Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ensi viikolla täytän vuosia ja synttärilahjaksi ilmestyi näin etukäteen tommonen Johnny Walker's Black Label-pullo.

Onko tuo hyvää?

Ei missään tapauksessa! Tuohan on kauheinta kuraa mitä pullotettuna saa! Suosittelen että tuot minulle sen pullon niin huolehdin asianmukaisesta ongelmajätteen poistosta!

Ei vainen, ihan hyvää tavaraa. JW black on sekoitettu 40 eri viskistä joita kaikkia on kypsytetty vähintään 12 vuotta. Sitä en tiedä mitä nämä viskit ovat, mutta luulen maistaneeni tuossa ainakin Taliskeria ja Laphroaigia. Hyvä sekoitus kuiten, mikään maku ei hyppää silmille. Tasapainoinen.

Eipä välttämättä ihan topicciin sovi, mutta kysyn kumminkin. Eli mitä maksaa Baileyssin minttusuklaa,minkä koinen se on ja moni prosenttinen se on?

Laivalla (Tukholma) oli 19e/litra, 17%. En ostanut.

Jos huomaat jo JW:ssä (blandattu) savun ominaismakua, niin kannattaa tutustua myös islay- whiskeihin ;)

Tänks vinkistä.
Piti ensin tosin kattoo netistä mitä ovat Islay-whiskyt...
Ja täältähän se vastaus löytyi http://www.islaywhiskysociety.com/

Kyllä minä sen savun siinä Johnnie Walkerissa (mustassa) maistoin, saattoi johtua siitä kun on tullut whiskejä niin vähän juotua, niin oli makuhermot herkässä ;)

Joskus olisi kiva maistaa sinistä tai vihreää JW... Onko joku maistellut?
Punainen on aika kuraa, ei musta sen parempaa taida olla...

Kyllä minä sen savun siinä Johnnie Walkerissa (mustassa) maistoin, saattoi johtua siitä kun on tullut whiskejä niin vähän juotua, niin oli makuhermot herkässä ;)

Savun maistan minäkin. Ei mikään älyn voimakas, mutta riittävä. Nappaas Seriaali a-kaupasta White Horsea jos kerran savusta tykkäät. Sillä voi soujella Islayn saarten tyyriitä tuotoksia liian nopealta vajentumiselta. Itellä on aina muutama puteli Islayn keitoksia ja pari säästölientä kaapissa.

Vihreää Walkkeria annettiin kylkiäisenä jonkin muun lekan kaveriksi. Oikein juotavan pehmeää, en mä tota osaa sen kummemmin luonnehtia kuin että maistuihan se :)

Joskus olisi kiva maistaa sinistä tai vihreää JW... Onko joku maistellut?
Punainen on aika kuraa, ei musta sen parempaa taida olla...
Kumpaakin on tullut maistettua/juotua. Vihreähän on JW puremalt viski joka on ihan kohtuullista, mutta hinta-laatu suhdetta tarkastellessa ei mihinkään loistoon nouse. Välihuomatuksena musta on kyllä ihan eri planeetalta kuin punainen.

Sininen sitten on taas blended viski joka kyllä nousee maistamieni blended viskien ehdottomaan kärkeen. Hintahan tuolla on tosin aika järjetön.

Sininen sitten on taas blended viski joka kyllä nousee maistamieni blended viskien ehdottomaan kärkeen. Hintahan tuolla on tosin aika järjetön.

Pitää paikkansa, on pehmeää, hyvää ja (mun mielestä liian) kallista. Mielikseen sitä silti maistelee.

Mun mielestä kaikki JW:n viskit on aika kalliita laatuunsa nähden. Ehkäpä näiden viskien hinnassa on hieman brändilisää. Huonoja viskejä nuo ei tosin ole, paitsi punainen joka on kuraa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä kaikki JW:n viskit on aika kalliita laatuunsa nähden. Ehkäpä näiden viskien hinnassa on hieman brändilisää. Huonoja viskejä nuo ei tosin ole, paitsi punainen joka on kuraa.

Näin on. Juuri tuota mietin hetki sitten, kun sapuskan päälle maistelin 2cl kolmesta ensimmäisestä väristä. Mutta missään nimessä pahaa ne eivät ole. Punaista lasiin siinä tapauksessa, että paremman lasillisen jälkeen jää "suu nappasemaan".

Sinisestä ja kultaisesta en tiedä kun en ole maistanut.

En yleensä juo viskejä mutta täytyy myöntää että JW:n Blue label oli tähän astisista paras. Johtunee hinnasta syntyneestä mielikuvasta, mutta mielestäni se oli hyvin pehmeätä maistella. Kyllä siinä jotain täytyy olla! Tosin 26€/ paukku on aika kallista, joten en olisi ostanut jos itse olisin joutunut maksamaan. Red label maistui kokemattomaan suuhun "raaemmalta" kuin sininen. Mustasta ei mitään mielipedettä vaikka muistaakseni sitä joskus maistoinkin.

Pitää ruveta totuttelemaan makuun koska tässä on nyt ketju täynä hyviä vinkkejä joita lähteä testaamaan. Ehkä sieltä löytyy joku uusi avartava makuelämys!

Tarttisin hieman viskintuntijoiden neuvoa.

Sain varpajaislahjaksi 0,75l pullon Alkon valmistamaa suomalaista "88" viskiä. Pullon mukaan se on valmistettu "Arctic barleysta". Olen siis syntynyt vuonna 1988, eli reilu 18 vuotiasta tuo viski taitaa olla.

Eli kertokaas, millainen viski tuo on? Onko aika parantanut makua, vai jopa pilannut koko juoman? Voiko tuota viskiä käyttää samalla tavalla kuin muitakin viskejä esim. joihinkin drinkkeihin, vai onko se parempi juoda raakana?

Jos se oikeasti on 18-vuotiasta viskiä, niin älä hemmetissä sekoita sitä yhtään mihinkään, korkeintaan pientä avausta vedellä.

Jos toisaalta tuo on sitä miksi luulen, niin se kannattaa luultavasti kaataa viemäriin tai antaa joululahjaksi anopille.

Mikä on "sitä miksi luulen"?
Pitää varmaan maistella joku viikonloppu, jos ei tarkempaa tietoa kukaan osaa antaa.

Voisin vaikka joku päivä käydä Alkossa kysäsemässä... Tuskinpa se tosiaan mitään kovin arvokasta viskiä on...

Toi on skotti blendediä pullotettuna Suomessa. Näin muistelisin. Maistellut en ole (ainakaan selvänä), mutta enpä usko, että löytyy ostoslistan kärkipäästä :)

Ei sitä nyt varmaan ihan vitosella saa.

mitä siinä pullossa lukee? jos siinä on viski 88, niin kyseessä on halpis blended. Jos se on oikeasti 18 vuotiasta (mitä kyllä hyvin vahvasti epäilen) on pullossa aivan varmasti maininta.

Kolan kanssa on mun mielestä parasta jenkkien tuherrukset tai sitten irkkujen blendaukset. No eipä ole kyllä viskikolaa tullut juotua muutamaan vuoteen, joten voin olla väärässäkin.

Back
Ylös Bottom