VIP-jäsenyyden uusi hinta 12,50€

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi ei kaikkia osioita laiteta vain VIPEILLE niin johan vippejä tulisi kamalasti lisää ???
Et taida tuntea käsitettä "positive network externalities".

Tosin jossakin määrin olen jopa sitä mieltä, että Pakkotoisto on elinkaaressaan jo ylittänyt tuon vaiheen, ja on nyt itse asiassa negatiivisten verkostovaikutusten vaiheessa. Jengiä on jo liikaa, eikä jäsenten lisääntyminen paranna palstan kokonaislaatua vaan itse asiassa heikentää sitä. Sama juttu käy melkeinpä jokaiselle keskusteluforumille.

En kyllä minäkään tunne. Selitäppäs.
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_effect

Internet-aikakauden ehkä olennaisimpia ilmiöitä, seurausta Metcalfen laista, jonka mukaan verkoston hyöty kulkee käsi kädessä verkoston jäsenten lukumäärän neliön kanssa.

Käytännössä siis menee niin, että monen palvelun (kuten esimerkiksi keskusteluforumeiden) arvo käyttäjille on sitä suurempi, mitä enemmän käyttäjiä palvelulla on. Jos kukaan muu ei käytä forumia, on aika nihkeää keskustella yksin. Tämä on siis positiivisten verkkovaikutusten vaihe.

Myös negatiivisia verkkovaikutuksia ilmenee, jopa samoissa palveluissa, joissa voi ilmetä myös positiivisia verkkovaikutuksia. Esimerkiksi kun keskustelufoorumi kasvaa liian suureksi, alkavat trollit, n00biet, provoilijat yms. lisääntyä lukumäärissä niin paljon, että yksittäisen käyttäjän saama arvo palvelusta itse asiassa laskee. Myös forumin tulvautuminen samoilla threadeilla joissa kysytään yhä uudelleen samoja asioita, ja joissa suurimmalla osalla keskustelijoista ei ole välttämättä mitään hyödyllistä sanottavaa, vaikuttaa tähän.

Anyway, jos palvelu on tosiaan verkostotyyppinen, on sen tiukka rajoittaminen esimerkiksi poissulkevilla käyttäjämaksuilla yleensä aika typerä tapa pyrkiä maksimoimaan lyhyen tähtäimen tuotot. Pitkällä tähtäimellä moinen nimittäin kostautuu siitä syystä, että verkosto ei pääse kasvamaan täyden potentiaalinsa mukaisesti vaan jää itse asiassa kauas siitä, koska ns. kriittistä massaa ei ikinä saavuteta.

Toki esim. Pakkotoisto on IMO jo kauan sitten saavuttanut kriittisen massansa, eivätkä kävijämäärät tai rekisteröitymiset ole alkuvuosien jälkeen olleet enää pitkään aikaan jyrkässä kasvussa.

Jeps, nostakaa maksu vapaaehtoiseksi sataan euroon, niin nähdään että kuka oikeesti olikaan tota mieltä...

disclaimer: en kommentoinut nykyistä maksua mitenkään.

Se on aika suhteellista mikä on kallista ja mikä ei. Ei toi mun mielestä oo paha hinta.
Nauratti eilen töissä, ku kaveri itki, että ilman saaminen(renkaisiin) huoltoasemilla maksaa 1euron ja vetää kumminki varmaan 2-3 toppaa röökiä päivässä:rolleyes:

Mä olen noita vippimaksuja jo muutaman vuoden maksellut ja eipä tuo 2,5 euroa nyt missään tunnu.

About 85% mun nykyisestä treeni/ravinto tietämyksestä on pakkikselta saatu, joten kyllä siitä hyvästä voi jo vähän maksaakin. Aika paljon enemmän olisin joutunut maksamaan, jos olisin samat tiedot käynyt joltain expertiltä yksityisesti hankkimassa.

Ja muutenkin, meikäläinen pistää melkoisia summia joka kuukausi kaikenlaiseen turhaan, niin voihan sitä välillä maksaa jostain hyödyllisestäkin ;)

Laita Mike vielä tälläinen linkki missä ihmiset, jotka haluavat tukea foorumin toimintaa voivat tehdä lahjoituksia oman mielen mukaan.

x-click-but21.gif

Jätän 2 kahvikuppia huoltsikalla juomatta,niin saan tuon 2.5e:n korotuksen hoidettua :D

Toukokuun lopussa umpeutuu, täytyy kustantaa uudelleen, eipä tuo ole mikään raha.

Laita Mike vielä tälläinen linkki missä ihmiset, jotka haluavat tukea foorumin toimintaa voivat tehdä lahjoituksia oman mielen mukaan.

x-click-but21.gif
Noi lahjoitukset on jotenkin halpoja IMO. Koko vip-zydeemi lähti aikanaan 5 euron vapaaehtoisesta lahjoituksesta. Sillä sai jotain extraa silloin. Se ei tosin enää lain mukaan ole lahjoitus, jos mitään vastinetta antaa.

Rahoilleen saa edelleen mainiosti vastinetta, vaikka hinta nousikin. Siitä olen kyllä samaa mieltä että palstan kasvaessa Network effect tulee paremmin esiin. Itseäni ei samat toistuvat kysymykset tai threadit häiritse, vaan ennemmin esim. se; ettei jakseta lukea koko threadia, ei jakseta perustella asiaansa, asialliseen kysymykseen tai threadiin lätkytetään jotain epämääräistä paskaa, jne. Joillekkin tuntuu olevan pääasia että päästään länkyttämään vaan jotain. Huumorithreadit on erikseen ja sitä voi olla näppärä muutenkin, mutta asialliseen kysymykseen tai keskusteluun ei mielestäni paskanjauhanta kuulu. Old school-osio on kyllä poikkeus tästä, mikä on hieno juttu.

Mun mielestä 20 euroakin olisi vielä kohtuullinen hinta. Tosin sen yli jos menisi niin pitäisi ruveta jo hieman harkitsemaan.

Mun mielestä 20 euroakin olisi vielä kohtuullinen hinta. Tosin sen yli jos menisi niin pitäisi ruveta jo hieman harkitsemaan.

Siellä se kipuraja itsellänikin varmasti olisi. Jos kustannukset käyttäjämäärän vuoksi jatkossakin nousevat niin kannattanee miettiä mainosten määrää/hinnoittelua jotta saadaan aiheutuneet kulut kohdistettua vastaaviin tuloihin. Eihän vip-jäsenten tulisi ei-vipeistä aiheutuvia kuluja kustantaa.

Ainahan kuluttajalla on oikeus älähtää, jos palveluiden hinnat nousevat. Tässä tapauksessa korotus on kuitenkin marginaalinen ja sisällöntuotto loistavalla tasolla, niin ei ole epäilystäkään etteikö tuota rahamäärää maksettaisi.

Pakko nyt laittaa tänne, kun ei tota Maikolia saanu irkistä kii.

Eli mulle tuli toi vippien päättymisilmotus, vaikka käsittääkseni mulla oli vippejä ens vuoden jonneki helmikuuhun. Sain olympialaisten lätkävedoissa viime vuonna 2 kiinni = 2 vuotta vippejä.

Eihän tämä nyt iso asia ole, mutta aattelinpa nyt kuitenni :)

Sorry, jäänyt sitten muuttamatta, laitan ylös tuon ja pahoittelen privasta.

Juuri vaihdoin KUUDEN tunnin manuaalisen käsin hakkaamisen jälkeen vippien tiedot macciin, oi että oli raskasta. Siinä varmaan kussut nuo sun tiedot.

Palataan sniffari asiaan 2009 toukokuussa. Voisin lyödä vaikka vetoa, että täällä keikut silloinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom