Vino kroppa,mistä hakea apua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli näin alkuun laitan suoraan pari kuvaa, joista huomaatte pointtini:

http://aijaa.com/0z4G5M
http://aijaa.com/CnVPvI

Ensimmäisestä kuvasta huomaa aika hyvin,että yläkroppa on kääntynyt vasemmalle päin. Olen myös huomannut pientä säteilevää 'kipua' oikeassa pakarassa, joka jatkuu ihan jalkapohjaan asti välillä. Vasemmassa tämmöistä ei ole ikinä ollut.

Huomasin tämän muutama kuukausi sitten kun katoin peiliin ja aloin miettimään että miksi mavet ja kyykyt tuntuvat menevän enemmän oikealle puolelle kroppaa, ja kulmasoudut ja ylätaljat menevät perjaatteessa ainoastaan oikealle puolelle selkää (tuntuu siellä lähes ainoastaan). Ja voimaerojakin löytyy, alataljaa testannut yhdellä kädellä kerrallaan; vasemmalla kädellä liikerata TODELLA vaikea tehdä,liike tuntuu menevän sivuolkapäälle erittäin paljon,ja painoa pitää olla vähemmän kuin oikealla. Oikealla puolella liikerata taas menee luonnollisesti hyvin,tuntuma hyvä, ja painoa saisi olla enemmän.

En osaa sanoa onko aina ollut tämmöistä,todennäköisesti ei. Mutta kyllähän sen nyt huomaa että jotain on vinossa.
Eli tietääkö kukaan mikä voisi olla vikana, ja mistä kannattaisi lähteä hakemaan apua pk-seudulta ? Jotain suosituksia henkilöistä jotka ovat perehtyneitä tämmöisistä vaivoista?

Intti on lähitulevaisuudessa edessä, joten menisin sinne mielummin ihan kunnossa, enkä halua mitään suurempia kipuja tulevaisuudessa.

Todennäköisesti rangan / lantion asennossa jotain pientä ongelmaa. Itsellä on kanssa samanlailla kroppa vinossa ja huomaa helpoiten tuosta etuasennosta jos osaa katsoa. Onko sulla ollut alaselän kanssa mitään ongelmia? Itsellä ongelmat lähinnä siellä, mutta ei taas minkäänlaisia voimaeroja. Kannattaa käydä näyttämässä fysioterapeutilla, tosin omalla kohdalla eivät osanneet sanoa asiaan oikein mitään.

Parhaiten saanut itse pidettyä selkäongelmia poissa keppijumppaamalla ja monipuolisella reenillä. Liikkeet olen valinnut sen mukaan että eivät rasita selkää huonolla tavalla ja kiinnittänyt paljon huomiota tuon selän asentoon esim. suorinjaloin mavessa yms.

Noista kuvista nyt ei oikein ota selvää, mutta katopa ite peilistä onko solisluut samassa asennossa kun seisot rennosti. Nehän pitäis mennä vähän yläviistoon niin onko tuo toinen aikalailla vaakatasossa vai näenkö väärin?

Osteopaatille. Lahdessa on ainakin pätevä ukko joka paikallisilta voimanostajilta on noita lantioita suoristellut. Seunalan Jukka nimeltänsä.

Oireet oli vastaavanlaisia, toinen puoli kropasta meni treeneissä aina jumiin ja oli paljon vaivoja jossa toinen jalka "petti" alta ja sähkötti tonne pakara/takareisi-osastolle. Lantio ruksautettiin suoraan ja kaikki viat hävis kahdessa päivässä.

Osteopaatille. Lahdessa on ainakin pätevä ukko joka paikallisilta voimanostajilta on noita lantioita suoristellut. Seunalan Jukka nimeltänsä.

Oireet oli vastaavanlaisia, toinen puoli kropasta meni treeneissä aina jumiin ja oli paljon vaivoja jossa toinen jalka "petti" alta ja sähkötti tonne pakara/takareisi-osastolle. Lantio ruksautettiin suoraan ja kaikki viat hävis kahdessa päivässä.

voikun voiski lähtee Lahteen asti.. :(

Itse olen saanut apua erinäisiin kropan virheasentoihin Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta. Vakuutti minut ainakin heti ensikerrasta vaikka vähän skeptisenä meninkin paikan päälle. Joukkoonhan mahtuu monenlaista persoonaa, osa parempia jäsenkorjaajia ja osa ennemminkin huuhaa-osastoa. Nimejä en osaa vinkata pk-seudulta, mutta varmasti potentiaalisia löytyy pienen googlailun jälkeen.

Onhan noita asiantuntijoita. Kanna ihmeessä niille parin etelänreissun verran rahaa ja voit todeta sitten, ettei niistä ollut apua. Jos ei yksi auta, niin aina löytyy joku toinen joka saattaa auttaa... Itse en mene enää mihinkään satunnaisia hierojalla käyntejä lukuunottamatta. Eniten olen saanut vaivoihini apua siitä, että olen käynyt salilla.

Onhan noita asiantuntijoita. Kanna ihmeessä niille parin etelänreissun verran rahaa ja voit todeta sitten, ettei niistä ollut apua. Jos ei yksi auta, niin aina löytyy joku toinen joka saattaa auttaa... Itse en mene enää mihinkään satunnaisia hierojalla käyntejä lukuunottamatta. Eniten olen saanut vaivoihini apua siitä, että olen käynyt salilla.
Kuka nyt niin tyhmä olisi että kantaa tuon verran rahaa kenellekkään, jollei ole saanut mitään apua!
Se, että sinä et ole saanut apua, ei tarkoita ettei kukaan muukaan voisi saada apua. Ehkä sinun ongelmasi olikin juuri heikkous, johon sait apua salilta. Jollain toisella se voikin olla muuta ja pahanee salilla....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kovin helposti myydään sarjahoitoja. "Ei vielä tiedä yhdestä kerrasta auttoiko, suosittelen vähintään 5 kerran sarjaa...". Ja ongelmani ei ole heikkous, eikä se ole täysin poistunut, eikä koskaan poistukaan, ainoastaan helpottanut siedettäväksi kivuksi. ;) Maailmassa on nykyään niin monenlaista asiantuntijaa ja selittäjää (kuten joku tuolla toisessa ketjussa taannoin sanoi) nykyään ei osa seistä, kävellä, juosta, istua, eikä nukkua "oikein". Kas kun ihmiskunta on vielä olemassa!

On käyty fysioterapiassa (auttoin kyllä onnettomuudesta toipuessa), osteopaatilla, hermoratahierojalla, akupunktiossa, naprapaatilla, kiropraktikolla ja ortopedillä. ;)

Totta kai teet omat päätöksesi, mutta älä lähde mukaan mihin vain. :)

Kovin helposti myydään sarjahoitoja. "Ei vielä tiedä yhdestä kerrasta auttoiko, suosittelen vähintään 5 kerran sarjaa...". Ja ongelmani ei ole heikkous, eikä se ole täysin poistunut, eikä koskaan poistukaan, ainoastaan helpottanut siedettäväksi kivuksi. ;) Maailmassa on nykyään niin monenlaista asiantuntijaa ja selittäjää (kuten joku tuolla toisessa ketjussa taannoin sanoi) nykyään ei osa seistä, kävellä, juosta, istua, eikä nukkua "oikein". Kas kun ihmiskunta on vielä olemassa!

On käyty fysioterapiassa (auttoin kyllä onnettomuudesta toipuessa), osteopaatilla, hermoratahierojalla, akupunktiossa, naprapaatilla, kiropraktikolla ja ortopedillä. ;)

Totta kai teet omat päätöksesi, mutta älä lähde mukaan mihin vain. :)

No juu, en ajatellutkaan lähteä mihin vaan... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom