenttilaskuista, vaan siitä imeytyykö drinkki ja lonkku yhtä hyvin Ja ei, mun juomistavat on aika kaukana örvellyksestä Enemmänkin juomisella tavoittelen sellaista kivaa ja rentoa fiilistä, en niinkään mitään änkyräkännejä Ja sen voin sanoo, että esim. baarissa käyttäydyn varmasti fiksummin kuin 90% siellä olevista "aikuisista"
Muutenkin tuollainen sosiaalinen juominen on antanu mulle tosi paljon uusia ihmissuhteita, p***ua , sekä hyvää mieltä. Joten enpä koe tuota kovinkaan pahaksi itselleni

Hienoa jos noin on. Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Monet poket sanoo että kauheimpia ovat 40 - 50v naiset ja kova känni.

Kyllä alkoholi imeytyy sama mihin sitä lantraa ja tuossa tapauksessa pätee ihan maalais järki ja prosentti lasku.
Siis 32% lantrautuu limuun ihan normaalien % lasku sääntöjen mukaan.

Sitä, että kummasta saa kovemman kännin, (kumpi imeytyy paremmin) juoko esim 5 lonkeroa vai 5 drinkkiä juuri samassa ajassa ja jotka sisältävät yhtä paljon alkoholia en osaa vastata. Voi olla ja korjatkaa jos olen väärässä että vahvempi alkoholi imeytyy paremmin. Eli jos sinulla on vain vähän viinaa ja haluat tulla mahd. vahvaan känniin niin se kaiketi kannattaa kaataa semmoisenaan kurkkuun. Kuinka suuri ero sitten on sillä että sen lantraisi ja kaataisi kupuun niin en osaa sano.

Kaiketi kuitenkin nousu humala on se hyvän olon aika ja sen jälkeen alkaa krapula eli laskuhumla. Ja vieroitusoireet kuten vapina, morkkis jne...

Alkoholi kai nousee aika hitaasti eli kun opettelee juomaan oikein niin siitä nauttii eniten ja pääsee vähimmällä kankkusella.

Oikein kova nousuhumala ei kokemattomalle taatusti edes ole mukava kokemus

Onhan tuosta viinan imeytymisestä verenkiertoon kaikenlaista mutua. Joku väitti, että pillillä nautittuna nousisi nopeammin päähän. En ole tehnyt empiiristä tutkimusta asiasta, mutta mulla tulee kirkkaista paljon kovempi päänsärky kuin muista.

Nyt tuli kotiuduttua. Ihan hyvät pimppikset oli :kippis1: . Toivottavast ei ole huomenna krapula :)

Äh, suunnitelmissa oli olla menemättä mihinkään. Ois pitänyt pitää suunnitelmasta kiinni... Paska känni, mulle ihan väärä baari ja rahallekin ois ollu parempaakin käyttöä. Onneksi pääsin pois jo tähän aikaan...

Onkohan tässä jo liian :wanha: Pitänee ilmottautua kaappikellontekokurssille.

Vitun vittu.... Olipa taas fiksuu ryypätä. Tolppa on aika perinteinen, etenkin jos nopeesti vetää... Onneks ei ollu muija kyseisis bileis. Saisin varmaan nyrkkiä... Mut elämä on. Paremmat on aina parempii...

Itse EN nauiti v iinasta ja tämän päivän jälkeen se jääkin elä mästäni pois. Viina ei toimi itselläni edes rentouttajana joten en näe tarvetta sitä jouda.

Viisas mies: "Ja vakavasti puhuen kyllä ollaan menetetty monta hyvää urheilijaa viinan takia ja tietenkin ihan tavallista kengän kuluttajiakin.
Viina tuhoaa ihmistä siinä missä huumeetkin,hiukan hitaammin vain ja vielä aika yleisesti me ihmiset pidämme alkoholin nauttimista hienona juttuna."

Nöni, himas ollaa, danielsia, kavereita ja baaria, oli kyllä hyvä ilta, kai se pitää huomen ottaa uusiks tenttien loppumisen kunniaks :rock:

Mitäs vittua tämä on. Minullahan on hirveä darra.

Sen piti varmasti tulla naapurille, en minä niin paljon juonut.

Mitäs vittua tämä on. Minullahan on hirveä darra.

Sen piti varmasti tulla naapurille, en minä niin paljon juonut.

Sama.

Tosin varmaan puolet johtuu siitä, että olin pitkästä aikaa baarissa ja tämä tupakanhaju fledassa on jotain aivan uskomatonta.

edit. ja onko siitä muka jo niin monta vuotta, kun pystyi vielä edes harkitsemaan juopottelua kahtena peräkkäisenä päivänä? Hyi saatana, taidan ryömiä sohvalle kuolemaan.

Back
Ylös Bottom