BB Ville Rasimäki

Opiskelijat vetää päivässä puoli kiloa kanaa/lihaa, kennon kananmunia, kattilallisen riisiä ja rehut siihen päälle? Missä helvetissä sä oot opiskellut? o_O
Kuka vetää tuollaisia määriä muka? Ei mitään järkeä. Jotain rajaa nyt. Pelkästään noista tulee jo varmaan yli 200g proteiinia ja harva niin paljon tarvitsee. Ja jos tarkoitus pelkästään nuo syödä, niin aika yksipuoliseksihan se ravinto menee. Kun ei sen tarvitse olla niin.

No sulla on ollut asiat paremmin kuin monella muulla, kun et ole joutunut menemään einespizza-, kouluruoka- ja nuudelilinjalla.
Ei itsellä ainakaan opiskelijana ikinä jäänyt kiinni rahasta ettei olisi voinut syödä tätä ns. "bodysafkaa". Monella johtuu ihan muusta kuin rahan riittämisestä tuo eines linja.

Kouluruokakin on monesti hyvä vaihtoehto, kun siellä on oikeasti melko hyviäkin vaihtoehtoja tarjolla. Tai meillä ainakin oli yliopistossa neljä eri ravintolaa, joissa jokaisessa vähintään pari eri vaihtoehtoa, mistä valita, niin melkein aina löytyi hyvä vaihtoehto niistä.

Jos on varaa einespitsaan ja nuudeliin niin varmasti varaa syödä "bodisafkaa." :D

Koulujen ruuat (ei välttämättä 2. asteen) on aika laadukkaita nykyään ja useissa kouluissa, kuten Tompo sanoi, on monia ravintoloita joista valita. Omassakin koulussa 4 (tai 5) joissa jokasessa kasvisruuat vielä sekaruuan lisäksi.

Kuka vetää tuollaisia määriä muka? Ei mitään järkeä. Jotain rajaa nyt. Pelkästään noista tulee jo varmaan yli 200g proteiinia ja harva niin paljon tarvitsee.
Nuo puolessa kilossa kanaa on n. 110 grammaa proteiinia. Jos kennollisesta munia vetää enimmäkseen valkuaisia (pari kokomunaa ja 8 valkuaista), niin kyllä se on tosissaan treenaavalle ihan sellainen tavanomainen proteiinimäärä.

edit: mitä kukin nyt sitten käsittää bodysafka-käsitteen ;)

Nuo puolessa kilossa kanaa on n. 110 grammaa proteiinia. Jos kennollisesta munia vetää enimmäkseen valkuaisia (pari kokomunaa ja 8 valkuaista), niin kyllä se on tosissaan treenaavalle ihan sellainen tavanomainen proteiinimäärä.

edit: mitä kukin nyt sitten käsittää bodysafka-käsitteen ;)
Enpä ajatellut, että joku söisi kananmunakennosta pelkästään valkuaiset.. o_O Aika yksipuoliselta kuulostaa tuollainen ruokavalio. Jokainen voi käsittää bodysafkan miten haluaa, mutta kyllä sen pitäisi tai ainakin kannattaisi olla suht monipuolista.

Enpä ajatellut, että joku söisi kananmunakennosta pelkästään valkuaiset.. o_O Aika yksipuoliselta kuulostaa tuollainen ruokavalio. Jokainen voi käsittää bodysafkan miten haluaa, mutta kyllä sen pitäisi tai ainakin kannattaisi olla suht monipuolista.
Ei mut kun riisi/kana ja kananmunat raakana only way to go kehittyä :rolleyes:

Ei mut kun riisi/kana ja kananmunat raakana only way to go kehittyä :rolleyes:
Onneksi se ei ollut pelkkä esimerkki, jossa ei lukenut edes kanalle muuta vaihtoehtoa kuin kana. Lisäksi ”rehut” on yksipuolinen ruoka-aine, joka pitää sisällään hevosten talvisin syömän kuivan heinän eikä mitään muuta sen lisäksi. Juttuhan on meinaan niin, että jos ruokavaliossa ei ole makkarakeittoa ja maksalaatikkoa, se on yksipuolista. :eek:

Itse ainakin opiskelijana vedän koulusafkaa ja teen ns. perussafkaa kotona mikä maistuu hyvälle, enkä laske makroja. Uskoisin, että saisin ehkä max 5% lisähyödyn jos oikeasti alkaisin vetämään jollain hc-dedikeissön tyylillä ja kantamaan jotain vitun kanariisi kippoja kouluun ja litkimään aminoita oppitunneilla :D Yleensä just noi tyypit ei edes tunnu kehittyvän mihinkään, vaikka kaikki tehdään niin "optimaalisesti" ja eletään sitä bodilaiffia 24/7. Sitten on taas muutama sellainen tyyppi ketkä käy kaikki bileet läpi ja käy muutaman kerran läpsyttelemässä salilla ja on paremmassa kondiksessa, kun 90% hc-dedikeissön jäbistä.

Uskoisin kuitenkin, että eniten merkkaa genetiikka ja se. miten viisaasti asiat tehdään. Yleinen ymmärrys ruokavaliosta, treenaamisesta yms. menee aina edelle jos verrataan siihen dedikeissön jäbään, joka tekee kuitenkin asiat loppujenlopuksi päin vittua. Sitten jos nuo kaikki yhdistyy niin syntyy niitä oikeasti kovia kilpailijoita ja fysiikoita.

Liha, kana, kala, kananmunat, leikkeleet
Maitorahka, raejuusto, juusto, maito
Riisi, makaroni, kaurahiutaleet, leipä, peruna, bataatti
Vihannekset, juurekset, kasvikset, hedelmät, marjat
Pähkinät, avokado, öljyt, voi, levitteet

Minun mielestäni kaikki edellä mainittu menee kategoriaan "perusterveellistä bodysafkaa".

Kertokaa joku mitä sitten on "perussafka" jos se ei ole tasan samaa kuin "bodysafka"
...tai jos joku tuosta listasta ei ole bodysafkaa niin mikä ei ja miksi ei?

Ei jumankekka. Kuka väittää oikeasti ettei opiskelijana pysty syömään riittävästi proteiinia ja hiilareita? No ei varmasti sillon jos joka keskiviikko ollaan opiskelijapippaloissa ja viikonloput kanssa ja syödään kallista einesruokaa. Itse elin tismalleen 5-6€ päiväbudjetilla ruokien suhteen koko opiskeluajan 4 vuotta ja en minä nälkää nähny ja hyvin pysty lajiakin harrastamaan. Siihen kun vielä opintolainaa jos sattu ottamaan ja käymään muutaman työvuoron tekemässä niin eihä se ollu ku boddailla.

Ville perkele minkä menit taas tekemään :D Homo..

no ei vaiskaan. Tsemiä villelle!

Liha, kana, kala, kananmunat, leikkeleet
Maitorahka, raejuusto, juusto, maito
Riisi, makaroni, kaurahiutaleet, leipä, peruna, bataatti
Vihannekset, juurekset, kasvikset, hedelmät, marjat
Pähkinät, avokado, öljyt, voi, levitteet

Minun mielestäni kaikki edellä mainittu menee kategoriaan "perusterveellistä bodysafkaa".

Kertokaa joku mitä sitten on "perussafka" jos se ei ole tasan samaa kuin "bodysafka"
...tai jos joku tuosta listasta ei ole bodysafkaa niin mikä ei ja miksi ei?
Bodysafka on käsite, joka mielestäni pitää sisällään yleisesti kanariisin:) Vai oletko ikinä kuullut kenenkään kehuvan sämpylän päälle vedetyn Oivariinin, meetvurstin ja kermajuuston yhdistelmää bodysafkaksi?:D

No sulla on ollut asiat paremmin kuin monella muulla, kun et ole joutunut menemään einespizza-, kouluruoka- ja nuudelilinjalla.
Käys kaveri tsekkaan niiden einespizzojen hintoja, vertaa sitten edullisimpien jauhelihojen, kanan, kananmunien ja riisien hintoihin, sitten mieti montako eineslättyä on päivässä vedettävä. Edit: En siis tiedä kuinka vitun köyhiä opiskelijat on, mutta itse kun aikanaan pudottelin painon 100kiloiseksi ja noudatin juurikin tälläistä terveellistä "bodysafka"-ruokavaliota niin exän kanssa arkisin ruokamenoihin kului noin ~10€ päivässä, poislukien se mitä hän töihin itselleen hankki evääksi. Nykyään ruokavalioni sisältää nk. paskaruokaa, mutta vaikka olen pienituloinen (käyn siis kyllä päivätöissä) niin raha riittää päivittäiseen ulkona syömiseen mainiosti.

Viimeksi muokattu:
Itse tällä hetkellä opiskelija ja hyvin olen saanut rahat riittämään bodysafkoihin. Välillä tulee ihmeteltyä minkälaista paskaa muut opiskelijat vetää.:D Lainaan en ole vielä koskenut vaan sijoituksiin menee.

Ja kuten jotkut noista yliopistorafloista totesivat niin sieltä saa ihan pätevää ruokaa kyllä, ainakin meijän yliopistossa.

Viimeksi muokattu:
Joo täällä kanssa opiskelija, paskapuhetta ettei vois syyä kunnolla ja bodata. Kyllä vika on silloin prioriteeteissä. Toki jos opiskelijabileet kolutaan niin raha ei riitä muuhun kuin nuudeliin.

Bodysafka on käsite, joka mielestäni pitää sisällään yleisesti kanariisin:) Vai oletko ikinä kuullut kenenkään kehuvan sämpylän päälle vedetyn Oivariinin, meetvurstin ja kermajuuston yhdistelmää bodysafkaksi?:D

Koko termi 'bodysafka' on mun mielestä suoraan sanottuna aivan naurettava ja yhtä naurettavaa on se, että se harrastuksessa nimeltä kehon rakennus on ikään kuin joku yksi ainoa yleisesti hyväksytty "ruokavalio".
Se on jännä juttu, että esim. makaroni, kananmunat ja jauheliha ovat ns. bodymunkkien hyväksymää ruokaa, mutta sitten jostain käsittämättömästä syystä makaronilaatikko on ns. perus kotiruokaa, jota vain tällaiset itsekurittomat laiskanpulskeat peruspullamössö rivimiehet syö :D

Koko termi 'bodysafka' on mun mielestä suoraan sanottuna aivan naurettava ja yhtä naurettavaa on se, että se harrastuksessa nimeltä kehon rakennus on ikään kuin joku yksi ainoa yleisesti hyväksytty "ruokavalio".
Se on jännä juttu, että esim. makaroni, kananmunat ja jauheliha ovat ns. bodymunkkien hyväksymää ruokaa, mutta sitten jostain käsittämättömästä syystä makaronilaatikko on ns. perus kotiruokaa, jota vain tällaiset itsekurittomat laiskanpulskeat peruspullamössö rivimiehet syö :D
Niin vaikka käsittää ihan samat ruoka-aineet.:woot:

Juuri näin, Makaronilaatikkohan voi olla erinoimaista "bodyruokaa" 800g jauhelihaa, kilo makaronia ja kananmunasekotusta sekaan ja juustoraastetta päälle niin eikös tossa ole aika optimaalinen setti, ainekin bulkille :D

Se on jännä juttu, että esim. makaroni, kananmunat ja jauheliha ovat ns. bodymunkkien hyväksymää ruokaa, mutta sitten jostain käsittämättömästä syystä makaronilaatikko on ns. perus kotiruokaa, jota vain tällaiset itsekurittomat laiskanpulskeat peruspullamössö rivimiehet syö.

Se on mielestäni kummallista, että monien mielestä porsaanlihakin on aina sitä rasvaisinta mahdollista grillikylkeä, eikä siten bodyruokaa. Vaan eipä possun sisä- tai ulkofile kovinkaan rasvaista ole. "Bodyruoka" on kieltämättä huvittava käsite. Eikö esim. karjalanpaisti ole parasta mahdollista bodarin ruokaa?

Back
Ylös Bottom