Leffoja tullut haalittua viime aikoina jonkun verran, ja nyt eilen ja tänään olen vihdoinkin ehtinyt kattoa muutaman. Meni kyllä suosikkileffojen järjestys uusiksi.
The Usual Suspects
Kovasti kehuttu, mutta silti mulla oli kovat ennakkoluulot ko. leffaa kohtaan.
Osottautui erinomaiseksi!
:5:
Irreversible
Oletin että kyseessä on sairas ja häiriintynyt leffa. Alussa meinasi mielenkiinto lopahtaa, mut vähitellen alko pääsemään juonesta mukaan. Pari kohtausta jäi kyllä pysyvästi mieleen, jotka leffan nähneet pystyvät varmaan arvaamaan. Jo pelkät valikot ja alkutekstit sai voimaan pahoin.
Kerrassaan loistava elokuva!
:5:
Edison
Pitihän se ottaa kun ilmaseksi sai. Aika perus JJ leffa, jonka kattoo kyllä joskus toistekkin, eli huonompoakin on nähty.
:2:½
Ken Park
Vähän samat odotukset kun Irreversible:ssä. Osottautui kuitenkin erilaiseksi mitä odotin.
Hauskaa kun teinit runkkaa nollat taulussa, ja panee toisiaan. Joku voisi pitää sairaana, minä en. Yllätyin, kuinka selvästi monet sessiot kuvattiin, plussaa siitä. Tuli katsottua kovalevyltä, mutta menee ehdottomasti dvd-hankitalistalle!
:4:½
Edisonia lukuunottamatta suosittelen noita leffoja kaikille. Kahteen ensimmäiseen tarvii todellakin keskittyä huolella, muuten menee ohi.