Vinkkejä laihdutukseen

Antakaa nyt vinkkejä laihduttamiseen. Olen aina ajatellut, että tämä on helppoa mutta eipä tunnu olevan. Dietin aloitin siis 11.8. ja yhtään en ole laihtunut.

Mitat 183/94, rasva% ehkä ~20 (yläpalat näkyy jännittäessä mutta niidenkin päällä vähän fläsää).

Treenaan 5 krt/vko. Näistä 2 treeniä kestää ~2h, 3 treeniä ~1,5h. Teen voimatyyppistä treeniä eli taukojakin pidellään sarjojen välissä, ei silti mitään 5min vaan 2-3min, paita ihan märkä että kyllä siellä jotain tehdään. Tosi paljon tulee sarjoja, vähän toistoja (kolmosia lähinnä, apureissa 6-12). Muuten en liiku ollenkaan vaan istun koneen ääressä. Mitä nyt vähän pyöräilen päivittäin vähän (15-30min).

Mun rytmi on ollut:
7 herätys ja tyhjällä mahalla salille, siellä juon EAA litkua, treenin jälkeen Mannisen palkkari
klo 11-12 lounas, joka on mitä vaan tavallista ruokaa (pastaa, makaronilaatikkoa, jauhelihalaatikkoa, riisiä ja lohta, perunoita ja pihvi, riisiä ja kanaa jne.) MUTTA(!) ruokaympyrän mukainen eli puolet lautasesta sitä ruokaa, puolet salaattia, lasi maitoa, kaksi leipää. Ei saa santsata.
klo 15 on pirtelö: prk ehrman, ~2dl jugurttia, banaani, marjoja, pärhkinöitä
klo 18 sama kuin lounas
klo 21 iltapala ollut pari leipää lohella/kanamunalla ja maitolasi

niin ja yks mehujää (70kcal) päivässä.

Luulis, että kulutusta tulee lähes 10h/vko treeneillä sen verran että 183/94 mies laihtuis mutta vitut ole paino tippunut yhtään. WTF! Tuntuu, että lihakset on vaan kasvanut kun eukkokin huomannut! Eli ollaan niinku massakaudella.

Ymmärrän kyllä, että jos syö vähemmän mitä kuluttaa laihtuu (ja toisinpäin) mutta kun en mä omasta mielestä edes syö paljon. Nälkäkin on. 2 lämmintä ruokaa ruokaympyrällä, sit yks pirtelö ja pari leipää iltapalaksi.

Nyt kun taustat annettu niin kysymyksiä:
- Ois niin kiva laihtua LASKEMATTA kaloreita mutta se ei taida olla käytännössä mahdollista?? (leivänpäällysmargariinista ja kinkusta tulee "piilokaloreita" helposti?)
- pitääkö dietillä on koko ajan nälkä? Kuinka kova nälkä asteikolla 0-10??
- pitääkö joko karpata tai olla low-fat/high-carb tms., voiko laihtua tasapainoisella ruokavaliolla?
- eikö yhtään herkkua saa syödä kun diettaa (esim. toi 70kcal mehujää)??

Ja koska alan olla epätoivonen (hehehe, vajaan kahden viikon jälkeen): onko alalla ketään halpaa PT:tä, joka tekee ruokaohjelmia.

Sori tämä hemmetinmoinen avautuminen mutta ei tämä nyt näin vaikeaa pitänyt olla =)

Niin ja mun tavoite on vaan saada tää läski pois. Ei mennä minnekään bodylavallle tms. Olen miettinyt jos alkaisin juoksemaan?? Eikös se polta painoa pois hyvinkin tehokkaasti?

- - - Updated - - -

Äsh, miten tämän saakin poistettua? :D Modet voi poistaa ketjun!! Ei ole muuta ratkaisua: syön yksinkertaisesti LIIKAA! Mun peruskulutus salin lisäksi on niin pieni. Jätän esim. pirtelön juomatta tuosta välistä. Liikaa kaloreita, case closed. End thread. Modet voi poistaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun taustat annettu niin kysymyksiä:
- Ois niin kiva laihtua LASKEMATTA kaloreita mutta se ei taida olla käytännössä mahdollista?? (leivänpäällysmargariinista ja kinkusta tulee "piilokaloreita" helposti?)
On se mahdollista mutta aika vitunmoista arpapeliä.
- pitääkö dietillä on koko ajan nälkä? Kuinka kova nälkä asteikolla 0-10??

Ei se ole mikään tavoiteltava tai myöskään huono juttu. On nälkä jos on.
- pitääkö joko karpata tai olla low-fat/high-carb tms., voiko laihtua tasapainoisella ruokavaliolla?

Ei tarvitse erikoiskikkoja. Syöt alle kulutuksen niin laihdut.

- eikö yhtään herkkua saa syödä kun diettaa (esim. toi 70kcal mehujää)??
Totta kai saa jos vaan kalorit ja makrot pysyy tavoitelukemissa.

- - - Updated - - -

Oletko muuten laskenut edes proteiininsaantia? Näyttäisi aika vajaalta. Muutenkin suosittelen sitä kaloreiden laskemista.

Joo laske pari tavallista päivää, jos syöt yleensä joka päivä suunnileen samalla tavalla, niin saat about käsityksen. :)

Suosittelen, että lasket kalorit muutaman kuukauden ajalta niin näet missä menee pieleen. Minkälaisina päivinä tai minkälaisista ruoka-aineista joudutaan yleinsä plus kaloreille. Kannattaa ladata kännykkään joku sovellus tätä varten. Useilla ihmisillä ketkä laihduttavat on normi päivinä kalorit kevyesti miinuksilla, mutta sitten viikonloppuna kustaan koko viikon dietit ja jäädään jopa plussalle. Kaloreissa on parempi laskea viikon kulutus tai kuukauden kulutus eikä yksittäisiä päiviä ettei tule mitään illuusiota, että cheattipäiviä pystyisi pitämään miten sattuu kun nyt on monta päivää oltu jo miinuksilla.

Tosta kuukauden kaloreiden laskemisesta saat myös aika tarkkaan luettua oman kulutuksesi sekä ymmärrät paremmin mitä tehdä ja mitä välttää. Mun mielestä tommonen on sen verran opettava kokemus, ettei sitä kannata jättää laiskuuden takia tekemättä.

Henkilökohtaisesti tekisin paljon erilailla.

Ihan aluks tohon kalorien laskemiseen. Et oo lähelläkää sellasia rasvaprosentteja missä millin tarkka laskeminen on tärkeetä. Yks yleistynyt ja suosittu tapa on portion size malli. Siinä yleensä pidetään yksinkertaisesti omaa nyrkkiä helppona mittarina et minkä verran sitä ruokaa siihen lautaselle laittaa. Tästä löytyy paremmat ohjeet ku googlee selaa.

Toinen mikä häiritti on tää tyhjän mahan salitreeni? Mistä tällanen on peräsin? Onko joku sanonut että se on loistava idea? Fasted-cardio toimii jossain määrin, en kyllä silloinkaan suosittelis mitään valtavaa salitreeniä, vaan tosi monet esim ihan vaan kävelee sen 30min aamulla tyhjällä vatsalla ku varastot on nollissa. Ja muutenkin tällänen tyhjänvatsan kävelytreeni toimii mun tietääkseni on enemmänkin sit vasta kun koitetaan mennä jossain 10-12% rasvaprosentista sinne 5-7%.

Koska et sä syö hulluna nyt. Enemmänkin että sä teet rajut treenit ku sun elimistössä ei oo raaka-aineita mitä polttaa ja sit syöt kaikkee tekemättä mitään pitkään aikaan.

Ite koittaisin jotain tällästä:
7:00 kävely 30min, 70% maks sykkeestä.
8:00 töihin
12-13: iso ruoka
16:00 Suoraan töistä salille, rajut lihastreenit ja kovalla sykkeella. 2minuuttii on ihan maks tauko. Ja se ei tarkota että 2min lepoa jonka jälkeen alat valmistelee seuraavaa sarjaa, vaan siin 2min aikana oot levänny, kattonu uudet painot ja kun 2min on täys niin rauta liikkuu taas. Ja älä ikinä kato kelloo esim kännykästä (hirvee aika syöppö), rannekello ranteeseen.
18-19: Kevyt ruoka
21+ Iltapala jos siltä tuntuu.

Yks juttu mikä tuli vielä mieleen ku tota ruokaa katoin. Koitappa tiputtaa vähän noita carbseja. Siellä on pastaa perunaa ja riisii. Ja jos se on oikeesti se suomalainen ruokatapa niin sitä perunaa ja pastaa on ihan perkeleesti liikaa verrattuna lihaan. Ja se valkonen riisi ruskeeks jos ei oo jo.

Sitku oot tiputtanu jonkun verran sitä painoos niin voit alkaa tuoda niitä takas, koska hyvät hiilihydraatit on kuitenkin tärkeitä elimistön toiminnalle.

Sori mä luin kyllä huonosti sun alkuperäsen jutun kun kokoajan tulee lisää mieleen mitä teet ainakin mun mielestä "väärin".

Toistot 3? Mikä on loppujen lopuks sun tavote? Massa? Vakava bodybuilding? Näyttää vaan hyvältä?

1-3 toistot on kilpanostajille. En edes lähde kommentoimaan jos se on idea, mut en usko et on.

6-8 On se paras, siin lihas rasittuu tarpeeks, se on jotain olympianostajan ja yleisurheilijan treenin väliltä. Ja paino sen mukaan että se failure tulee tossa 6-8 haarukassa. Ja älä tuijota niitä toistoja liikaa. Vedät sen sarjan sinne "siedettävään" failureen, siis sillai ettet oo ihan kuollut ja rikki ekan sarjan jälkeen :D (Sanon vaan ku niin moni ymmärtää failuren ihan liian kirjaimellisesti)

12+ On sit sitä kestävyys urheilijan nostoa.

Sit toi sun treenimääräs... Tästä on niin kaks eri koulukuntaa, mutta sä voit ite todeta et joku ei nyt toimi SUN kohdalla, ni mä vaihtaisin täysin ton salirytmin. 2h salilla on ihan perverssi aika voimatreenille. Hyvä mittari ois et 45-60 min todella rajulla sykkeellä. Sillai et rauta lentää mutta kuitenkin niin että mies liikuttaa rautaa eikä sillai et rauta liikuttaa miestä. Kun sydän lyö vielä edellistä sarjaa ni alkaa psyykkaa itteensä jo seuraavaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom