Nettiauto on mun mielestä ainakin todella tehokas myyntimedia ja isä on siellä myynyt nyt parin vuoden sisällä yhden auton ja yhden moottoripyörän, ja molemmat on mennyt kaupaksi alle kuukaudessa. Halvat autothan tuolla nopeasti vaihtuu, mutta nuo eivät kuitenkaan mitään ihan halpoja olleet, vaan normaalilla uudehkojen vaihtopelejen tasolla.
Tärkeintä nettiauton käytössä on kuitenkin se, että luo järkevän ja luotettavan kuvan antavan ilmoituksen hyvin kuvien kanssa.
Muutama väärin tehty asia, joka ainakin mun silmissä antaa aika huonon kuvan myytävästä kohteesta:
-Aloitus "Elikkä tässä olis myynnissä tällanen". Jokainen kyllä tietää, että se on myynnissä, eikä mitään metatekstiä tarvita. Tuollainen aloitus on aika puhetyylinen.
-Jos olet jotain myymässä, niin laita hinta sellaseksi, että pääset siitä eroon tai muuten voit jättää ilmoituksen laittamisen tekemättä. Melko turha ilmoittaa, että tinkivaraa löytyy, koska se on jo lupaus hinnanalennuksesta. Yhtä hyvin voisit laittaa alemman myyntihinnan ja jättää maininnat tinkivarasta pois.
-Ole myymässä sitä, äläkä laita mitään tekstiä: "Myyn autoa kokeilun vuoksi, eikä siitä ole pakko luopua."
-Kaikella myynnissä olevalla on hinta, joten älä ainakaan laita "ei hinnoiteltu". En minä ainakaan viitsi vaivautua kysymään hintaa autosta, jonka hintaa ei ole ilmoitettu. Joskus joku viisas kirjoittaa ilmoitukseen: "Tarjoa, saattaa lähteä halvallakin!11". Mielialan perusteellako se auto myydään?
-Jos et halua vaihtaa autoasi mihinkään, niin ilmoita asia kohteliaasti. On hirveän asiattoman näköistä, kun ilmoituksessa on viisi kertaa peräkkäin EI VAIHTOA.
-Vastaa esitettyihin kysymyksiin asiallisesti äläkä viisastele. Jos joku kaikesta huolimatta esittää vaihtoa, älä esitä tärkeää ja vinoile maininnallasi "ei vaihtoa", vaan kieltäydy kohteliaasti.
-On järkevää kertoa, onko autoon tehty jotain merkittävää huoltoa tai vaihdettu jotain kalliita osia, mutta on melko turhaa eritellä jokaista jääraappaa ja venttiilinhattua.