Vinkki: halpaa kivennäisvettä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RiQ
  • Aloitettu Aloitettu
Counani sanoi:
Mun mielipide on se, että jos ideologisesti alkaa boikotoimaan kaikkea vääryden kärsineiden puolesta, niin kohta on ilman ruokaa itse. Esim. täällä Naantalin Sparissa on myös kauppaias, joka soittelee työntekijöille kesälomilla ja viikonloppuisin ja kinuaa töihin. Jos ei suostu, niin kiroilua ja haistattelua saa kuullakseen. Ja näitä tapauksia on varmaan työpaikkakohtaisesti vaikka kuinka helvetisti. Eli Lidlissä käyn ihan omaksi edukseni.

Näinhän se on. Jos kaikkea vähänkin epäilyttävää alkaa boikotoimaan niin eihän siitä mitään tule. Rajansa tiedostavuudellakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jay sanoi:
Kyllä on täälläkin propaganda uponnut otolliseen maaperään... Totta on, että Lidlillä on huono maine työnantajana ja ehkä ostajanakin, mutta niin on monella muullakin (McDonalds, Engel, Sonera jne. jne.). Mutta että kivennäisvesi on Ruhrin jokivettä ja natsivapaamuurarit uhraavat lampaita meidän vissyrahoilla... Voi herra jee. Taidatte uskoa myös asbestia sisältäviin tamppooneihin ja osallistua innolla sähköpostiketjukirjeisiin joista voi voittaa auton. :david: Mustamaalausta tarvitaan, jotta Kesko ja kumppanit voisivat edelleen rahastaa kunnon katteilla. Siitä on suomalaisen maanviljelijän tai duunarin edunvalvonta kaukana...

Esimerkiksi pullonpalautusongelmissa on kyse suomalaisten kauppojen Palpa-monopolista, jonka EU:n kilpailuviranomaisetkin ovat tuominneet. Estää myös tehokkaasti ulkomaalaisten oluiden edullisen myynnin täälläpäin... Kaikki L-kaupan tuotteet varmasti täyttävät suomalaiset elintarvikemääräykset, muutenhan firma olisi rosiksessa alta aikayksikön. Iso osa tuotteista on vieläpä kotimaista tai virolaista alkuperää.

Yhteiskunnan tehtävänä on säätää lait, yritysten toimia niiden puitteissa. Ihminen voi sitten äänestää vaaleissa ja jaloillaan.

Disclaimer: Lidliin ei ole muuta suhdetta, kuin se, että käyn joskus hakemassa tonnikalaa kassillisen. Krääsähyllyt voi kiertää, on niitä kuitenkin kilometrin verran vähemmän kuin esim. Prismassa tai Cittarissa.

Aamen! Ja ihme touhua muutenkin, että ensin valitetaan safkan hinnasta ja jos joku myy halvemmalla, niin ei sekään ole hyvä. Minä ostan Lidlistä rahkat, raejuustot sun muut mitä halvalla saa.

Vittu, mää oon vittumainen jätkä. :D

Eiks ne pullomaatit tsekkaa viivakoodin?

Seuraavaan tarvit printterin, viivakoodifontin ja liimaa. Näppäile vaikka Wordiin olutpullon viivakoodin numeron ja muokkaa oikean kokoiseksi. Printtaa ja liimaa esim. Fun light-pulloon. Testaa kaupassa. Hekottele tyytyväisenä.

Arkipäivän anarkisti iski jälleen.

kekexx sanoi:
Eiks ne pullomaatit tsekkaa viivakoodin?

Seuraavaan tarvit printterin, viivakoodifontin ja liimaa. Näppäile vaikka Wordiin olutpullon viivakoodin numeron ja muokkaa oikean kokoiseksi. Printtaa ja liimaa esim. Fun light-pulloon. Testaa kaupassa. Hekottele tyytyväisenä.

Toiminee kerran tai pari. Tuosta oli vuosi-pari sitten joku jäänyt kiinni, virolaisilla tölkeillä tosin tuota teippailua harrasti. Ei varmaan kannattanut, juuri kun pääsi kunnon tuotantovolyymeihin, tuli kaupantätin vinkkaamat stevarit nappaamaan niskasta kiinni. Tuomio napsahti ilmeisesti lievästä petoksesta. Meniköhän printteri ja vironkaljat valtiolle? :rolleyes:

Mutta kuitenkin, alkuperäiseen viestiinkin kommentoiden, ei ole siis pelkkää paskapuhetta tuo kiinnijääntiriski :)

Eiköhän toi mene L:n piikkiin: jakelevat Suomen palautusjärjestelmään kuuluvia pulloja ilman, että hyvittävät siitä asiaankuuluvaa maksua (tai ainakin näin voi olettaa, koska hinta on halpa).

Toisaalta jos haluaisi ottaa varman päälle pitäisi pullot palauttaa aina siihen kauppaan mista ne on ostanut, koska muutenhan siinä on mahdollisuus, että huijaat toiselta kaupalta rahaa, jos kauppa, josta pullo on ostettu ei hyvitäkkään sitä panttirahaa järjestelmään. :D

Toi viivakoodien feikkaaminen taas vastaa sitä, että työntelis väärennetyä rahaa vaikkapa kolikonvaihtoautomaattiin.

RiQ sanoi:
Toi viivakoodien feikkaaminen taas vastaa sitä, että työntelis väärennetyä rahaa vaikkapa kolikonvaihtoautomaattiin.

No joo, mutta jos Riku kiikuttaa mineral wasser pullonsa toiseen kauppaan saadakseen taloudellista etua ja Keke spekuloi viivakoodin väärentämisellä, niin kummalla meistä on suurempi eettinen ongelma?
:)

Ei kai se oo sitä Saskia Quellea? Jos on, niin vitut se mitään kivennäisvettä on.

En edes ehtinyt hahmottaa, kuinka monta varasta tässä ketjussa oikein olikaan. Ainakin Riku, Tomi, Dracone, Timbakin taisi antaa hyväksyntänsä...Rinkku setä on hyvin hyvin vihainen. Te olette ihan samanlaisia kuin se Valtsu. Ei mitään eroa. Mitä siitä tulisi jos kaikki veisi Alepaan vaan Litilin pulloja? Mitä?

Mua vituttaa liiteri jos sen takia, että Mankkaan bussipysäkille kun olen päivisin eksynyt siihen liiterin viereen, niin tulee lähes joka kerta joku mummo selittämään mulle miten halvalla se löys kengät tai jotain muuta paskaa sieltä. Sitten alkaa kyselee, että mitäs maksoit sun kengistä... Kun vastaa jotain 120€, niin tulee mieletön voivottelu siitä miten nää sen just hankkimat vitun rumat mummokengät maksaa vaan 50 centtiä ja miten ne sopis mulle aivan yhtä hyvin...

Edit: Voisin lisätä, että olenko ainoa ihminen, jolle aina jokainen dementoitunut mummo alkaa selittämään sen suvusta yms. joka kerta kun joutuu kahdestaan bussipysäkille semmoisen kanssa? Kavereille ei ikinä käy näin... mummot vaan istuu hiljaa. :D

masantti sanoi:
En periaatteesta mene lidliin, kun ne pullotkaan ei käy muihin kauppoihin.

No hei, eihän Lidlin pullotkaan käy muihin kauppoihin. ;) Anyways, paljon minäkin olen kuullut negatiivista juttua Lidlistä, mutta ei ne asiat NIIN huonosti ollut ainakaan siinä litlissä missä mä kesätöissä olin. Mukavat myymä'lävastaavat oli. Ja Lidlistä ostan mielelläni esim. raejuustot, lihat, ne harvat limut ja hedelmät, kun ne nyt sattuu olemaan selvästi halvempia.

ringside sanoi:
Ei kai se oo sitä Saskia Quellea? Jos on, niin vitut se mitään kivennäisvettä on.

En edes ehtinyt hahmottaa, kuinka monta varasta tässä ketjussa oikein olikaan. Ainakin Riku, Tomi, Dracone, Timbakin taisi antaa hyväksyntänsä...Rinkku setä on hyvin hyvin vihainen. Te olette ihan samanlaisia kuin se Valtsu. Ei mitään eroa. Mitä siitä tulisi jos kaikki veisi Alepaan vaan Litilin pulloja? Mitä?

Mä oon ainakin niiiiiin rehellinen. :D

Jos joku automaatti huolii toisen kaupan pulloja, niin miten se voi olla kuluttajan vika? Erijutta taas jos rupee jotain omia viivakoodeja niihin teippailemaan. Se kuulemma toimii, mutta en suosittele kokeilemaan. Aika olemattomista rahoista voi tulla kunnon sakot ja merkinnät rekisteriin.

Timba79 sanoi:
Jos joku automaatti huolii toisen kaupan pulloja, niin miten se voi olla kuluttajan vika? .

Sanotaan nyt näin, että jos sä tiedät, että sun palauttama pullo ei mene siitä onkalosta kierrätykseen, niin se on ehkä hivenen epäeettistä. Sen systeemin ensisijainen tarkoitus käsittääkseni on ekologinen, ja meillä onkin maailman toimivin pullojen kierrätys. Sanotaan nyt näin, että se on mun mielestä hivenen lapsellista, että työssä käyvät isot miehet säästävät pennejä tunkemalla suomalaisten paskapalkattujen duunareiden riesoiksi saksalaisia muovipulloja. Sen sijaan, että vetäisi kotiin päin pienessä mittakaavassa, voisi vetää kotiin päin vähän suuremmassa. Toisaalta tää on multa täysin kaksinaismoralistista, koska mä en maksa teeveelupaa. Sanotaan näin, että jos mä tietäisin, että siellä myöhemmin joku automaatti napsii ne kierrätykseen sopimattomat pullot pois niin, että siitä ei ole systeemille lisärasitetta, niin varmaan veisin ne itekin. Olen epälooginen, tiedän. Viekää vaan, eiköhän ne niitä laitteita saa säädettyä, jos katsovat tarpeelliseksi.

Tajusin juuri, että en osaa mitenkään perustella, että miksi omatuntoni antaa myöden olla maksamatta teeveelupaa, mutta saksalaisten pullojen laittaminen suomalaiseen kierrätykseen tökkii...ei kovin fiksu olo.

Suositut

Back
Ylös Bottom