Vikailmoitus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
22.6.2002
Viestejä
4 748
S40 T4 kyseessä (98).. Jos boksi ei anna mitään vikailmoitusta, niin voiko siitä päätellä, että boksi jne ovat kunnossa? Autossa on virilastu. Jos lastussa on jotain häikkää, niin se ei vissiin näy vikailmoituksissa?
Ongelmana on, että on ahdot ja tehot pudonneet selvästi perstuntumalla/kellolla katottaessa. Selvästi ja selvästi. Enemmän kuin vakiossa on tehoja, mutta vähemmän kuin aikaisemmin.
Ens viikolla olisi tarkoitus katsastaa kaikki putket läpi, turbon kello, hukkaportti ja turbon kunto yleensäkin.. Vielä jotain ideoita?
Jos näistäkään ei löydy vikaa, niin voiko sitten olla enää mitään muuta mahdollisuutta kuin lastu vian kohteena?
Entä ilmamäärämittari/anturi? Luulis jos tuossa vikaa, niin ero olis vielä selvempi.

Onko muuten turbon kello ja hukkaportinkello sama asia? Molempia kun näkyy viljeltävän.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Raven sanoi:
Entä ilmamäärämittari/anturi? Luulis jos tuossa vikaa, niin ero olis vielä selvempi.

Eikö ne MAFfin mitta-arvot näy tietokoneelta? Ainakin VAGin koneissa sen pystyy lukemaan väylän kautta.
 
Raven sanoi:
Entä ilmamäärämittari/anturi? Luulis jos tuossa vikaa, niin ero olis vielä selvempi.

Voisi luulla, että vika löytyy täältä. Järjestelmään, varsinkaan vanhempiin, ei tallennu välttämättä vikakoodia, jos ilmamäärämittarin signaali ei anna täyttä määrää ulos. Vikakoodi tulee, jos signaalia ei tule ollenkaan tai se ei ole tiettyjen rajojen sisällä. Tehon tippuminen voi tapahtua vähitellen ajanmyötä, kun anturin signaalin maksimi hiipuu pikkuhiljaa...

Mittaamalla signaalin suoraan anturilta tai lukemalla diagnoosilaitteella eculta mitatun määrän, saa hommaan selvyyden. Mittaus mielellään kun kuormitus mahdollisimman suuri. Paikallaan ryntäytellen ei välttämättä saa maksimia ulos.
 
RiQ sanoi:
Voisi luulla, että vika löytyy täältä. Järjestelmään, varsinkaan vanhempiin, ei tallennu välttämättä vikakoodia, jos ilmamäärämittarin signaali ei anna täyttä määrää ulos. Vikakoodi tulee, jos signaalia ei tule ollenkaan tai se ei ole tiettyjen rajojen sisällä. Tehon tippuminen voi tapahtua vähitellen ajanmyötä, kun anturin signaalin maksimi hiipuu pikkuhiljaa...

Mittaamalla signaalin suoraan anturilta tai lukemalla diagnoosilaitteella eculta mitatun määrän, saa hommaan selvyyden. Mittaus mielellään kun kuormitus mahdollisimman suuri. Paikallaan ryntäytellen ei välttämättä saa maksimia ulos.


Eipä ollut vikaa missään tuollaisessa. Osittain se saatiin selville. Turbon kello vaihdetaan, koska se on pääepäilty. Asentaja laittoi toisen ahtomittarin ja varasti jostain liittimestä letkun siihen. Samantien tuli 1.4-1.5 baria.. Arveli olevan kellossa vika ja pakopesän paine vapauttaa liian aikaisin kellon tai hukkaportin kalvossa vika. Mutta koska väännöt ja tehot lähtevät mielestäni yhtä alhaalta ja reippaasti kuin ennenkin, niin vika ei todennäköisesti ole pakopesässä ja hukkaportissa..
Onpas vaikeaa. :)
Ulkomuistista nuo meni. Itse kuuntelin suu ammollaan, kun mistään mitään tajua. :)
Isompaa fööniä vaan, niin ongelmat korjaantuu. :D
 
Koska Volle kysessä niin tutkipas/vaihda pa-suodatin. Jos ei saa tarpeeksi keittoa ni loppuu vedot ylhäällä...
 
azzyyr sanoi:
Koska Volle kysessä niin tutkipas/vaihda pa-suodatin. Jos ei saa tarpeeksi keittoa ni loppuu vedot ylhäällä...


Mutta vaikuttaako se paineisiin? No joka tapauksessa tuo, kuten muutkin suodattimet menee vaihtoon viikon päästä. Sittenhän sen näkee.
 
Hukkaportin tankohan siellä vikana. Piti hieman kiristää ja nyt taas menee kunnolla. En vielä vaihtanut tilalle uutta kelloa, kun antaa tuon nyt mennä ensin loppuun. Saa nähdä missä vaiheessa pitää taas kiristää.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom