Viikonloppuetu = KUSETUSTA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä taas myrkyn lykkäsi.

Olen Saunalahden asiakas, ja käytössä on pakettiliittymä - ei mitään 3G-juttuja, vaan ihan tavallinen. Liittymää valitessani olen valinnut myös VIIKONLOPPUETU-nimisen paketin. Tarkoittaa sitä, että pakettipuheluiden ylittävien puheluiden kohdalla viikonloppuisin on joku hintakatto tms. Tätä mainostetaan, ja se on kuukausimaksuton palvelu.

Nyt kun olisin halunnut vaihtaa liittymää, olenkin tietämättäni solminut määräaikaisen sopimuksen Saunalahden kanssa viikonloppuedun kautta. Eli ilmainen palvelu muuttuukin painajaiseksi. Tämä viikonloppuetu uusiutuu aina kerran vuodessa.

Asiakaspalvelussa sanottiin, että lukeehan se sopimusehdoissa. Copypastesin huvikseni ko. sopimusehdot netistä - tuloksena 18 liuskaa "pikkupränttiä". Totta tosiaan, sivun 17 puolessavälissä todetaan kahdella lauseella, että palvelu on kuukausimaksullinen !! Kusetuksen makua sanoisin.

SAATANAN SAUNALAHTI BOIKOTTIIN :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kannattaa lukea sopimusehdot. pari vuotta ollut trendinä tarjota etuja asiakkaille ja vastineeksi asiakas sitoutuu x kuukaudeksi tiettyyn liittymään/operaattoriin. muistaakseni saunalahti ei todellakaan ole ainut operaattori joka pelaa tuollaista puolilikaista peliä.

Sivuilla ainakin lukee boldattuna, että tuo ilmainen palvelu solmitaan vuodeksi kerrallaan, ja sama on kai muillakin operaattoreilla noiden etujuttujen kanssa (ainakin Soneralla). Niissä on aina tuo koukku, että joutuu sitoutumaan pitemmäksi aikaa jos jotain "ilmaista" haluaa.

No juu, pitäisi lukea. Mutta ihan oikeasti, kuka lukee 18 sivua sopimustekstiä. Siis ihan oikeasti? Luetko aina kun netissä teet jotain, vai klikkaatko vain "accept licenses and terms".

Ja sitäpaitsi ennen tuo ei ollut määräaikainen.

(Tuo alkuperäinen purkautuminen oli heti kun homma selvisi, enää ei harmita ihan noin paljon, mutta on toi aikamoista touhua kuitenkin.)

Itse käytin dataetua aktiivisesti ½ vuotta, jonka jälkeen käyttö oli käytännössä 0. Maksoin silti mielelläni myös jälkimmäisen ½:n vuoden kuukausimaksut koska ehdot olivat selvät alusta asti. Irtisanominen aikoinaan sujui vuoden jälkeen kivuttomasti.

Kun viikonloppu- ja dataetu lanseerattiin vastineeksi muiden operaattoreiden vastaaville, oli heti selvää että joutuu sitoutumaan vuodeksi. En ymmärrä miten se on voinut mennä ohi.

Hyvä puoli noissa on se, että vaikka et voi vaihtaa kilpailevaan operaattoriin, voit kuitenkin vaihtaa maksutta liittymätyyppiä Saunalahden sisällä.

Kun viikonloppu- ja dataetu lanseerattiin vastineeksi muiden operaattoreiden vastaaville, oli heti selvää että joutuu sitoutumaan vuodeksi. En ymmärrä miten se on voinut mennä ohi.

Se on mennyt ohi, koska aiemmin kun olin (joku vuosi sitten) Saunalahden asiakas, ei tuollaista sitoutumispakkoa ollut.

No, nyt kun olen rauhoittunut, ei enää harmitakaan ihan noin paljon. Pakkis on kuin psykologi, tänne kun purkaa tuntonsa niin heti helpottaa :rolleyes:

Kusettipa Saunalahti minuakin. Minulle tosin kävi niin että olin jo saunalahden vanha asiakas, ja sain sitten tekstiviestin jossa mainostettiin että vastaamalla viestiin saisin viikonloppuedun ilmaiseksi vuodeksi eteenpäin. Ajattelin että mikäs siinä jos se minulle vain yhden tekstiviestin maksaa.

Vähän ajan päästä postiluukusta sitten tipahti pala paperia jossa selvitettiin että olenpas nyt sitten samalla sitonut itseni vähän pidemmällä sopimuksella kiinni Saunalahteen. Olin että WTF, asiastahan ei nimittäin mainittu sanallakaan saamassani viestissä :curs:

Oma moka, en kiellä, pitää ilmeisesti ottaa asioista tarkemmin selvää ennen kuin menee vastailemaan mihinkään. Luotto meni, mutta eipä se mitään, opin hyvän läksyn. Ei tämä asia minulle mitään hankaluuksia noin muuten tuonut, olin kiltisti Saunalahden asiakas vuoden eteenpäin ja olen edelleen, tosin viikonloppuedun sanoin irti kun se tuli vuoden kuluttua mahdolliseksi.

No jos sitä näiden "kusetusten" takia alkaa operaattoreita boikotoimaan, saa noita boikotoida jokaista.

Nimittäin ihan jokaisella operaattorilla tuntuu jotain luurankoja kaapita löytyvän.

Eihän se kusetusta ole jos siellä selvästi niin lukee. Lukemista varten ne tekstit on tehtykkin.

Niin, selvästi sivulla 17.. Ei varmaan ihan kuluttajasuojaviranomaisille riittäisi. Olen kyl itsekkin huomannut että operaattorit on taas(jatkaneet) ruvenneet vähän kyseenalaisesti mainostamaan pakettejaan.

Kusettipa Saunalahti minuakin. Minulle tosin kävi niin että olin jo saunalahden vanha asiakas, ja sain sitten tekstiviestin jossa mainostettiin että vastaamalla viestiin saisin viikonloppuedun ilmaiseksi vuodeksi eteenpäin. Ajattelin että mikäs siinä jos se minulle vain yhden tekstiviestin maksaa.

Vähän ajan päästä postiluukusta sitten tipahti pala paperia jossa selvitettiin että olenpas nyt sitten samalla sitonut itseni vähän pidemmällä sopimuksella kiinni Saunalahteen. Olin että WTF, asiastahan ei nimittäin mainittu sanallakaan saamassani viestissä :curs:

Kyseessähän on siis harhaanjohtava mainonta, jos et saanut erikseen mitään selvitystä siitä mihin olet sitoutumassa kun sen viestin laitat. Jos sieltä tuli sitten lappuset ja lippuset missä oli ehdot ja laitoit nekin menemään takaisin niin sitten, mutta jos pelkkä tekstiviestivastaus ilman suurempia lisätietoja riitti sitoutumiseen niin sanoisin asiakkaan olevan aika vahvoilla kyseisen sopimuksen purkamiseen edellyttävien ehtojen täyttymisessä - lakia mitenkään tuntematta.

Itselläni on Saunalahden suhteen kuluttajalautakunnassa asia vetämässä koskien kytkykauppaa.

Saunalahden mielestä kun 24kk sopimus astuu voimaan kun postimyyntinä toimitetun kytkypuhelimen pakkaus avataan, laki taas määrää postimyyntituotteille 14pv palautusoikeuden kunhan tuote palautetaan käyttämättömänä ja erikseen vielä mainitaan että pakkauksen purkamisesta syntyvä arvon aleneminen on myyjän tappio.

Eli kannattaa vähän varoa näihin nimeään pistämästä.

Sauniksella on muutenkin vähän sekaisin hommat. Tossa ajattelin vaihtaa Soneralta saunikselle kun on edullisempi data. Liittymää siirrellessä siellä oli joku "sisäpiiri" etu. Katsoin että mikä se on, ja siellä oli pienellä lopussa "tarjous voimassa 31.12.2005 saakka".

Sisärengas-palveluun voit liittää viisi Saunalahden, Elisan tai Kolumbuksen GSM-liittymää, joihin soitetut puhelut maksavat ainoastaan 0,02 ¬/min ja lähetyt tekstiviestit 0,02 ¬/kpl, tarjous voimassa 31.12.2005 asti (norm. puhelut 0,039 ¬/min ja lähetetyt tekstiviestit 0,04 ¬/kpl)

Siis mitä ne sitten nykyään maksaa? Ja miksi helvetissä tuossa on hämäämässä melkein 2 vuotta vanha tarjous?

Itselläni on Saunalahden suhteen kuluttajalautakunnassa asia vetämässä koskien kytkykauppaa.

Saunalahden mielestä kun 24kk sopimus astuu voimaan kun postimyyntinä toimitetun kytkypuhelimen pakkaus avataan, laki taas määrää postimyyntituotteille 14pv palautusoikeuden kunhan tuote palautetaan käyttämättömänä ja erikseen vielä mainitaan että pakkauksen purkamisesta syntyvä arvon aleneminen on myyjän tappio.

Eli kannattaa vähän varoa näihin nimeään pistämästä.

Ja kannattaa miettiä vähän aikaa jo ennen sitä kytkyn tilaamista haluaako sitä ottaa niin säästyy paljolta.

Minulla on tällä hetekllä Saunalahden liittymä (nimeä en muista, maksaa 0,69e/kk ja puhelut ja txt 0.069e muistaakseni) laskut tulee niinkun pitää eikä ole mitään moittimista asian suhteen.

Mitä olen ystäviltä ja perheenjäseniltä kuullut niin ongelmia on tullut kun on vaihtanut Saunalahdesta johonkin toiseen operaattoriin. Eli vaikka sanot Saunalahden liittymän irti niin jostain ihmeen syystä laskuja tulee vielä monta kuukautta sulkemisen jälkeen.... Monta vuotta sitten Saunalahden netti liittymässä oli myös sama homma! Myös muilla ollut samanlaista ongelmaa??

Eli itse olen täysin tyytyväinen tähän saakka. Jos ja kun jossain vaiheessa vaihdan liittymään niin toivon ettei niitä laskuja tule vielä monta kk sulkemisen jälkeen.....

"KÄNNYKKÄ LIITTYMÄT ON SAMA KUN NAISET, EI PARANE VAIHTAMALLA" :)

Ja kannattaa miettiä vähän aikaa jo ennen sitä kytkyn tilaamista haluaako sitä ottaa niin säästyy paljolta.

Päivitetäänpä tilannetta nyt kun tuli Kuluttajavalituslautakunnan päätös asiasta tapaukseen Proileri vs Saunalahti. Sitä ennen yhdyn kyllä kommenttiin, olisihan se helpompi ollut päättää etukäteen haluaako luuria vai ei, mutta toisaalta jos joku firma postimyyntityrkytykseen lähtee niin pitää firmalla ottaa huomioon pienet asiat kuten mitä Suomen laki sanoo kuluttajan oikeuksista, myös :rolleyes:

Kuitenkin, kyseessähän oli se että kun tilasin netitse Saunalahdelta kytkypaketin missä tuli mukana Samsungin luuri johon en kuitenkaan ollut tyytyväinen, niin palautin luurin sitten Saunalahden myöntämän palautusajan (14vrk postimyynnistä tilatuille) puitteissa. Saunalahdelta tuli kuitenkin vastauksena että "ei käy, olet avannut pakkauksen ja ottanut puhelimen käyttöön, ei oteta tätä takaisin" - ihmettelin että mikäs nyt kun enhän kuitenkaan ollut käyttänyt puhelinta mihinkään vaan ainoastaan vilkaissut sitä, ja pitkän asiakaspalvelun kanssa sompaamisen jälkeen sitten tein valituksen Kuluttajavalituslautakuntaan kun karhuja alkoi tippua.

Nyt, vuoden käsittelyn jälkeen, tuli sitten kirje jossa Kuluttajavalituslautakunta katsoo ettei postimyynnistä tilatun tuotteen avattu pakkaus tarkoita sitä että puhelin olisi otettu käyttöön (mm. puheluiden ja viestien määrä tuki tätä), ja postimyyntiehtojen mukaan suosittaa että Saunalahti purkaa sopimuksen.

Täytyy vielä todeta että Saunalahden asiakaspalvelu oli erittäin töykeää, kun koetin kysellä sopimusehdoista niin "asiakaspalvelijan" äänensävyt alkoivat nousta asiallisista ja sitten kun kysyin vuorovastaavaa puhelimeen jotta saisi asiakaspalvelua niin vastaus oli "joo vittu, tosi hyvä idea, mäpä yhdistän". Ei varmaan tule Saunalahden luuria tämän user experiencen jälkeen enää edes harkittua.

kännykkä on kyllä vähän sama kuin auto, paitsi vielä heikompi arvo. jos käytät puhelinta päivän ja se pimahtaa ja joudut odottamaan 2kk huoltoa ja tahdot purkaa kaupan niin no can do, korkeintaan hyvityshinnalla x joka on korkeintaan 90% kännykän hinnasta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom