Hongkongista löytyy kaikkee kivaa pikkukrääsää, yms koruja ja elektronikkaa. vaateiden shoppaus on taas niin ja noin, aika heikkoa verrattuna esim shanghaihin tai ho chi minh cityyn. kallista siel ainakin on. en muista tarkalleen missä siel on sellainen tavaratori kuin lady`s market, se on paras ostos paikka. paikalliset tietää varmasti missä se on ja itse ostelee sieltä kaikkea hienon näköistä.
oon syönny ehdottomasti elämäni parhaimmat pizza slicet ja hampurilaiset hongkongissa cul-de-sac nimisessä ruokapaikassa. grillin tapainen. annokset on isoja ja maistuvia. puljua piti ainakin parisen vuotta sitten kanadalainen mies. en muista tarkkaa paikkaa missä oli, pääsaarelle siinä baarialuueen lähettyvillä.puljulla on myös nettisivut mut en löydä niitä tähän hätään.
baareista= sillon ku olin itse siel, niin siel oli kai joku yksi kuulemma hyvä disco joka oli kiinni. noin muutoin yöelämä oli suoraan sanottuna täysin paska!
nähtävyyksistä kannattaa käydä ainakin katsomassa iso buddha lantau:n saarella, todella hieno!
kannattaa myös tsekata oceanworld huvipuisto, tosi kiva ja kaunis paikka vaikka ei tykkäiskään hilavitkuttimista. siel on mm. aasian suurin akvaario. suosittelen myös kokeileen menoa huvipuiston toiselle puolelle sellasilla pikkupömpeleillä köysirataa pitkin.. hiukka pelottavaa mutta mielettömän kauniit näkymät kauas ja korkeelta.
kannataa myöskin ottaa hotelli pääsaarelta ja liikkua metrolla, helppoa ja edullista. takseista voi äkkiä joutua maksaan aika paljon jos menee saarelta toiselle. useimpien hotellien lähistöillä on 7/11 kauppoja, jotka on auki 24/7. vinkkinä niistä saa ostettua tosi hyviä hersleyn maitosuklaita(yleensä niiden maitosuklaa on enempi tummaa) ja hyviä jäätelöitä
myöskin joku matkaopas kaupungilla liikumiseen on aika must, kannataa melkein sieltä ostaa ku saa paljon halvemalla samat kirjat kuin akateemisesta.